Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Raportowanie ESG w świetle dyrektywy CSRD. Znaczenie tematów związanych z ładem korporacyjnym

|
selectedselectedselected
Raportowanie ESG w świetle dyrektywy CSRD. Znaczenie tematów związanych z ładem korporacyjnym | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Standardy dotyczące praktyk biznesowych mogą być wyzwaniem dla przedsiębiorstw, które dotychczas nie miały zdefiniowanych polityk związanych z etyką postępowania. Samo stosowanie etycznych praktyk biznesowych nie powinno stanowić tak dużego wyzwania, choć jedne sektory są bardziej podatne na niektóre zagrożenia, a inne nieco mniej.

 

 

Opracowanie i publikacja informacji o kulturze organizacyjnej i postępowaniu w biznesie (G1-1) będzie wyzwaniem dla przedsiębiorstw, które jeszcze nie mają jasno zdefiniowanego standardu wartości, czy też etycznych postaw w biznesie. Mogą to być niektóre przedsiębiorstwa z branż związanych z wydobyciem surowców, produkcją energii, czy też usług publicznych, w których konieczność ujawniania takich informacji wymagałaby najpierw wprowadzenia znaczących zmian wewnętrznych. Kwestie zarządzania relacjami z dostawcami (G1-2) mogą być wyzwaniem szczególnie dla firm z rozległymi i złożonymi łańcuchami dostaw (np. przedsiębiorstwa handlu detalicznego, branża tekstylna, czy też firmy produkcyjne) oraz tych, które jeszcze nie wypracowały jednolitych standardów, czy przejrzystych praktyk zakupowych. Informacje o zapobieganiu i wykrywaniu korupcji lub przekupstwa (G1-3) mogą stanowić wyzwanie dla firm z sektorów, w których realizowane są bardzo duże kontrakty, takich jak branża energetyczna, budowlana, infrastrukturalna czy usługi publicznych oraz oczywiście tych, które dopiero rozpoczynają proces usprawniania swoich praktyk w obszarze zapobiegania i wykrywania korupcji lub przekupstwa. Ujawnianie informacji na temat potwierdzonych przypadków korupcji lub przekupstwa (G1-4) jest trudne, co wynika z poufnego charakteru tego typu spraw oraz z podejmowania przez przedsiębiorstwa szeregu działań, żeby chronić reputację. Niezależnie jednak od trudności, ujawnianie tego typu przypadków jest konieczne dla kształtowania zaufania do instytucji i zachowania uczciwej konkurencji oraz zapewnienia zrównoważonego i sprawiedliwego rozwoju gospodarczego. Niektóre sektory gospodarki, takie jak: energetyczny, telekomunikacyjny, czy finansowy, charakteryzują się aktywnymi działaniami lobbingowymi, co może oznaczać dla nich dodatkową pracę w zidentyfikowanie i opisanie wszystkich działań wynikających z politycznego zaangażowania i wykazanie wszystkich płatności związanych z działalnością lobbingową (G1-5). Ujawnianie pełnych informacji o praktykach płatniczych (G1-6) będzie wymagało dodatkowych nakładów pracy i zaangażowania ze strony sektorów o rozbudowanych łańcuchach dostaw i wielu podmiotach zaangażowanych w jedno przedsięwzięcie, jak np. sektor budowlany oraz sektorów charakteryzujących się dużą liczbą transakcji i wieloma różnymi dostawcami, jak np. handel detaliczny. Część firm usługowych może mieć trudności z ujawnieniem informacji o praktykach płatniczych, ponieważ często nie mają wystarczających danych na temat swoich dostawców i kontrahentów. Ujawnianie informacji o praktykach płatniczych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw będzie utrudnione przez to, że wiele z nich nie dysponuje odpowiednimi systemami informatycznymi, jak też odpowiednio liczną kadrą wyposażoną w nowe kompetencje.

Reklama

 

Zobacz także: Dywidendy GPW - wypłata od dewelopera na dobry początek roku

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama