Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

McAfee wyjaśnia sposób promocji kryptowalut

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

John McAfee od jakiegoś czasu uznawany jest za adwokata kryptowalut. Jego tweety promujące i prognozujące dane kryptowaluty są chętnie czytane, ba potrafią nawet sterować kursem niektórych z nich. McAfee przyznaje, że mówi tylko o tych, które wydają się dla niego perspektywiczne. Kontrowersyjny twórca antywirusa i biznesmen, zdradził kulisy swojej promocji na Twitterze. Jak się okazuje tweet promocyjny to obciążenie rzędu 105 tys. dolarów.

 

McAfee adwokat kryptowalut

Pamiętacie zapewne twitterowie prognozy McAffiego dotyczące Bitcoina. Warto przypomnieć sobie, kiedy to biznesmem założył się, że jeśli Bitcoin nie przekroczy wartości 500 tys. dolarów do 2020 roku, to ten obnaży się w telewizji publicznej i skonsumuje swoje przyrodzenie. Ba, to nie wszystko. McAfee swojego czasu podwoił zakład, mówiąc o wartości 1 mln dolarów dla Bitcoina do 2020 roku. Patrząc jednak na ostatnie spadki na BTC, McAfee powinien mieć się na baczności. Jednakże, biznesmen nie jest poplecznikiem tylko Bitcoina, znany jest z promowania ICO i wschodzących kryptowalut. Wiele uważa za nic nie warte śmieci, ale wśród nich wyszukuje pereł wartych jego uwagi. Zdarzało się, że jego rekomendacje pomogły wzbić się niektórym kryptowalutom, tak jak np. rekomendowanemu Verge (XVG). Oto dowówd: na początku 2017 roku XVG warta była 0,000019 USD, a w okolicach 20 grudnia już 0,1637 USD.

 

McAfee Crypto Team

Zainteresowanie tweetami rekomendacyjnymi McAfiego wzbudzało zarówno falę krytyki, jak i przychylności krypto-entuzjastów. Na twitterze biznesmena pojawiają się nie tylko rekomendacje kryptowalut, ale także wszelkie projekty związane z ICO. Wielu zastanawiało się jak to działa, czy to tylko zabawa McAfiego, czy może coś więcej. Jak się okazało, w ramach rekomendacji McAfee uruchomił specjalny marketingowy team – McAfee Crypto Team. Na Twitterze biznesmena znalazł się link do strony „agencji marketingowej”, gdzie wyjaśniono sposób działania promocji kryptowalutowej branży.

Reklama

 

McAfee ze swoim marketingowym teamem proponuje zainteresowanym klientom średnio 105 tys. dolarów za publikację tweeta, przy ponad 800 tys. obserwujących/odbiorcach. Klienci, płacąc tę kwotę mają wsparcie adwokata kryptowalut. W przeliczeniu na jednego potencjalnego inwestora koszt to 0,13 USD. Co ciekawe McAfee Crypto Team przeanalizował, że 259 tys. obserwujących na Twitterze posiada ponad 50% aktywów w kryptowalutach. Przeliczono też, że 224 tys. obserwujących ma łączny majątek w kryptowalutach o wartości 4,48 mld dolarów.

 

McAfee o promocji

John McAfee przyznał, że promuje tylko te projekty i kryptowaluty, w których potencjał wierzy. Parę miesięcy temu w jednym z wywiadów, który również publikowaliśmy na FXMAG, zapytano go o to, czy czerpie z tego jakieś korzyści majątkowe lub czy ktoś próbował zapłacić mu za rekomendacje. Wówczas McAfee odpowiedział wymijająco i pokrętnie:

Powiedziałbym, że oczywiście próbowali mi płacić. Nie mam zamiaru mówić o moich finansach osobistych, gdzie i jak zarabiam. Wszedłem na ten rynek, bo to również moja sprawa i sprawa każdego z nas. Właściwie, myślę, że to niegrzecznie zadawać takie pytania ludziom. Bez obrazy.”

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Estera Włodarczyk

Estera Włodarczyk

Absolwentka dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się stosunkami gospodarczo-politycznymi oraz ich wpływem na światową ekonomię.


Reklama
Reklama