Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Co dalej ze spółką BRAND24? Czy warto wziąć ją na tapet? Opinia inwestycyjna

|
selectedselectedselected
Co dalej ze spółką BRAND24? Czy warto wziąć ją na tapet? Opinia inwestycyjna  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Czynnikiem stojącym za tegorocznym dobrym zachowaniem się ceny rynkowej akcji Brand24 są (i) dobre wyniki finansowe (i KPIs) Spółki (za którymi z kolei stały zmiany w polityce cenowej – kolejny istotny wzrost cen dla nowych klientów na początku 2023 roku) oraz (ii) dobry sentyment rynkowy dla tematów związanych z AI (sztuczną inteligencją) – szersze zastosowanie algorytmów AI (próba tworzenia własnych rozwiązań tam, gdzie istniejące na rynku rozwiązania są kosztowne, bazowanie na integracjach z gotowymi produktami tam, gdzie jest to dostępne cenowo (np. ChatGPT/GPT3 w Insights24)) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów wpisuje się w transformację Spółki z firmy oferującej dane w firmę oferującą wnioski i rekomendacje.

 

W Spółce trwa przegląd opcji strategicznych w celu przeanalizowania możliwości pozyskania partnera, który przyspieszyłby jej rozwój na rynkach zagranicznych (szczególnie w USA), zwiększając efektywność pozyskiwania klientów oraz pozwalając na „skokowe” zwiększenie skali działalności2. Do Spółki docierają sygnały, iż jej produkt jest wciąż fundamentalnie (za) tani; w konsekwencji Brand24 sądzi, iż ma wciąż przed sobą „ogromną” przestrzeń do podnoszenia cen (średnioterminowym „planem” (następne dwa lata) jest wzrost ARPU o kilkadziesiąt procent, długoterminową „ambicją” (horyzont 3-5 lat) jest (co najmniej) podwojenie ARPU).

 

Zobacz także: UWAGA - niesamowita sytuacja na Wall Street. Absolutna dominacja!

 

Nadchodzące wydarzenia

Reklama

1. Publikacja wybranych danych operacyjnych na III kwartał 2023: połowa października 2023 2. Publikacja wyników finansowych za III kwartał 2023: 29 listopada 2023

3. Zakończenie przeglądu opcji strategicznych: do końca 2023

4. Ustalenie i  publikacja celów programu motywacyjnego na kolejne 3 lata (okres 2024-2026: 4 kw. 2023 – I kw. 2024

 

Potencjalne katalizatory

1. Wzrost ARPU/ MRR powyżej oczekiwań

2. Dynamizacja pozyskań nowych klientów

Reklama

3. Komercyjny sukces nowych produktów (np. Insights24)

4. Progresja wyników finansowych powyżej oczekiwań

5. Silny USD względem PLN

6. „Bycie zwinnym” w obszarze AI okazujące się słusznym podejściem

7. Efekty przeglądu opcji strategicznych dynamizujące rozwój firmy na rynkach zagranicznych

 

Czynniki ryzyka

Reklama

1. Słaby USD względem PLN

2. Okazanie się ‘mało zwinnym’ w obszarze AI

3. Wzrost konkurencji w sektorze, konkurencja „zwinniejsza” od Spółki w obszarze AI

4. Zbyt wolne dostosowanie się do zmian w sposobie prezentacji/ konsumpcji treści w Internecie

5. Koncentracja produktowa

6. Niemożność pozyskania nowych klientów i utrzymania obecnych

Reklama

7. Wzrost wskaźnika odpływu klientów

8. Mniejszy od oczekiwanego dalszy wzrost ARPU/ MRR

9. Utrata prawa do ulg IP BOX

10. Spadek dostępności danych, wzrost ceny pozyskania danych

11. Awarie oprogramowania i infrastruktury informatycznej

12. Niekorzystne zmiany algorytmów wyszukiwania

Reklama

13. Wzrost nakładów na R&D

14. Ceny transferowe

15. RODO

16. Niska płynność akcji

 

Skorygowane zyski

Skorygowane zyski (EBITDA, operacyjny, przed opodatkowaniem, netto) pomijają koszty wyceny programu motywacyjnego oraz saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych

Reklama

Co dalej ze spółką BRAND24? Czy warto wziąć ją na tapet? Opinia inwestycyjna  - 1Co dalej ze spółką BRAND24? Czy warto wziąć ją na tapet? Opinia inwestycyjna  - 1

Co dalej ze spółką BRAND24? Czy warto wziąć ją na tapet? Opinia inwestycyjna  - 2Co dalej ze spółką BRAND24? Czy warto wziąć ją na tapet? Opinia inwestycyjna  - 2

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama