Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czynniki ryzyka i szanse dla spółki giełdowej TOYA. Raport na zlecenie GPW

|
selectedselectedselected
Czynniki ryzyka i szanse dla spółki giełdowej TOYA. Raport na zlecenie GPW | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Najważniejsze czynniki ryzyka:

  • Ryzyko spowolnienia gospodarczego – w przypadku przedłużenia obecnego spowolnienia gospodarczego bądź wystąpienia recesji można spodziewać się spadku popytu na produkty oferowane przez spółkę, choć zależność popytu na narzędzia i elektronarzędzia od tempa wzrostu gospodarczego jest niższa niż w wielu innych branżach.
  • Ryzyko walutowe – spółka za większość nabywanych produktów płaci w juanach, umocnienie tej waluty przekłada się negatywnie na rentowność sprzedaży, negatywny wpływ może też mieć osłabienie złotego względem innych walut – ok. 50% sprzedaży kierowane jest na rynek polski, słaby złoty powoduje konieczność podwyższania cen, co często jest trudne i może przekładać się na spadek sprzedaży.
  • Ryzyko istotnego wzrostu cen surowców (stali, miedzi, tworzyw sztucznych) - w średnim terminie powoduje obniżenie marżowości (w długim terminie Toya stara się przenosić rosnące koszty na ceny oferowanych produktów).
  • Ryzyko zaostrzenia konkurencji – na rynku artykułów przemysłowych działa wiele firm, obecnie uzyskiwane marże są relatywnie wysokie, z czasem konkurencja może się zwiększyć i spowodować spadek zyskowności Toya.
  • Ryzyko dalszego wprowadzania marek własnych w sieciach marketów budowlanych – produkty Toya i innych konkurentów mogą być stopniowo wypierane przez marki własne.
  • Ryzyko zakłóceń w łańcuchach dostaw – skutkujące brakami towarów i spadkiem sprzedaży.
  • Ryzyko wzrostu kosztów transportu – w przypadku szybkiego wzrostu popytu konsumpcyjnego wąskim gardłem okazuje się liczba statków transportujących towary między różnymi kontynentami, stawki frachtu w takich sytuacjach diametralnie się zwiększają.

 

Zobacz także: Logistyka narzędzi – jak wpływa to na akcje spółki Toya?

 

Mocne strony/szanse:

  • Rozpoznawalna marka YATO (75% sprzedaży skonsolidowanej).
  • Mocny bilans, relatywnie niskie zadłużenie.
  • Szeroka oferta towarów (11,5 tys. indeksów), wprowadzanie 700 – 1000 nowych produktów rocznie.
  • Posiadanie 2 spółek w Chinach, blisko największych centrów produkcyjnych świata, możliwość śledzenia najnowszych trendów rynkowych, dobra współpraca z lokalnymi dostawcami.
  • Dalszy wzrost skali prowadzonej działalności umożliwiający uzyskiwanie atrakcyjnych warunków cenowych – zlecanie większych wolumenów produkcji.
  • Wzrost sprzedaży eksportowej dzięki uruchomieniu nowego magazynu w Chinach, większa odporność na zakłócenia w łańcuchach dostaw dzięki zapasom buforowym, możliwość szybszej reakcji na zmiany popytu w poszczególnych grupach asortymentowych czy krajach.
  • Wejście w nowe grupy asortymentowe.
  • Systematyczny wzrost udziału sprzedaży w wysoko rentownym kanale internetowym.
  • Potencjalne zakończenie wojny w Ukrainie i odbudowa kraju, skutkująca wzrostem popytu na narzędzia i elektronarzędzia (przychody z Ukrainy mają obecnie 5% udział w sprzedaży ogółem).
  • Sprzyjające kursy walutowe, niskie ceny surowców.
  • Akwizycje podmiotów pozwalające wzbogacić portfolio produktowe lub oferujące wejście w nowe segmenty rynku artykułów przemysłowych do profesjonalnego i domowego użytku.

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama