Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ambra – prognoza wyników kwartalnych! Czego oczekują analitycy? Zobacz raport

|
selectedselectedselected
Ambra – prognoza wyników kwartalnych! Czego oczekują analitycy? Zobacz raport | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W II kwartalne 2021/2022 r. oczekujemy silniejszej dynamiki sprzedaży niż w I kwartale (gdy wyniosła 14% r/r) ze względu na efekt bazy. W końcówce roku kalendarzowego 2020 miał miejsce lock down mocno wpływający na sprzedaż detaliczną. Natomiast w IV kwartale 2021, pomimo kolejnej fali pandemii, obostrzenia były już niewielkie i sprzedaż detaliczna była bardzo silna r/r. Dzięki temu wzrost w grupie powinien zawierać się w przedziale 15-18%. W Polsce oczekujemy wzrostu sprzedaży na poziomie 15% r/r.

Dobre dynamiki zapewne osiągnięto w sklepach własnych oraz HoReCa, gdzie rok wcześniej mocno uderzył lock down (choć pełnego powrotu do normalności jeszcze tu zapewne nie było) jak również nowe marki, które spółka rozwija (produkty bezalkoholowe, Winiarnia Zamojska). Prognozujemy wzrost sprzedaży w Czechach i na Słowacji na poziomie 22% r/r dzięki stałej tendencji zdobywania rynku przez markę Mucha Sekt. Natomiast w Rumunii oczekujemy wzrostu przychodów o 18% r/r dzięki rosnącej sprzedaży marki ZAREA. Cała grupa Ambra powinna pokazać według naszych szacunków silny dwucyfrowy wzrost przychodów na poziomie 16.4% r/r.

Ambra – prognoza wyników kwartalnych 2022-02-15  - 1Ambra – prognoza wyników kwartalnych 2022-02-15  - 1

W II kwartale 2021/22 cały czas powinny być widoczne wysokie marże dzięki korzystnym zmianom w miksie produktowym, wcześniejszym podwyżkom cen oraz odbiciu kanału HoReCa. Zakładamy, że podobnie jak w poprzednim kwartale wzrosła r/r marża ze sprzedaży (+0.8 p.p. do 43.5%), choć poprawa nie była już tak silna ze względu na rosnące koszty. Równocześnie zakładamy, że koszty marketingu i dystrybucji oraz koszty ogólnego zarządu zwiększyły się o 2 p.p. szybciej niż dynamika sprzedaży grupy (m.in. wzrost kosztów reklamy). Zakładamy brak zdarzeń w linii pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych.

Dzięki silnym dynamikom sprzedaży EBIT powinien wzrosnąć o 15.4% r/r do 54.4 mln PLN. Oczekujemy, że grupa Ambra miała w II kwartale 2021/22 różnice kursowe zbliżone do zera (EUR/PLN na koniec kwartału praktycznie się nie zmienił), a koszty odsetkowe wyniosły 0.5 mln PLN. Zakładamy, że zyski mniejszości wyniosły 9.8 mln PLN. Oznacza to, że według naszych szacunków zysk netto dla akcjonariuszy Ambra w II kw. 2021/22 wyniósł 32.8 mln PLN (+10.8% r/r). Spółka poda wyniki za II kwartał oraz I półrocze 2021/22 w dniu 22 lutego.

Reklama

 

Raporty analityczne spółki Ambra S.A

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama