Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?

|
selectedselectedselected
Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach? | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Rynek odzieży na świecie – sprzedaż wg kategorii (mld EUR). Od lat największy udział w rynku ma segment odzieży damskiej, którego szacunkowa sprzedaż na świecie w 2023 będzie stanowiła 51,8% całkowitej sprzedaży branży i udział ten pozostanie na bardzo zbliżonym poziomie (51,9%) w 2027. W latach 2023-2027 odzież męska będzie segmentem rynku o najwyższym średnim rocznym tempie wzrostu (z CARG 5,4%), szybszym od średniego wzrostu o 5,0% rocznie – przewidywanego w tym okresie dla odzieży ogółem. Natomiast najniższy średni roczny wzrost odnotowany będzie w latach 2023-2027 dla segmentu odzieży dziecięcej – i wyniesie on 4,0%.

 

Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?  - 1Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?  - 1

 

Reklama

Wydatki per capita na światowym rynku odzieży (EUR)

Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?  - 2Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?  - 2

 

Udział odzieży ze zrównoważonych źródeł wg kontynentów (%)

Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?  - 3Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?  - 3

Reklama

Według szacunków Statisty, w 2022 kontynentem z najwyższym udziałem odzieży uzyskiwanej ze zrównoważonych źródeł była Australia i Oceania (5,6%), natomiast w Afryce, gdzie udział był najniższy – nie przekraczał 3%.

Średnia dla świata w 2022 ukształtowała się na poziomie 4,3%. Do 2026 kolejność kontynentów wg tego wskaźnika nie zmieni się i na wszystkich notowany będzie trend wzrostowy. Globalnie indeks ma zwiększyć się do 6,1%.

 

Zobacz także: Rynek odzieży na świecie: sprzedaż, esksport i udział odzieży ze zrównoważonych źródeł

 

 

 

**Materiał pochodzi z raportu PKOBP: Branża odzieżowa. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2027, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama