W symulacji zakładamy, że EBITDA skor. w Q4 2023 Agory mogła wynieść 86,8 mln PLN. Odczyt EBIT zakładamy na poziomie 39,1 mln PLN (z uwzględnieniem odpisu na HRlink w kwocie ponad 5,1 mln PLN). Saldo finansowe w Q4 2023 prawdopodobnie było pod silnym wpływem umocnienia PLN względem EUR. Tym samym punktowo w Q4 2023 założyliśmy, iż Agora na poziomie wyniku netto przypisanego akcjonariuszom mogła wypracować 49,2 mln PLN.
Podsumowując, kolejny już raz wyróżniamy in plus Agorę. Jest to czwarty kwartał z rzędu, kiedy Agora w naszych zestawieniach jest numerem #1 w grupie analizowanych tematów TMT. Podkreślamy ten temat inwestycyjny ze względu na bardzo dobre momentum wynikowe w krótkim i średnim horyzoncie. Agora pozostaje naszym absolutnym top pickiem w kategorii media/rozrywka na cały 2024 (czyli tak jak w minionym 2023 roku).
Frekwencja w kinach w 2023
Rok 2023 wskazywał na dalszą odbudowę frekwencji w polskich multipleksach. Punktowo w Q1’23 liczba sprzedanych biletów w kinach była wyższa o 23% r/r, z kolei Q2’23 przyniósł spadek widowni o blisko 6% r/r. Z kolei Q3’23 ustanowił historyczny odczyt (dla z reguły przeciętnego okienka wakacyjnego dla multipleksów w Polsce) wskazując na wzrost frekwencji o niemal 38% r/r. Nasza symulacja wskazuje, że także Q4 2023 był wyjątkowo dobry dla branży kinowej w Polsce (w modelu przyjęliśmy wzrost liczby sprzedaży biletów w Helios o ponad 10% r/r i traktujemy to jako wersję konserwatywną). W skali całego 2023 szacujemy, iż została przebita bariera 50 mln sprzedanych biletów na całym rynku. Przy takich założeniach, rok 2023 mógł być już bliski tego, co obserwowaliśmy w roku 2016, kiedy roczna frekwencja w Polsce wyniosła 51,9 mln widzów.
Dostrzegamy wzrost popularności polskich tytułów kinowych od przełomu Q3/Q4 2023 roku. Beneficjentem tego jest także podmiot z grupy Agora, czyli Next Film. Spodziewamy się, iż z tytułu dystrybucji kinowej spółka wykaże bardzo dobre rezultaty zarówno w Q4 2023 jak i w pierwszej części 2024 roku. W Q1 2024 wpływ na Next Film mogą mieć m.in.: Akademia Pana Kleksa, Kogiel Mogel 5, czy Sami Swoi. Początek.
Budowa „nowej” pozycji przez grupę Eurozet na rynku radiowym
Konsolidacja wszystkich anten radiowych spółki w ramach Eurozet spowodowała, iż Agora według naszych szacunków pod względem zasięgów jest blisko potencjału jaki ma grupa RMF (tygodniowe zasięgi). Jest to zatem zmiana jakościowa dla prowadzenia biznesu radiowego przez Agorę.
Zwracamy uwagę, że w Q3 2023 spółka w segmencie radiowym wdrożyła nową długofalową strategię dla marki Radia ZET – Tu się dzieje! Kampania objęła działania contentowe (jesienna ramówka stacji, zmiany w newsroomie) i jest wspierana ogólnopolską kampanią promocyjną. Przypominamy również, że we wrześniu’23 został powołany nowy, zintegrowany dział marketingu segmentu radiowego, czyli połączonego Eurozetu i Grupy Radiowej Agory.
W Q3 2023 w relacji r/r anteny skupione w Eurozet zyskały 2 punkty % w grupie wszyscy 15+ oraz 0,9 punktu % w grupie mieszkańców miast 100 tys.+. Porównanie dwóch głównych grup medialnych działających na rynku radiowym wskazuje, że w Q3 2023 dystans pomiędzy RMF FM a Eurozet skurczył się do 8,3% punktów (w grupie wszyscy 15+). Jednocześnie Eurozet umocnił swoją pozycję jako lidera rynku w grupie mieszkańców miast 100 tys.+ z udziałem 35,9% (RMF FM w tej grupie miało niespełna 31%).