Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Masz akcje spółki Ambra? Sprawdź, czynniki ryzyka, ostatnie wydarzenia i analizę czynników ESG

|
selectedselectedselected
Masz akcje spółki Ambra? Sprawdź, czynniki ryzyka, ostatnie wydarzenia i analizę czynników ESG
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Do najważniejszych czynników ryzyka wpływających na działalność Grupy Ambra należą:

  • Ryzyko utrzymania słabszych nastrojów konsumenckich. Nastroje konsumenckie i chęć do zakupów są jednym z głównych czynników wpływających na rynek wina. W kolejnych okresach oczekujemy, że pozostaną one na słabszych poziomach, co ma związek z utrzymującą się, relatywnie wysoką inflacją, a także kontynuacją wojny na Ukrainie. Ponadto, wzrost cen dóbr pierwszej potrzeby (żywność, energia) może negatywnie przełożyć się na wydatki niższego rzędu. Niemniej, polska gospodarka wraca stopniowo na ścieżkę wzrostową, zaś stopa bezrobocia pozostaje na stabilnym poziomie.
  • Ryzyko większego wzrostu kosztów wynagrodzeń. Najważniejszym kosztem (poza kupowanymi surowcami i towarami) są koszty wynagrodzeń, które w roku 2022/2023 wyniosły 118.9 mln PLN i zwiększyły się o 9.6% r/r. Dynamika ta ukształtowała się jednak poniżej wzrostu przychodów ze sprzedaży. Generalnie czynnik płacowy w długim okresie powinien być neutralny dla Spółki, gdyż wzrost płac w gospodarce wpływa pozytywnie na popyt konsumpcyjny, w tym na produkty Ambry. W okresie najbliższych kwartałów, spodziewamy się jednak że dynamika wzrostu kosztów wynagrodzeń przewyższać będzie dynamikę przychodów uzyskanych przez Spółkę.
  • Ryzyko kursów walut oraz cen surowców. Znacząca część towarów oraz surowców jest importowana (wartość ok. 60 mln EUR rocznie), dlatego ceny surowca oraz EUR/PLN wpływają na koszty. Wzrost EUR/PLN o 10% obniżyłby, poprzez różnice kursowe, wynik netto o ok. 4.0 mln PLN. Wzrost cen surowców może być jednym z głównych ryzyk dla wyników Spółki w kolejnych kwartałach.
  • Ryzyko transakcji z głównym akcjonariuszem. Transakcje takie mogą generować konflikty interesów, jednak zakupy od głównego akcjonariusza (i spółek z nią powiązanych) stanowiły zaledwie 4.0% przychodów w 2022/23.
  • Ryzyko niekorzystnej zmiany regulacji dotyczących obrotu napojami alkoholowymi. Ambra działa na rynku, na który istotnie wpływają przepisy dotyczące np. wysokości akcyzy czy możliwości reklam niektórych produktów alkoholowych. Zawsze istnieje ryzyko, że przepisy zmienią się niekorzystnie z punktu widzenia Ambry.
  • Ryzyko zmiany praktyki dywidendowej Spółki. Zakłada ona stabilny wzrost wypłacanej dywidendy. Uważamy, że systematycznie rosnące dywidendy są jednym z głównych atutów z punktu widzenia akcjonariuszy. Zmiana w tym zakresie byłaby niekorzystnie odebrana przez posiadaczy akcji Spółki. Sądzimy jednak, że ze względu na relatywnie niski poziom zadłużenia, ryzyko to nie jest duże.

 

Patrząc na powyższe czynniki, sądzimy, że długoterminowe ryzyka w działalności Ambry są umiarkowane, a Spółka nie powinna mieć dużego problemu w zarządzaniu większością z nich. W krótkim terminie niekorzystnie mogą jednak wpływać dalsze wzrosty kosztów, których Spółka może nie być w stanie w całości przerzucać na klientów.

 

Ostatnie wydarzenia

Presja kosztowa wciąż odczuwalna

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 1masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 1

Reklama

 

Przychody ze sprzedaży uzyskane przez Spółkę w II kwartale 2023/24 r. (październik - grudzień) okazały się nieznacznie słabsze od naszych oczekiwań i wyniosły 346.7 mln PLN (+3.0% r/r). Zysk z działalności operacyjnej osiągnął poziom 55.1 mln PLN (zgodnie z prognozami; -7.0% r/r), natomiast wynik netto zmniejszył się do 31.7 mln PLN (spodziewaliśmy się 34.2 mln PLN; -16.1% r/r). Ponadto, pomimo wprowadzonych podwyżek cen produktów, Grupa Ambra zdołała odnotować niewielką poprawę sprzedaży w ujęciu ilościowym (w mln średnich butelek 0.75 l), która zwiększyła się o 0.3% r/r. Niemniej wyniki wykazane przez Spółkę, w kluczowym dla niej kwartale, uważamy za nieco rozczarowujące. Taki stan rzeczy jest w głównej mierze związany z utrzymującymi się, słabszymi nastrojami konsumenckimi (skutek relatywnie wysokiej inflacji i mniejszej siły nabywczej), które negatywnie wpływają m.in. na mix produktowy Ambry. Klienci wciąż bowiem częściej zwracają się w kierunku wyrobów o niższych cenach i też w dużym stopniu o niższych marżach, co jednocześnie przekłada się na spadek uzyskanej rentowności. Tym samym, kolejny kwartał z rzędu, Spółka nie była w stanie pokryć rosnących cen zakupu głównych materiałów i surowców w efekcie czego redukcji uległ również procentowy poziom marży brutto ze sprzedaży (o 0.5 p.p. r/r do 33.1%).

Sprzedaż w Polsce w II kwartale wzrosła o 3.1% r/r (poniżej naszych oczekiwań, spodziewaliśmy się 3.5% r/r), w Czechach i na Słowacji spadła o 8.5% r/r (efekt wysokiej wrażliwości na wprowadzone podwyżki cen tamtejszych konsumentów; zakładaliśmy -7% r/r), natomiast w Rumunii, pomimo przejęcia producenta win Pelin de Urlati, zwiększyła się o zaledwie 9.7% r/r (prognozowaliśmy 9% r/r). W sumie przychody Grupy wzrosły o 3.0% r/r do 346.7 mln PLN i były niższe o 1.1 mln PLN od naszych prognoz. 

W II kwartale za uzyskany poziom przychodów odpowiadały w głównej mierze wina spokojne (38.0% udziału, wzrost sprzedaży o 8.8% r/r), a także wina musujące (odpowiednio 27.2% udziału, +3.9% r/r). Niekorzystne tendencje można było jednak zaobserwować wśród produktów premium, do których zalicza się droższe wina, napoje bezalkoholowe dla dzieci, cydr, czy też alkohole mocne. Zwłaszcza ostatnia z wymienionych kategorii odnotowała mocno ujemną dynamikę, sięgającą poziomu 17.8% r/r. W efekcie jej udział w łącznej sprzedaży na koniec II kwartału skurczył się do 10.6% (podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku był równy 12.8%).

Marża zysku brutto ze sprzedaży zmniejszyła się w II kwartale o 0.5 p.p. r/r do poziomu 33.1% (prognozowaliśmy spadek o 0.7 p.p. r/r). Wprowadzone w poprzednich kwartałach podwyżki cen produktów nie skompensowały więc w pełni rosnących cen zakupu głównych materiałów i surowców. Zakładamy ponadto, że na chwilę obecną przestrzeń do kolejnych podwyżek została już wyczerpana, co z resztą podkreślił sam Zarząd podczas ostatniej konferencji wynikowej.

Koszty SG&A wzrosły o 8.7% r/r i były zgodne z naszymi oczekiwaniami. Spośród kosztów swoją dynamiką wyróżniły się pozostałe koszty działalności operacyjnej (+10.7% r/r), rosnące głównie z uwagi na podwyżki cen energii i mediów, a także wyższe koszty usług. Koszty Spółki rosły więc kolejny kwartał z rzędu w szybszym tempie od przychodów. Wynik na pozostałej działalności operacyjnej wykazał niewielką stratę i nie miał istotnego wpływu na EBIT. Zysk operacyjny Grupy Ambra obniżył się zatem o 7.0% r/r i wyniósł 55.1 mln PLN, co jednocześnie pokrywało się z naszymi prognozami. Z kolei linia pozostałych przychodów / kosztów finansowych Spółki odnotowała stratę równą 2.3 mln PLN (oczekiwaliśmy -2.1 mln PLN), co miało głównie związek ze wzrostem wartości zadłużenia oprocentowanego (efekt zwiększenia inwestycji oraz dokonanych akwizycji w Rumunii).

Reklama

Zyski mniejszości wyniosły natomiast 10.6 mln PLN i były znacząco wyższe od naszych prognoz (8.4 mln PLN). Dodatkowo, wynik Ambry został obciążony podatkiem dochodowym w kwocie 10.5 mln PLN (zgodnie z naszymi szacunkami), przez co finalnie zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął poziom 31.7 mln PLN (-16.1% r/r i o 2.5 mln PLN mniej od naszych oczekiwań).

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 2masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 2

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 3masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 3

Na koniec grudnia zadłużenie netto Grupy Ambra równe było 95.4 mln PLN w porównaniu z 68.0 mln PLN rok wcześniej (+40.3% r/r). Wzrost zadłużenia związany był przede wszystkim z dokonanym przejęciem spółek na rynku rumuńskim (Domeniile Dealu Mare i Vitis Prod), kontynuacją inwestycji modernizacyjnych w zakładzie produkcyjnym w Woli Dużej i Bukareszcie, a także wydatkami na wymianę systemu ERP.

Reklama

Poprawie uległy natomiast przepływy pieniężne z działalności operacyjnej Spółki, które wyniosły 4.8 mln PLN vs. -0.8 mln PLN przed rokiem. Wyższa wartość cash flow wynikała w głównej mierze z obniżenia poziomu zapasów, które na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy spadły o 10.5%.

 

Wyniki półroczne w cieniu słabszych nastrojów konsumenckich

Wyniki finansowe przedstawione przez Grupę Ambra w pierwszej połowie 2023/24 r. (lipiec - grudzień) okazały się być niższe od naszych założeń. W omawianym okresie nie bez znaczenia pozostawała wciąż wysoka inflacja, która w negatywnym stopniu oddziaływała na zachowania konsumenckie. Dodatkowo spodziewamy się, że obniżony poziom nastrojów wśród kupujących, będzie jednym z głównych wyzwań z którym mierzyć się będzie Spółka w drugiej części roku. Ich niekorzystny wpływ w I półroczu był bowiem nie tylko widoczny w spadających wolumenach sprzedaży (-1.5% r/r; w mln średnich butelek 0,75 l), ale również mixie produktowym Ambry. Jest to spowodowane tym, że obecnie klienci coraz częściej zwracają się w kierunku wyrobów mainstreamowych lub tańszych zamienników, przez co wyraźnym spadkiem sprzedaży dotknięte zostały produkty premium (czyli w głównej mierze te o wyższej marżowości). Wprawdzie dzięki wprowadzonym w poprzednich kwartałach podwyżkom cen produktów, Spółka nadal jest w stanie zwiększać poziom swoich przychodów, to jednak utrzymująca się presja kosztowa (związana z rosnącymi kosztami głównych materiałów i surowców oraz usług) po raz kolejny przyczyniła się do obniżenia r/r procentowej marży brutto ze sprzedaży. 

 

Zarząd dostrzega szansę na poprawę wyników

Zarząd Ambry w swoich wypowiedziach dotyczących perspektyw wynikowych Grupy w bieżącym półroczu, wyraża się w sposób optymistyczny, spodziewając się przy tym szybkiego powrotu do poprzednich poziomów rentowności. Pomimo spowolnienia wzrostu konsumpcji Spółka zauważa korzystny średnioterminowy potencjał wzrostu, wskazując m.in. na średnioroczny wzrost rynku w ostatnich latach. Spoglądając w przyszłość, Zarząd oczekuje dodatkowo umiarkowanej i stopniowej poprawy nastrojów wśród kupujących, a także unormowania sytuacji na rynkach zakupowych, co powinno pozytywnie wpłynąć na rentowność działalności. Niemniej jednak, Spółka dostrzega również występujące ryzyka związane z negatywnymi trendami gospodarczymi i konsumenckimi, które mogą przełożyć się na przyszłe wyniki Spółki. W odniesieniu do trwającego już III kwartału (styczeń – marzec), w dalszym ciągu trudności doświadcza bowiem kategoria produktów premium, podczas gdy kanały mainstreamowe kontynuują wzrosty z poprzednich miesięcy. Istnieje jednak spora niepewność, czy wzrosty te będą na tyle wystarczające, aby mogły pomóc w powtórzeniu wyników z poprzedniego roku. Naszym zdaniem, w obecnym kwartale czynnikiem decydującym będzie z pewnością przypadający tydzień wcześniej niż przed rokiem termin świąt Wielkanocnych (co powinno dodatkowo zwiększyć sprzedaż w marcu), który może okazać się prawdziwym testem sprawdzającym stan nastrojów konsumenckich.

Wracając natomiast do kwestii rentowności, Ambra wskazuje na kilka czynników mogących przyczynić się do jej poprawy. Zarząd stara się przede wszystkim ograniczyć wzrost kosztów wewnątrz spółki (w trwającym półroczu oczekujemy jednak wyższej dynamiki wynagrodzeń – efekt niskiej bazy), spodziewając się przy tym częściowego spadku cen surowców i materiałów, który w połączeniu z korzystnym kursem walutowym EUR/PLN, doprowadziłby do uzyskania zbliżonego poziomu marży brutto ze sprzedaży, co w poprzednim roku. Warto jednak podkreślić, że Ambra nie dostrzega obecnie potencjalnej przestrzeni do kolejnych, istotnych podwyżek cen produktów, jednakże nie wykluczając przy tym możliwości wprowadzenia punktowych korekt cenowych.

Reklama

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 4masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 4

 

Spółka kontynuuje inwestycje

Pomimo spowolnienia rynkowego Ambra nie zamierza ograniczać tempa swoich inwestycji. W pierwszej połowie roku obrotowego 2023/24 wydatki inwestycyjne Grupy osiągnęły poziom 25.8 mln PLN i były tym samym wyższe o 12.6 mln niż w analogicznym okresie rok temu. Największy wpływ na wzrost wydatków miało nabycie przez spółkę zależną Zarea S.A. 70% udziałów w rumuńskich spółkach Domeniile Dealu Mare s.r.l. i Vitis Prod s.r.l., na kwotę 2.1 mln EUR. Ambra planuje ponadto w dalszym ciągu monitorować rynek na którym jest obecna, jednak na dzień dzisiejszy Zarząd nie przewiduje, aby na przestrzeni najbliższych kwartałów mogło dojść do kolejnych akwizycji.

Na początku grudnia ubiegłego roku, Spółka poinformowała o uruchomieniu farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MW w Winiarni w Woli Dużej koło Biłgoraja. Energia wytworzona przez powstałą instalację, będzie wykorzystywana na potrzeby własne i tym samym pokryć ma około 30% zapotrzebowania Winiarni na energię elektryczną.

Dodatkowo Grupa zamierza kontynuować inwestycję w modernizację zakładów produkcyjnych w Woli Dużej i Bukareszcie, a także w usprawnienie infrastruktury informatycznej (wdrażanie nowego systemu ERP). Z uwagi na stosunkowo wciąż niską wartość długu netto i stabilną sytuację finansową Spółki, jesteśmy zdania że Ambra będzie w stanie sfinansować planowane przedsięwzięcia bez nadmiernego wzrostu poziomu zadłużenia.

Reklama

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 5masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 5

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 6masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 6

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 7masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 7

Reklama

 

Aktualizacja prognoz finansowych

W ostatnim kwartale roku obrotowego 2023/24 (październik - grudzień), Spółka nieco rozczarowała nas swoimi wynikami, dlatego też zdecydowaliśmy o obniżeniu naszych prognoz finansowych zarówno na ten rok, jak i kolejne lata. Ponadto, w dalszym ciągu oczekujemy, że w perspektywie kolejnych kwartałów Ambra zmagać się będzie z presją kosztową (choć w mniejszym stopniu niż w poprzednich miesiącach), a także ze słabszymi nastrojami konsumenckimi, będącymi konsekwencją relatywnie wysokiej inflacji. Naszym zdaniem, słabnący popyt oraz wyższa średnia cena sprzedawanych produktów (po wprowadzonych podwyżkach cen), przełożą się na kontynuację ujemnej dynamiki wolumenu sprzedaży, którą mogliśmy zaobserwować w I półroczu. Niemniej, Zarząd Spółki dostrzega korzystne perspektywy w nadchodzących kwartałach, spodziewając się szybkiego powrotu rentowności do poziomów sprzed roku, w czym pomóc może m. in. stopniowa poprawa nastrojów konsumenckich, czy też unormowanie się cen głównych surowców i materiałów.

W zestawieniu z naszą poprzednią rekomendacją, podjęliśmy decyzję o nieznacznym obniżeniu prognozy przychodów Spółki w bieżącym roku obrotowym z kwoty 940.0 mln PLN do 915.7 mln PLN (-2.6%). Tym samym roczną dynamikę wzrostu sprzedaży szacujemy na poziomie 4.6% r/r. Niewielkiej korekcie uległy również nasze prognozy przychodów na kolejne lata, w 2024/25 r. mają one wzrosnąć o 6.9% r/r, zaś w 2025/26 r. o 6.2% r/r. Równocześnie, po uwzględnieniu słabszych wyników w II kwartale, zdecydowaliśmy o obniżeniu naszej prognozy dotyczącej zysku operacyjnego Spółki o 13.2%, co pozwoli na uzyskanie w bieżącym roku marży EBIT równej 10.1%, zaś w kolejnych latach na poziomie 10.5%. W konsekwencji oczekujemy, że całoroczny zysk netto Ambry spadnie do kwoty 57.4 mln PLN, co oznacza zmianę o 12.6% względem ostatniej rekomendacji.

 

masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 8masz akcje spolki ambra sprawdz czynniki ryzyka ostatnie wydarzenia i analize czynnikow esg grafika numer 8

 

Analiza czynników ESG 

Reklama

Na jesieni 2020 roku AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o. rozpoczęły realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju (SZR) określającą cele, jakie chce osiągnąć w tym zakresie do 2025 roku. Odnosi się ona do obszarów środowiska naturalnego („E” – „environment”), spraw społecznych i kwestii pracowniczych („S” – „social responsibility”) oraz zarządczych („G” – „corporate governance”). Spółka postawiła sobie konkretne cele do osiągnięcia do 2025 r.

 

E- dążenie do wyeliminowania negatywnego wpływu na środowisko

  • redukcja zużycia wody o 40% licząc w litrach na butelkę produktu
  • redukcja emisji gazów cieplarnianych o 40%
  • wprowadzenie do roku 2024/2025 opakowań na produktach w 100% nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania
  • podwojenie udziału wartości sprzedaży produktów spełniających kryteria środowiskowe

W IV kwartale 2023 r. do użytku oddana została farma fotowoltaiczna o mocy 1 MW w Winiarni w Woli Dużej, koło Biłgoraja. Energia wyprodukowana przez powstałą instalację, przeznaczona jest na zużycie własne i zaspokoi około 30% zapotrzebowania Winiarni na energię elektryczną.

 

S – tworzenie pracy dla wszystkich i dbanie o dobro konsumenta

  • dotarcie z kampanią promującą model odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu do 10 mln konsumentów do 2025 roku
  • coroczne przeznaczenie części wydatków budżetu promocyjnego na promowanie modelu odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • zwiększenie o 50% udziału wartości sprzedaży produktów pochodzących od regionalnych wytwórców
  • obniżenie do 2024/2025 r. wskaźnika GPGR (Gender Pay Gap Ratio) do zera dla wszystkich grup pracowników w kluczowych spółkach Grupy
  • podwojenie udziału wartości sprzedaży produktów spełniających kryteria społeczne

W styczniu 2021 r. wdrożono Kodeks Etyki zawierający zagadnienia antydyskryminacyjne. Spółka zwiększa udział produktów nisko- i bezalkoholowych w sprzedaży: CIN&CIN Free oraz niskoalkoholowe Winiarnia Zamojska Lekkie i Fresco Frizzante. 

 

G – zrównoważony rozwój staje się częścią strategii i zarządzania firmą 

  • zwiększenie przestrzeni dla realizacji celów zrównoważonego rozwoju w branży
  • ocena wszystkich projektów biznesowych pod kątem zgodności z SZR od roku obrotowego 2021/2022
  • zbudowanie skutecznego zarządzania celami zrównoważonego rozwoju w integracji z zarządzaniem biznesowym
Reklama

Spółka podała też wiele szczegółowych mierników, które będzie monitorować (np. w zarządzaniu odpadami czy wykorzystaniu paliw). Spółka podaje też konkretne działania przybliżające do osiągnięcia wyznaczonych celów. Oceniamy pozytywnie strategię zrównoważonego rozwoju, która zawiera szczegółowe i mierzalne cele. Szczególnie warto podkreślić aspekt promowania umiarkowanej konsumpcji alkoholi, który jest w sprzeczności z krótkoterminową maksymalizacją zysków. A spojrzenie długoterminowe jest jedną z kluczowych kwestii w zrównoważonym rozwoju. Zarząd podkreśla, że to nie zewnętrzne regulacje, ale wymagania rynkowe zwiększają wagę odpowiedzialności społecznej. Klientami Spółki są osoby, które kupują alkohol z coraz większą świadomością. 

 

Zobacz także: AMBRA akcje prognozy na najbliższe dni: Słabsze wyniki w kluczowym kwartale

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 


 

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

Reklama

 


 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama