Spółka CCC opublikowała we wtorek 20 sierpnia wyniki finansowe za drugi kwartał roku. Okazały się one zauważalnie lepsze od oczekiwań, choć jednocześnie gorsze niż m.in. rok temu. Mimo tego akcjonariusze zareagowali na nie z jednoznacznym optymizmem - na wtorkowej sesji kurs CCC rósł niemal o 20%, obecnie zyskując ponad 7%.
CCC osiągnęła w drugim kwartale 2019 r. 88,1 mln złotych skonsolidowanego zysku netto, wobec ponad 242 mln złotych rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły w IIQ 1,64 mld złotych, w porównaniu do 1,33 mld złotych rok wcześniej. Analitycy przewidywali gorsze wyniki: zysk na poziomie ponad 66 mln PLN oraz przychody przekraczające 1,62 mld PLN.
Zysk EBITDA wyniósł 341,9 mln złotych, w porównaniu do 402,1 mln złotych rok wcześniej.
W ciągu roku liczba sklepów stacjonarnych CCC wzrosła o 12%, do 1212 lokali. Mimo znacznego wzrostu liczby sklepów, wartość sprzedaży spadła o 3% r/r.
Spółka zanotowała natomiast 50% wzrost wartości sprzedaży za pośrednictwem sklepów internetowych - przychody wyniosły w drugim kwartale 349 mln złotych, z czego ponad 330 mln wygenerowała witryna sklepu internetowego e-obuwie.
Notowania CCC rozpoczęły wtorkową sesją znacznymi wzrostami (nawet do 147,5000 PLN), aktualnie wynosząc 135,7000 PLN, co stanowi wzrost o ponad 6%.
CCC jest jedną z największych w Europie spółek detalicznych zajmujących się sprzedażą obuwia. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2004 r. Dotychczasowy szczyt kursu akcji CCC został osiągnięty w styczniu 2018 r. przy wycenie 312,000 PLN. Spółka wchodzi w skład indeksu WIG20.