Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

BoomBit z wynikami za 1 kwartał 2019 r.

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spółka z branży gier - Boombit, która niedawno miała swój debiut na GPW, 30 maja przedstawiła wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Były one znacznie niższe niż rok wcześniej. Spółka poinformowała także o przychodach osiągniętych po pierwszym kwartale.

 

30 maja niedawny debiutant na GPW – spółka BoomBit opublikowała wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 8,2 mln zł wobec 16,3 mln zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Wynik netto był ujemny. Spółka wykazała 456 tys. zł straty wobec 8,7 mln zysku rok wcześniej.

W raporcie poinformowano, że Grupa kontynuowała działalność zgodnie z nowym modelem biznesowym. Na uzyskane przychody składały się głównie wpływy z reklam oraz mikropłatności z gier wydawanych na platformach mobilnych. Łączne przychody ze sprzedaży są niższe w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku o 8 mln zł, a więc o 51%. Wynika to z tego, że głównym źródłem przychodów Grupy w 1 kwartale 2018 roku były wpływy z tytułu sprzedaży praw do gier Dancing Line i Dancing Ball za łączną kwotę 13 mln zł, co stanowiło 80% przychodów. W I kwartale 2019 roku nie miała miejsca podobna transakcja.

Reklama

Koszt własny sprzedaży wyniósł w I kwartale 2019 roku 6,9 mln zł, a więc o 59% więcej niż w porównywalnym kwartale ubiegłego roku, co ma związek ze zwiększeniem skali działalności. Do zwiększenia kosztów przyczyniły się wzrost prowizji platform dystrybucyjnych (w związku ze wzrostem przychodów z tytułu mikropłatności), wydatków na User Acquisition (pozyskiwanie graczy), wyższych kosztów rev share dla twórców gier oraz wyższych kosztów osobowych, a także powiększenie struktury Grupy.

W raporcie dodano, że ujemny wynik netto spowodowany był przede wszystkim brakiem wydań istotnych nowych tytułów gier oraz znacząco wyższymi wydatkami na User Acquisition, dla których średni okres brake even wynosi 60 - 90 dni, w związku z czym część tych wydatków nie zdążyła jeszcze przynieść zwrotu z inwestycji w I kwartale 2019 roku.

W odrębnym raporcie w tym samym dniu spółka poinformowała, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży w kwietniu wyniosły 3,69 mln zł dla gier wydawanych w formule GaaS oraz 0,71 mln zł dla gier wydawanych w formule GaaP (non GaaS). Wydatki na User Acquisition (pozyskanie graczy) wyniosły w tym okresie 0,85 mln zł dla gier GaaS oraz 0,05 mln zł dla pozostałych gier.

Spółka poinformowała także, że skonsolidowane przychody za maj są szacowane na 4,44 mln zł dla gier GaaS oraz 0,75 mln zł dla gier non GaaS. Szacunkowe wydatki na User Acquisition wyniosły w tym okresie 1,18 mln zł dla gier GaaS, a 0,02 mln zł dla pozostałych gier.

Cena PDA spółki BoomBit w pierwszych godzinach czwartkowej sesji na GPW jest notowana na minusie w okolicach 4%.

Reklama

https://www.fxmag.pl/artykul/boombit-zalicza-udany-debiut-na-gpw-i-milion-pobran-najnowszej-gry-w-cztery-dni

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama