Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ambra gpw

WIG20 i mWIG40

Allegro

Rozwój automatów paczkowych

Allegro poinformowało, że do Warszawy dołączyły Poznań, Bydgoszcz, Gdynia, Gdańsk, Wrocław, Katowice, Kraków i Łódź, a dzięki współpracy z koncernem Shell oraz siecią sklepów Stokrotka automaty pojawią się niebawem także w mniejszych miejscowościach.

Celon Pharma

Dofinansowanie projektu

Celon Pharma podpisał z Agencją Badań Medycznych umowę na realizację i dofinansowanie projektu komercyjnego badania klinicznego dotyczącego rozwoju innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych z wykorzystaniem technologii RNA. Agencja przyznała spółce dofinansowanie w kwocie nie przekraczającej 83,5 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 141,6 mln zł. Okres realizacji projektu określono od 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2027 r

Orange Polska

Wywiad z prezesem

Orange Polska podtrzymuje prognozy wyników finansowych na 2021 rok, a w IV kwartale oczekiwana jest kontynuacja trendu dobrej sprzedaży urządzeń, pomimo problemu z dostępnością telefonów (co jednak jest problemem całego rynku).

Dla telekomów w przyszłym roku wyzwaniem będzie wzrost kosztów energii, pracowniczych oraz inflacja.

Orange Polska ma nadzieję, że aukcja 5G rozpocznie się w pierwszym kwartale 2022 roku.

Orange Polska jest zainteresowany przejęciami w branży teleinformatycznej podmiotów z zakresu cyberbezpieczeństwa i big data.

SWIG80 i inne

Ambra

Wywiad z wiceprezesem

Ambra, szacuje, że w przyszłym roku koszty produkcji zwiększą się o kilkanaście procent za co odpowiadają wyższe wynagrodzenia, osłabienie PLN vs EUR, koszty transportu i opakowań oraz wzrost cen surowca

W związku z tym spółka szykuje podwyżki w swoich cennikach o ok. 10%, choć przewiduje, że uszczuplenia marż w ujęciu procentowym nie da się uniknąć.

Spółka dostrzega kontynuację dobrych dynamik sprzedaży z 3Q’21 w 4Q’21.

Na rynku wina nie widać wzmożonej aktywności zakupowej klientów w związku ze zbliżającymi się podwyżkami akcyzy. W 2022 r. akcyza na wino, piwo i alkohol etylowy ma zostać podwyższona o 10 proc. i rosnąć corocznie o 5 proc. do 2027.

Oczekiwana jest stopniowa zwyżka udziału obrotów zagranicznych, choć w bieżącym roku obrotowym może to być jeszcze poniżej 30%. Ambra zamierza skoncentrować się na rozwoju w krajach, w których jest już obecna, zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia.

W Polsce spółka chce wzmacniać przede wszystkim segment win i alkoholi premium, zarówno, jeśli chodzi o marki, jak i firmy handlowe. W Czechach i na Słowacji wiele kategorii jest praktycznie niezagospodarowanych, np. alkohole mocne, czy wina stołowe premium. W Rumunii chce skoncentrować się na wzroście udziału w kategorii brandy oraz win stołowych

Boryszew

Egzekucja podatku

Urząd Skarbowy w Katowicach przekazał ZM Silesia, spółce z grupy Boryszewa, tytuły wykonawcze dotyczące egzekucji zaległości w podatku VAT za lata 2013-2014 w kwocie 97,3 mln zł plus odsetki.

Columbus Energy

Odstąpienie od głosowania nad emisją akcji

NWZ Columbus Energy, na wniosek zarządu spółki, odstąpiło od głosowania nad uchwałą dot. podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji akcji serii F z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy w całości prawa poboru.

Movie Games

Nowa gra VR

Movie Games VR rozpoczęło prace nad grą o roboczym tytule "Fix My Spacecar" na platformę VR. Wydanie gry planowane jest do k

PCF Group, Incuvo

Umowa zakupu 50% akcji Incuvo oraz podpisanie umowy na produkcję gry VR

PCF Group zawarło z estońską spółką OÜ Blite Fund umowę nabycia 50,01 proc. akcji notowanej na NewConnect spółki Incuvo - podało PCF Group w komunikacie. Cena wyniosła blisko 20 mln zł, ale sprzedającemu przysługuje dodatkowa płatność w wysokości do ok. 11,6 mln zł. PCF poinformowało także o podpisaniu z Incuvo umowę na produkcję gry na urządzenia wirtualnej rzeczywistości (VR). Produkcja będzie w całości finansowana przez PCF, czyli wydawcę gry. Premiera ma odbyć się do końca 2023 r.

Pepco

Wstępne wyniki 2020/21

Pepco Group miało w roku obrotowym 2020/21 zakończonym 30 września 2021 r. 647 mln euro bazowej EBITDA, co oznacza wzrost o 46,2 proc. rdr. Spółka podała, że przychody wyniosły 4.122 mln euro i wzrosły o 17,2 proc. rdr, a przy założeniu stałego kursu walutowego wzrosły o 19,3 proc. rdr. Wzrost przychodów LFL wyniósł 6,5 proc., w tym w sieci Pepco wzrost wyniósł 9,8 proc. w warunkach porównywalnych, a w grupie Poundland 3,1 proc.

Czytaj więcej