Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

debiut ultimate games

Opinia. Wyniki są zgodne ze wstępnymi danymi oraz lekko poniżej naszych oczekiwań

W pierwszym kwartale spółka wydała kilka nowych gier, w tym Ironsmith Medieval Simulator i Drill Deal na PC, a także Farm Manager 2022 na Xbox i Mr. Prepper na PS4. Zwracamy uwagę, iż gry na PC spotkały się raczej z mieszanym odbiorem (negatywne oceny gry Ironsmith), przez co wyniki segmentu PC były relatywnie niskie w tym kwartale. Spodziewamy się poprawy dynamiki wyników w 2Q22, ze względu na wydanie CMS Pocket Edition 2 w kwietniu, a także Farm Manager 2022 na PS4 oraz Bakery Simulator na PC w ciągu kwartału. Zwracamy również uwagę na poprawę marży EBIT w ostatnim kwartale, niemniej uważamy, że jej utrzymanie może wymagać korzystnej struktury sprzedaży jak i istotnej liczby nowych premier w kolejnych okresach.

Ultimate Games wypracowało w 1Q22 PLN 5.9m przychodów ze sprzedaży produktów (zgodnie z danymi wstępnymi, 8% poniżej naszej prognozy), PLN 2.5m EBITDA (3% poniżej naszej prognozy) oraz PLN 1.9m zysku netto (zgodnie z danymi szacunkowymi, 5% poniżej naszej prognozy).

Przychody. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły PLN 5.9m (spadek o 5% k/k, wzrost o 20% r/r) i zostały głównie wygenerowane przez segment konsolowy z przychodami PLN 4.8m, wzrost o 84% k/k, a także segment PC ze sprzedażą PLN 1.0m, spadek o 69% k/k oraz segment mobilny z przychodami PLN 0.1m, spadek o 47% k/k. W ciągu kwartału spółki sprzedała 30.1k kopii House Flippera na N. Switch (spadek o 15% k/k, wzrost o 47% r/r) oraz 25.6k kopii gry Ultimate Fishing Simulator na PC (wzrost o 44% r/r). Zmiana stanu produktów wyniosła PLN 0.6m (spadek o 26% k/k).

Koszty operacyjne. Koszty operacyjne wyniosły PLN 4.0m (spadek o 35% k/k), za sprawą kosztów usług obcych na poziomie PLN 3.6m (spadek o 34% k/k, prawdopodobnie ze względu na niższe koszty udziału deweloperów w zyskach ze względu na zmianę miksu sprzedażowego) oraz PLN 0.3m kosztów wynagrodzeń (spadek o 25% k/k). Spółka poprawiła marże operacyjną do 38%, wzrost z 9% w 4Q21 oraz vs. średnia marża 24% w 2021.

Reklama

EBITDA. EBITDA wyniosła PLN 2.5m (vs. PLN 0.6m w 4Q21, zgodnie z naszą prognozą).

Zysk netto. Zysk netto wyniósł PLN 1.9m, wzrost o 59% k/k oraz 5% poniżej naszej prognozy. Spółka zaraportowała niematerialny wynik finansowy netto oraz nieistotne zyski ze spółek stowarzyszonych. Podatek dochodowy wyniósł PLN 0.6m a efektywna stawka podatkowa 24% vs. 21% średnio w 2021.

Przepływy pieniężne. Przepływy operacyjne netto wyniosły PLN 1.3m (vs. PLN -0.2m w 4Q21), ze względu na negatywną zmianę kapitału obrotowego na poziomie PLN 1.3m. Przepływy inwestycyjne netto wyniosły PLN 0.1m ze względu na nabycie udziałów w spółkach zależnych. Przepływy finansowe netto były na niematerialnym poziomie.

Gotówka netto. Gotówka netto wyniosła PLN 18.6m, wzrost o 5% k/k oraz zgodnie z danymi wstępnymi.

Ultimate Games: Omówienie wyników za 1Q22 - 1Ultimate Games: Omówienie wyników za 1Q22 - 1

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Wkrótce pojawią się pierwsze materiały związane z debiut ultimate games

Sprawdź koniecznie materiały, które poleca nasza redakcja: