Protektor zaopatruje w obuwie wiele sektorów (m.in. HoReCa, przemysł, budownictwo, sektor medyczny) i jest w pewnym sensie barometrem gospodarki zarówno w Polsce (ok. 20% przychodów) jak i w Europie Zachodniej (ok. 80% przychodów), ponieważ prognozowane spowolnienie gospodarcze na tych rynkach jest na bieżąco dyskontowane w notowaniach Grupy.
Zobacz także: PROTEKTOR: Rejestracja zmiany Statutu Spółki
Wyniki za 2022 ukazują jednak wzrost przychodów (+7% r/r), w tym prawie dwukrotny wzrost sprzedaży obuwia militarnego GROM. Marża brutto na sprzedaży w tym okresie była wyższa niż rok wcześniej o 0,9 p.p. i wyniosła 35,2 proc. Zysk operacyjny wzrósł do 2,9 mln zł, natomiast cały rok 2022 zakończył się stratą w wysokości 1,02 mln zł. W naszej ocenie, strona przychodowa Spółki wciąż wykazuje potencjał do wzrostów, wyzwanie stanowić będzie odbudowa rentowności na wszystkich poziomach.
Oceniając obiektywnie wyniki Protektora za 2022 rok i biorąc pod uwagę kondycję wszystkich branż będących odbiorcami produktów Grupy, nieznacznie korygujemy w dół nasze poprzednie prognozy i pozostawiamy cenę docelową 2,7 zł na koniec 2023 roku bez zmian.