Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

agora forum

Podtrzymujemy zalecenie Kupuj dla Agory i podnosimy cenę docelową do 14,5 PLN/akcję (poprzednio było to 10,46 PLN/akcję), czyli ok 39% powyżej obecnej ceny rynkowej. Wycenę sporządziliśmy w oparciu o model DCF oraz o analizę mnożnikową. Za pomocą metody DCF otrzymaliśmy wartość 14,64 PLN/akcję. Z kolei przyjęty przez nas mnożnik EV/EBITDA (5,5x) na lata 2023-2025 wskazuje na cenę 14,33 PLN/akcję. Końcowa wycena wynosząca 14,5 PLN/akcję jest średnią arytmetyczną z zastosowanych dwóch metod.

Spółka jest dla nas kolejny rok z rzędu najlepszą propozycją inwestycyjną w obszarze TMT (z grupy podmiotów notowanych na warszawskim parkiecie). Przez cały 2023 rok definiowaliśmy Agorę jako „absolutny top pick”. W bieżącym 2024 roku utrzymujemy to stwierdzenie. Rok 2023 według naszych założeń (Q4 2023) zakończył się mocnym akcentem zarówno w segmencie film i książka za sprawą wysokiej frekwencji w kinach oraz w dywizjach biznesowych z ekspozycją na rynek reklamy. W 2024 roku zakładamy, że w wynikach będą materializowały się pozytywne scenariusze, które sygnalizowaliśmy wcześniej w naszych analizach z ubiegłego roku.

 

Zobacz także: Kurs spółki giełdowej wzrośnie o 39%. Rekomendacja KUPUJ, to „absolutny top pick”

 

 

Reklama

Spółka z GPW może mocno wzrosnąć! Zachwycenia analitycy radzą kupować - 1Spółka z GPW może mocno wzrosnąć! Zachwycenia analitycy radzą kupować - 1

 

Bardzo wysoko oceniamy sposób w jaki Zarząd Agory, w szczególności jej Prezes przeprowadził spółkę przez ostatnie wyjątkowo trudne lata. Przed Agorą, według nas, otwiera się jakościowo inna perspektywa działania. Sprawdzona w wyjątkowo trudnych warunkach biznesowych organizacja jest w naszym odczuciu bardzo dobrze przygotowana do walki o mocną pozycję jednego z wiodących i rozwijających się koncernów w obszarze media/rozrywka w Polsce.

Zwracamy uwagę, że przedstawiony przez nas obecnie scenariusz bazowy dla modelu wyceny w wielu punktach wykracza optymizmem poza cele wyznaczone w materiale „Kierunki Strategiczne Grupy Agora na lata 2023-2026” przyjętym przez zarząd spółki w kwietniu 2023 roku. Dlatego należy mieć na uwadze, że nasze podejście może być obarczone istotnym ryzykiem błędu. Przypominamy, że strategia spółki zakłada, iż celem minimum jest osiągnięcie 200 mln PLN EBITDA (z wyłączeniem MSSF 16) przed 2026 rokiem. Nasz obecny model zakłada, że w latach 2025-2026 spółka powinna być w stanie wypracować EBITDA (z wyłączeniem MSSF 16) odpowiednio 204,7 i 250,9 mln PLN (poprzednio w naszym modelu było to odpowiednio 180 i 226 mln PLN).

 

Spółka z GPW może mocno wzrosnąć! Zachwycenia analitycy radzą kupować - 2Spółka z GPW może mocno wzrosnąć! Zachwycenia analitycy radzą kupować - 2

Reklama

 

Zwracamy również uwagę, iż w 2023 roku Agora została wyróżniona w ramach badania CCA (Climate Crisis Awarness) tytułem „Spółki Świadomej Klimatycznie 2023”. Spółka w ostatnich 2 latach zaliczyła spory awans (ostatnio otrzymała 8,67 punktów; w poprzedniej edycji 8,17, natomiast w roku 2021 jedynie 0,83 pkt.). W omawianym badaniu Agora znalazła się w TOP15 wszystkich podmiotów oraz w TOP3 spółek z indeksu sWIG80 wyróżnionych w rankingu.

 

Zobacz także: KUPUJ, taniej nie będzie! Ten rynek dostał łomot, ale analitycy widzą w nim wielką okazję

 

 

 

Spółka z GPW może mocno wzrosnąć! Zachwycenia analitycy radzą kupować - 3Spółka z GPW może mocno wzrosnąć! Zachwycenia analitycy radzą kupować - 3

Reklama

 

WYBRANE CZYNNIKI RYZYKA

Zwracamy uwagę, że przedstawiony przez nas scenariusz bazowy modelu wyceny w wielu punktach wykracza optymizmem poza cele wyznaczone w materiale „Kierunki Strategiczne Grupy Agora na lata 2023-2026” przyjętym przez zarząd spółki w kwietniu 2023 roku. Dlatego należy mieć na uwadze, że nasze podejście może być obarczone istotnym ryzykiem błędu.

Agora przez wiele lat była pozbawiona istotnego strumienia przychodów w związku z decyzjami podmiotów związanych z byłą administracją rządową i spółkami zależnymi od SP. W kolejnych latach utrzymywanie takiej sytuacji będzie negatywnie wpływało na wartość Agory. Jednocześnie, każda ewentualna zmiana w kierunku lepszej monetyzacji posiadanych zasięgów, którymi dysponują media Agory będzie silnym impulsem budowy wartości dla akcjonariuszy.

Redakcja Gazety Wyborczej (GW) pozostaje w Polsce ostatnim tytułem z ogólnopolskich dzienników, który utrzymuje tak rozbudowany zespół dziennikarzy (nie uwzględniamy dzienników związanych z PKN Orlen, które obecnie w naszym odczuciu nie działają na zasadach rynkowych). Z naszej perspektywy kluczowym aktywem segmentu prasa jest zbudowana na przestrzeni lat baza subskrypcji cyfrowych, która wynosi blisko 300 tys. czytelników GW.

Rynek kinowy w Polsce po pandemii stopniowo odbudowuje swoją wartość. Liczymy się jednak z tym, że w najbliższych dwóch latach zmniejszy się liczba multipleksów w Polsce. Przygotowujemy się zatem na scenariusz, że Helios w wyniku przeglądu własnej bazy multipleksów może zdecydować się na zamknięcie kilku lokalizacji. Uważamy jednak, że Helios wyjdzie wzmocniony z takiej potencjalnej optymalizacji bazy kinowej w Polsce (konkurencja ma słabsze zaplecze finansowe i dodatkowo obiekty konkurencji są na ogół znacznie większe niż w przypadku Helios, co ma istotne znaczenie dla progu rentowności danego punktu).

Stany Zjednoczone są tradycyjnie kluczowym obszarem dla branży kinowej. Należy mieć na uwadze, że po okresie pandemii dwie największe sieci multipleksów w USA znajdują się w procesie „odbudowy płynności”. AMC oraz Regal (wchodzący w skład grupy Cineworld) odpowiadają odpowiednio za około 23% i 16% amerykańskiego rynku. Trzeci gracz w USA to sieć Cinemark, która posiada blisko 14% udział w rynku i w przeciwieństwie do dwóch wspomnianych podmiotów historycznie działała na względnie małym lewarze i jak pokazują ostanie kwartalne wyniki notuje w 2023 roku bardzo mocne wyniki. Nie należy wykluczać scenariusza, iż może dojść do znaczących zmian własnościowych na amerykańskim rynku multipleksów, co finalnie będzie rzutować na przyszłość branży w kolejnych latach. Zwracamy również uwagę, że branża multipleksów po kryzysie wywołanym pandemią udowodniła tezę, że duże produkcje filmowe znacznie lepiej monetyzować z uwzględnieniem „pierwszego okienka kinowego na wyłączność”.

Reklama

 

Zobacz także: Mamy nowy rekord! Tak dużo firm nie upadło jeszcze nigdy wcześniej

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Czytaj więcej

Artykuły związane z agora forum