Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem

|
selectedselectedselected
Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ostatnia rekomendacja BDM: KUPUJ z ceną docelową 59,8 PLN/akcję (29.08.2023) LINK

 

Komentarz BDM: Wypracowane przez spółkę wyniki za 2Q’23 okazały się niższe od naszych oczekiwań, co odbieramy lekko negatywnie. Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wygenerowała 697,7 mln PLN przychodów (wzrost o ok. 15,8% r/r), co było poziomem delikatnie niższym od naszych prognoz. Na tak duży wzrost obrotów r/r mimo spadku cen paliwa lotniczego i walut względem PLN, miało wpływ szybsze rozpoczęcie wysokiego sezonu (już w maju - w drugiej połowie tego miesiąca do floty spółki dołączyły trzy nowe Boeingi 737 MAX 8, a Enter wkroczył w najbardziej intensywny okres w roku z flotą 31 samolotów) orazznaczący wzrost liczby wykonywanych lotów (ok. +30% r/r - m.in efekt mocnego konsumenta, słaba kondycja konkurencji, spadek atrakcyjności lokalnych ofert przez rosnące ceny). W obszarze usług lotniczych spółka osiągnęła 676,3 mln PLN przychodów (+15,2% r/r), a w części sprzedaży pokładowej 21,4 mln PLN (+38,8% r/r). W 2Q’23 koszt własny sprzedaży urósł o 13,8% r/r do poziomu 607,8 mln PLN, a głównym czynnikiem wpływającym na ich wyższy poziom w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego był przede wszystkim wzrost kosztów usług obcych do poziomu 295,0 mln PLN (+60,2% r/r - efektem m.in. większej ilości wykonanych operacji lotniczych, rosnącej inflacji oraz wyższych kosztów obsługi samolotów). W związku ze wspomnianym wyżej dołączeniem trzech nowych Boeingi 737 MAX 8, zwiększeniu uległa również amortyzacja (+9,4% r/r) do 59,0 mln PLN. Natomiast rozbudowa kadry pracowniczej wraz z przeprowadzonymi podwyżkami przełożyła się na wzrost wynagrodzeń o 22,5% r/r do 12,0 mln PLN. Przypominamy, że na koszty zużycia materiałów i energii w głównej mierze składa się koszt paliwa, którego cena spadła w porównaniu do 2Q’22, co wraz z niższym kursem USD spowodowało zmniejszenie analizowanych kosztów o 15,9% r/r do 226,6 mln PLN. Wynik brutto ze sprzedaży spółki wyniósł 89,9 mln PLN i był wyższy o 30,8% r/r. Na poziomie EBITDA MSSF16 Enter Air zaraportował 134,6 mln PLN zysku (+19,6% r/r), co było poziomem delikatnie niższym od naszych oczekiwań. Saldo finansowe spółki wyniosło 27,1 mln PLN (z czego 49,3 mln PLN stanowiły różnice kursowe z wyceny bilansowej i były wyższe od naszych prognoz – szacowaliśmy poziom ok. 38,2 mln PLN). Znaczącemu zwiększeniu uległ koszt odsetek z leasingów (+41,8% r/r) do 14,8 mln PLN. Wynik został podwyższony zyskiem z wyniku rozliczenia jednostek wycenianych metodą praw własności (6,9 mln PLN – dotyczy Chair Airlines AG), co pozytywnie nas zaskoczyło (oczekiwaliśmy wpływu na poziomie ok. -1 mln PLN). W omawianym okresie spółka wypracowała zysk netto na poziomie 90,0 mln PLN (vs -31,0 mln PLN w 2Q’22). Zysk netto oczyszczony o wpływ różnic kursowych z wyceny bilansowe wyniósł 40,7 mln PLN (-6,8% r/r). W 2Q’23 cash flow z działalności operacyjnej wyniósł 280,9 mln PLN (vs 267,0 mln PLN przed rokiem), CF inwestycyjny = -7,2 mln PLN, a CF finansowy = -89,4 mln PLN. Na koniec czerwca’23 grupa miała 368,3 mln PLN środków pieniężnych (+182,4 mln PLN q/q).

Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem - 1Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem - 1

 

  • W 2Q’23 grupa wypracowała 697,7 mln PLN przychodów, co oznacza wzrost o ok. 15,8% r/r.
  • W obszarze usług lotniczych spółka osiągnęła 676,3 mln PLN obrotów (+15,2% r/r), a w części sprzedaży pokładowej 21,4 mln PLN (+38,8% r/r).
  • Przychody krajowe stanowiły 73,8% całości usług lotniczych (+5,9% r/r) = 499,2 mln PLN, natomiast zagranica 26,2% = 177,0 mln PLN (+53,1% r/r).
  • W omawianym okresie koszt własny sprzedaży urósł o 13,8% r/r do poziomu 607,8 mln PLN, a głównym czynnikiem wpływającym na wyższy poziom kosztów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego jest przede wszystkim wzrost kosztów usług obcych (+60,2% r/r do poziomu 295,0 mln PLN) w związku z większą ilością wykonanych operacji lotniczych, rosnącą inflacją oraz wyższym poziomem kosztów obsługi samolotów.
  • Wynik brutto ze sprzedaży spółki wyniósł 89,9 mln PLN (+30,8% r/r).
  • Na poziomie EBITDA MSSF16 Enter Air zaraportował 134,6 mln PLN zysku (+19,6% r/r).
  • Saldo finansowe spółki wyniosło 27,1 mln PLN (z czego 49,3 mln PLN stanowiły różnice kursowe z wyceny bilansowej). Wynik został podwyższony wynikiem rozliczenia jednostek wycenianych metodą praw własności (+6,9 mln PLN – dotyczy Chair Airlines AG).
  • W omawianym okresie spółka wypracowała wynik netto na poziomie 90,0 mln PLN (vs -31,0 mln PLN w 2Q’22).
  • W omawianym okresie cash flow z działalności operacyjnej wyniósł 280,9 mln PLN (vs 267,0 mln PLN przed rokiem), CF inwestycyjny = -7,2 mln PLN, a CF finansowy = -89,4 mln PLN. Na koniec czerwca’23 grupa miała 368,3 mln PLN środków pieniężnych (+182,4 mln PLN q/q).
  • W 2Q’23 roku grupa odnotowała wzrost rzeczowych aktywów trwałych (+409 mln PLN q/q) w związku przyjętymi nowymi samolotami.
  • Flota Enter Air liczy obecnie 28 samolotów (23 Boeingi 737-800 oraz 5 Boeingów 737 MAX 8). Przed rozpoczęciem sezonu letniego odebrane zostały trzy nowe samoloty Boeing 737 MAX 8 (SP-EXC, SP-EXE, SP-EXF), które rozpoczęły obsługę pasażerów w czerwcu 2023 r. Flota szwajcarskiej linii Chair Airlines, w której Enter Air ma 49% udziałów, to aktualnie cztery samoloty: trzy Airbusy A320 i jeden A319. Łącznie Grupa korzystała w sezonie letnim z 35 samolotów uwzględniając trzy dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.
  • W sierpniu 2023 r. Enter Air oraz TUI Beteiligungs złożyli do UOKiK wniosek o koncentrację, a 25 września 2023 r. urząd wyraził zgodę na wspólne przedsięwzięcie. Planowany nowy podmiot ma świadczyć usługę najmu samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych.
Reklama

 

Zobacz także: Polskie banki z najwyższym wynikiem w historii i zaskakującym zyskiem na czysto

 

Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem - 2Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem - 2

Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem - 3Masz akcje Enter Air? Wyniki finansowe spółki nie napawają optymizmem - 3

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama