Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

strategia csr

Budżety na społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) są coraz większe, choć nie są to duże zmiany. Najczęściej firmy wydają pomiędzy 10 000 a 100 000 zł rocznie. Firm, których budżet przekracza 1 mln zł jest 12%, to prawie dwa razy więcej niż 4 lata temu.

Badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko Polskiej Izby Gospodarczej” zostało przeprowadzone wśród firm polskich i zagranicznych działających w Polsce w listopadzie 2022 roku. Udział w nim wzięło 113 organizacji, z tego 42% to firmy duże – zatrudniające ponad 250 pracowników.

- Co trzecia badana firma deklaruje roczne wydatki na CSR właśnie w granicach 10-100 tys. zł – mówi w rozmowie z Market News24 Mariusz Kielich z Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP).

 

Reklama

 

Jak wynika z najnowszej (siódmej) edycji badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” firmy, które posiadają osobne działy CSR, to jednak nadal mniejszość. Najczęściej działania podejmowane są bezpośrednio przez kadrę zarządzającą lub działy marketingu, PR, czy HR.

- To może wyjaśniać dlaczego działania CSR realizowane są z budżetów różnych departamentów firmy – komentuje M.Kielich z CCIFP. – Jedynie 20% firm deklaruje, że posiada jeden wyodrębniony budżet dedykowany realizacji CSR.

W tegorocznym badaniu widać wzrost zainteresowania najwyższego kierownictwa firm w zarządzaniu CSR (64 % respondentów wskazuje, że zarząd jest odpowiedzialny za realizację CSR i aż 79 % deklaruje zaangażowanie zarządu w planowanie strategii CSR). To dobry sygnał z rynku, że te działania zyskują na istotności w strategii biznesowej firm.

Czytaj więcej