Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

mfo forum

#Prognoza Q4’22: Zakładamy, że strata EBITDA w Q4’22 ostatecznie będzie wyższa kw./kw. Składa się na to kilka czynników m.in. pogłębienie spadku cen HDGC w Europie w Q4’22, których średnia notowań w kwartale wyniosła 780 EUR/t (-80 EUR kw./kw.), przy stabilnym poziomie EUR/PLN 4,72 oraz słaby popyt w grudniu spowodowany m.in. wcześniejszymi przestojami zakładów produkcyjnych klientów, którzy zdecydowali się wydłużyć przerwę świąteczną z uwagi na niskie poziomy zamówień. Duża zmienność cen w połączeniu z wydłużeniem się oczekiwania na dostawy materiału w zakupionego w H1’22, a realizowane w H2’22 jest główną przyczyną raportowanej straty EBITDA oraz netto. Zakładamy, że spółka wyczyściła pod koniec roku drożej zakupiony magazyn, a obserwowane ostatnio wzrosty cen HDGC (+100 EUR/t YTD), pozwolą powrócić na ścieżkę pozytywnych wyników już w Q1’23. W związku z ograniczeniem magazynu oraz mniejszym poziomem zamówień kapitał obrotowy na koniec roku powinien spaść, co przełoży się na wzrost gotówki netto na koniec Q4’22 (1mln PLN gotówki netto po Q3’22).

#Outlook: Styczeń przyniósł wyraźną poprawę nastrojów u klientów względem listopada ub.r. Wyjątkiem jest segment profili GK, gdzie sprzedaż realizowana jest głównie na rynek polski. Z uwagi na silną korelację tego segmentu z noworozpoczętymi inwestycjami mieszkaniowymi nie oczekujemy odbicia wolumenów w H1’23, natomiast niskie stany magazynowe w składach budowlanych mogą przełożyć się na konieczność uzupełnienia magazynów u klientów. Pozostałe segmenty (profile okienne, specjalne), są dużo mocniej skorelowane z koniunkturą w Europie oraz sytuacją w przemyśle. W przypadku profili okiennych spółka koncentruje się na dużych klientach, o silnej pozycji na europejskim rynku i dużym udziale eksportu poza Polskę. Segment ten jest wspierany przez unijne dotację w zakresie termomodernizacji budynków, które obejmują m.in. wymianę stolarki okiennej. Naszym zdaniem trend ten utrzyma się w br. (zmniejszenie utraty ciepła w budynkach pozwoli ograniczyć konsumpcję ciepła w sezonie zimowym) i będzie wyraźnym wsparciem dla sprzedaży okien w br. przy słabszej podaży nowych inwestycji mieszkaniowych. W Q2’23 rozpocznie się regularna realizacja zamówień na profile pod farmy PV, w których upatrujemy potencjał do wzrostu wolumenów sprzedaży w H2’23.

#Inwestycje. W br. spółka zamierza skoncentrować się na kwestiach formalno-prawnych związanych z rozbudową mocy produkcyjnych w Sochaczewie na terenach zakupionych od Boryszew ERG. Efekty tych inwestycji będą częściowo widoczne w wolumenach sprzedaży w 2024r.

 

MFO: Prognoza wyników na IV kw.’22 [lekko negatywne] - 1MFO: Prognoza wyników na IV kw.’22 [lekko negatywne] - 1 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z mfo forum