Rynek odzieży na świecie – sprzedaż wg kategorii (mld EUR). Od lat największy udział w rynku ma segment odzieży damskiej, którego szacunkowa sprzedaż na świecie w 2023 będzie stanowiła 51,8% całkowitej sprzedaży branży i udział ten pozostanie na bardzo zbliżonym poziomie (51,9%) w 2027. W latach 2023-2027 odzież męska będzie segmentem rynku o najwyższym średnim rocznym tempie wzrostu (z CARG 5,4%), szybszym od średniego wzrostu o 5,0% rocznie – przewidywanego w tym okresie dla odzieży ogółem. Natomiast najniższy średni roczny wzrost odnotowany będzie w latach 2023-2027 dla segmentu odzieży dziecięcej – i wyniesie on 4,0%.
Wydatki per capita na światowym rynku odzieży (EUR)
Udział odzieży ze zrównoważonych źródeł wg kontynentów (%)
Według szacunków Statisty, w 2022 kontynentem z najwyższym udziałem odzieży uzyskiwanej ze zrównoważonych źródeł była Australia i Oceania (5,6%), natomiast w Afryce, gdzie udział był najniższy – nie przekraczał 3%.
Średnia dla świata w 2022 ukształtowała się na poziomie 4,3%. Do 2026 kolejność kontynentów wg tego wskaźnika nie zmieni się i na wszystkich notowany będzie trend wzrostowy. Globalnie indeks ma zwiększyć się do 6,1%.
Zobacz także: Rynek odzieży na świecie: sprzedaż, esksport i udział odzieży ze zrównoważonych źródeł
**Materiał pochodzi z raportu PKOBP: Branża odzieżowa. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2027, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: