Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023

|
selectedselectedselected
Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Bardzo wysoko oceniamy sposób w jaki Zarząd Agory, a w szczególności jej Prezes przeprowadził spółkę przez ostatnie wyjątkowo trudne lata. Przed spółką (wg nas) otwiera się jakościowo inna perspektywa działania. Przypominamy też, że w ostatnich latach Agora w ramach organizacji przeprowadziła szereg istotnych zmian, które powinny zaprocentować w przyszłości. Spółka pozostaje naszym absolutnym top pickiem w kategorii media/rozrywka na cały 2023 i z obecnej perspektywy jesteśmy tylko umocnieni w przekonaniu, że to był właściwy wybór. Nasze założenia średnioterminowe (lata 2024-2025) przyjęte w ostaniem raporcie analitycznym z 2023-09-13 wydają nam się konserwatywne.

 

Oceniamy, że Q3 2023 mógł wskazać na bardzo mocne wyniki Agory. Kluczowym impulsem wzrostu w minionym kwartale był (wg nas) segment film i książka. Według naszych założeń EBITDA skor. w Q3 mogła wynieść 56,8 mln PLN, a EBIT blisko 13,3 mln PLN. Przypominamy również, że w Q3 2022 spółka rozpoznała pozytywy wpływ umorzenia części pożyczki PFR w Helios w kwocie 14,1 mln PLN. Tym samym po oczyszczeniu bazy z Q3 2022 o wspomniany efekt, zakładamy obecnie wzrost EBIT w ujęciu r/r o ok 27,5 mln PLN. Na poziomie salda finansowego staramy się uwzględnić efekt osłabienia PLN względem EUR. Finalnie spodziewamy się, że wynik netto przypisany akcjonariuszom będzie w okolicy -19,4 mln PLN. Tym samym okres Q3 2023 to trzeci kwartał z rzędu, kiedy Agora w naszych zestawieniach jest w grupie faworytów z obszaru TMT. Spodziewamy się, iż kolejny kwartał bieżącego roku powinien być dla spółki również ciekawy (przypominamy, że jest to kluczowy okres dla obszarów z ekspozycją na wpływy reklamowe).

 

Frekwencja w kinach Q3 2023

Zebrane przez nas cząstkowe dane (w oparciu o odczyty weekendowe) o frekwencji w kinach w Q3 wskazują, iż miniony kwartał, prawdopodobnie, był jednym z najlepszych w historii polskiego rynku kinowego kwartałów w sezonie wakacyjnym. Zakładamy zatem, że Q3 2023 mógł przebić dotychczas rekordowe odczyty dla kin z Q3 2018 i Q3 2019. Szacujemy, że wszystkie trzy miesiące z Q3, wg nas, wskazały na wzrost liczby widzów w kinach w relacji r/r. Przypominamy, że najbardziej wymagającym miesiącem był lipiec z uwagi wyjątkowo dużą bazą widowni z lipca’22. Bardzo mocny okres dla multipleksów w Q3 2023 to zasługa takich tytułów jak: Barbie, Oppenheimer, Zakonnica II, Teściowie 2 czy Zielona granica. Zauważamy, że stopniowo wzrasta frekwencja również na polskich tytułach. Jest to pozytywna zmiana, gdyż dotychczasowa odbudowa frekwencji w kinach po okresie pandemii opierała się niemal wyłącznie na tytułach zagranicznych (historycznie polskie tytuły odpowiadały nawet za 30-40% frekwencji w ujęciu rocznym).

Reklama

Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 - 1Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 - 1

 

 

W naszym komentarzu zwracamy również uwagę, że w ostatnich tygodniach w USA Gildia Scenarzystów (WGA) ogłosiła porozumienie ze studiami filmowymi. Równolegle trwa jeszcze spór zbiorowy Gildii Aktorów (SAG-AFTRA) ze studiami. Perspektywa zakończenia strajku, który sparaliżował Hollywood (do porozumienia musi dojść jeszcze z Gildią Aktorów) jest dla nas pozytywną wiadomością dla sieci kin. Przypominamy, że potencjalne negatywne skutki strajku w USA (przesunięcia wysokobudżetowych premier kinowych) były jednym z czynników ryzyka dla Agory (Helios), jakie przedstawiliśmy w naszym ostatnim raporcie analitycznym z 2023-09-13.

 

Zobacz także: Co dalej z akcjami spółki SELENA FM? Przychody mogą zaskoczyć

 

Segmenty z ekspozycją na reklamę w Q3 2023 (wybrane zagadnienia)

Reklama

Zakładamy, że Agora w Q3 odczuła dalszą stopniową poprawę na rynku reklamy, szczególnie dotyczy to tradycyjnych nośników (nadal liczymy się z efektem ubytku wpływów ze starego biznesu Yieldbird). W Q3 2023 kluczowe znaczenie dla wpływów reklamowych będzie miała pełna konsolidacja Eurozet. Sam segment radio, wg naszych szacunków, może pokazać przychody w Q3 na poziomie powyżej 75 mln PLN (w Q2 było to ok 80 mln PLN). W Q3 w ramach segmentu radio spółka prowadziła szerokie kampanie reklamowe, co mogło mieć wpływ na poziom kosztów operacyjnych (z drugiej strony ostatnie dane dot. słuchalności wskazują na wzrosty rynkowe Radia Zet, co powinno przełożyć się na dynamikę przychodów w kolejnych kwartałach). Dodatkowo w ramach kosztów segmentu radio staramy się uwzględnić wyższe budżety wydatkowe związane z obchodzonymi 30. urodzinami Radia Zet.

Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 - 2Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 - 2

Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 - 3Czy opłaca się inwestować w akcje tej spółki? Komentarz BDM dotyczący sezonu wyników: Q3 2023 - 3

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama