Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Alphabet z wynikami kwartalnymi. Przychody Google z reklam rosną, a kurs akcji w dół

|
selectedselectedselected
Alphabet z wynikami kwartalnymi. Przychody Google z reklam rosną, a kurs akcji w dół | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

3 lutego macierzysta spółka Google – Alphabet opublikowała swe wyniki finansowe. Przychody były wyższe niż rok temu, jednak okazały się niższe od szacunków analityków z Wall Street. Zysk na akcję natomiast przewyższył oczekiwania. Pomimo dobrych wyników kurs akcji spółki w notowaniach posesyjnych osunął się w dół.

 

3 lutego w poniedziałek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku przedstawiła swe wyniki spółka-matka Google – Alphabet.

W czwartym kwartale przychody wyniosły 46,08 mld USD wobec 39,28 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 17% rok do roku. Uzyskane przez spółkę przychody okazały się jednak niższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy oczekiwali przychodów na poziomie 46,94 mld USD.

Zysk na akcję natomiast przewyższył oczekiwania analityków i wyniósł 15,35 USD wobec spodziewanych 12,53 USD. Był on też wyższy niż przed rokiem, kiedy wyniósł 12,77 USD. W czwartym kwartale spółka wypracowała zysk netto w wysokości 10,67 mld USD wobec 8,95 mld USD przed rokiem.

Reklama

Koszty pozyskania ruchu (traffic acquisition costs - TAC) okazały się zgodne z szacunkami analityków i wyniosły 8,5 mld USD.

W całym 2019 r. przychody wyniosły 161,86 mld USD wobec 136,82 mld USD w poprzednim roku. Były więc wyższe o 18% niż rok wcześniej. W całym roku spółka wypracowała zysk netto w wysokości 34,34 mld USD wobec 30,74 mld USD w 2018 r.

W 2019 r. przychody z reklam z YouTube wyniosły 15,15 mld USD, z czego na IV kwartał przypadło 4,72 mld USD. Dla porównania w 2018 r. segment ten przyniósł spółce 11,16 mld USD przychodów, z czego na IV kwartał 2018 r. przypadło 3,61 mld USD.

Biznes chmurowy Google w 2019 r. przyniósł przychody na poziomie 8,92 mld USD, z czego na IV kwartał przypadło 2,61 mld USD. Dla porównania w 2018 r. segment ten wypracował przychody w wysokości 5,84 mld USD, a na IV kwartał przypadło wówczas 1,71 mld USD.

Przychody Google z reklam w IV kwartale osiągnęły poziom 37,93 mld USD wobec 32,63 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku. Reklamy nadal stanowią największą część przychodów Alphabetu.

Segment Google „Inne przychody” obejmujący m. in. urządzenia takie jak telefony Pixel, a także inne produkty przyniósł przychody na poziomie 5,26 mld USD wobec 6,48 mld USD w analogicznym kwartale 2018 r.

Reklama

Przychody z segmentu „Other bets” obejmującego spółki Waymo i Verily wyniosły 172 mln USD wobec 154 mln USD przed rokiem.

Wydatki inwestycyjne wyniosły 6,05 mld USD wobec 7,08 mld USD rok wcześniej.

W minionym roku Google dokonało akwizycji 5 spółek. W ostatnim kwartale miały miejsce zmiany w zarządzie spółki. Założyciele Larry Page i Sergey Brin ustąpili ze swych stanowisk CEO i prezesa, powierzając przywództwo Sundarowi Pichai.

Google obecnie zmaga się z dochodzeniami antymonopolowymi ze strony Departamentu Sprawiedliwości i prokuratorów generalnych. Spółka zależna YouTube należąca do Google w ubiegłym roku w ramach kary zapłaciła 170 mln USD na rzecz Federalnej Komisji Handlu w związku z kierowaniem reklam do dzieci.

Warto wspomnieć, że w styczniu Alphabet stał się czwartą w historii amerykańską spółką, która osiągnęła kapitalizację na poziomie 1 biliona dolarów, oprócz Apple, Amazona i Microsoftu.

W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki Alphabet spadł o ponad 4%.

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Tematy

Reklama
Reklama