Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka

|
selectedselectedselected
Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W środę 13 kwietnia (o godzinie 9 rano) Brand24 opublikował wybrane dane operacyjne za I kwartał 2022 roku.

Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 5Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 5

 

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) na koniec I kwartału 2022 r. wyniosła 1,666 mln PLN (404 tys. USD), co oznacza wzrost o 484 tys. PLN, czyli o 41%, w ujęciu rok do roku, oraz o 293 tys. PLN (21%) w ujęciu kwartał do kwartału. Tak istotny wzrost tego parametru w ujęciu kwartał-do-kwartału jest w znacznej mierze pokłosiem wprowadzonych z początkiem bieżącego roku zmian (podwyżek) cen dla istniejących klientów Spółki, jak również przebudowy cennika dla nowych klientów i osłabieniem się PLN względem USD. Wielkość tego parametru należy, naszym zdaniem, intepretować pozytywnie.

Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 1Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 1

Reklama

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec I kwartału 2022 r. wyniósł 430 PLN (104 USD); oznacza to wzrost o 79 PLN (22%) w ujęciu kwartał do kwartału. Tak znaczącą skalę wzrostu tego parametru w ujęciu kwartał-do-kwartału (będącą zasługą podwyżek cen dla istniejących klientów oraz słabszego PLN w relacji do USD) należy, naszym zdaniem, przyjąć pozytywnie.

Równocześnie Spółka poinformowała, iż jej średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego (tj. użytkownika pozyskanego w I kwartale 2022 roku) – tak zwane Initial ARPU – w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 495 PLN (120 USD) – istotnie (o 15%) powyżej ARPU dla wszystkich klientów.

Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 2Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 2

Spółka nie ujawniła liczby klientów na koniec I kwartału 2022, argumentując (wcześniej), iż parametr ten przestaje stanowić dla niej istotny KPI a jej uwaga skupia się na takich zmiennych jak MRR czy ARPU. Choć trudno nie zgodzić się z argumentacją Spółki (o ‘prymacie’ MRR/ARPU nad liczbą użytkowników), to sądzimy, iż kontynuowanie ujawnień w zakresie liczby klientów mogłoby być użyteczne przynajmniej dla części społeczności inwestycyjnej. Zaprzestanie publikacji wielkości tej zmiennej odbieramy lekko negatywnie.

W I kwartale obecnego roku wskaźnik odejść klientów (churn ‘kliencki’) znajdował się w przedziale 5-6% (12-miesięczna średnia krocząca tego parametru na poziomie 5,1%). Ilość miesięcy, przez jaką statystyczny aktywny użytkownik pozostawał klientem Spółki pozostawała w I kwartale 2022 roku na (historycznie wysokim) poziomie ‘dobijającym’ do 20.

Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 3Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 3

Reklama

W okresie styczeń-marzec’22 liczba ‘triali’ była o około 18% wyższa rok-do-roku, lecz konwersja (drugi kwartał z rzędu) była niższa w ujęciu rok-do-roku (o około 1/4).

Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 4Brand24. Wydarzenie: sprawozdanie finansowe (wybrane dane operacyjne) za I kwartał 2022 roku - opinia analityka - 4

Konkludując, zestaw KPIs Brand24 za I kw. 2022 roku odbieramy pozytywnie z uwagi na istotne (choć niezaskakujące) wzrosty kw./kw. MRR oraz ARPU.

W oparciu o ujawnione KPIs oczekiwalibyśmy przychodów Brand24 za I kw. 2022 roku w wysokości ok. 4,8 mln PLN (wzrost r/r o ok. 35%, wzrost kw./kw. o ok. 8%).

 

 

Reklama

 

Raporty analityczne na zlecenie GPW

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama