Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Pozycjonowanie stron - na czym polega?

|
selectedselectedselected

Internet stał się na tyle ważnym medium, że w dzisiejszych czasach to głównie za jego pośrednictwem szuka się produktów oraz firm. Dlatego też strony www i wyszukiwarka pełnią istotną rolę w docieraniu do potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron - na czym polega?
materiał partnera
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Warto jednak zwrócić uwagę, że bez odpowiednich procesów, witryny internetowe nie znajdą się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Pomóc w tym może pozycjonowanie stron. Z tego artykułu dowiesz się, na czym ono polega i dlaczego jest to klucz do sukcesu w internecie!

 

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Każda strona internetowa prędzej, czy później, znajdzie się w wyszukiwarce. Jednak nie wskoczy ona od razu na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Żeby to było możliwe, należy przeprowadzić pozycjonowanie stron. Proces ten koncentruje się na optymalizowaniu witryny internetowej pod kątem wyszukiwarki. Dzięki temu zwiększają się jej szanse na uzyskanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

 

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Reklama

Zadaniem pozycjonowania stron internetowych jest zdobywanie coraz lepszych miejsc w wyszukiwarce. W tym celu podejmowane są działania, które dotykają witryny bezpośrednio, jak i pośrednio. Zanim jednak będą one realizowane, niezbędne jest poznanie aktualnego stanu strony. Poznać go można na podstawie przeprowadzonego audytu. Odpowie on na wiele istotnych pytań, a zdobyta w ten sposób wiedza przyda się do przygotowania strategii pozycjonowania. W jej ramach ujęte będą działa on-site, czyli przeprowadzane na stronie internetowej, a zaliczają się do nich m.in.:

  • optymalizacja kodu,
  • stworzenie responsywnego designu,
  • optymalizacja pod kątem skrócenia czasu ładowania,
  • dopracowanie treści,
  • optymalizacja nagłówków, tytułów i opisów,
  • budowanie linkowania wewnętrznego.

 

Strategia pozycjonowania musi uwzględniać także to, co się dzieje poza witryną. Dlatego też ważny jest odpowiedzialny link building, czyli  zdobywanie odnośników z cennych źródeł. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley podkreślają, że witryny, z których łącza mają prowadzić do pozycjonowanej strony, nie mogą wpływać negatywnie na jej reputację. Dlatego też należy starannie dobierać źródła w ramach link buildingu.

 

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie stron jest procesem, który może w wielu aspektach pomóc przedsiębiorstwu. Przede wszystkim dąży ono do przeskakiwania witryny przez kolejne miejsca w wynikach wyszukiwania, aż trafi ona na pierwszą stronę. Tam z kolei, dzięki pozycjonowaniu, możliwe jest uzyskanie podium. Proces ten w efekcie wspomaga przedsiębiorstwo w:

  • zdobywaniu większej widoczności w internecie,
  • docieraniu do właściwej grupy docelowej,
  • zwiększeniu ruchu na stronie internetowej,
  • zdobywaniu zaufania wśród potencjalnych klientów,
  • budowaniu wizerunku,
  • zwiększeniu konwersji.

 

Podsumowanie

Reklama

Wykorzystywanie pozycjonowania stron do zdobywania rozpoznawalności oraz przewagi nad konkurencją, to dziś standard. Przedsiębiorstwa, którym zależy na sukcesie w internecie, decydują się na ten proces i czerpią z niego korzyści. Dzięki pozycjonowaniu stron możliwe jest zwiększenie widoczności witryny w sieci, a tym samym przyciągnięcie klientów, zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama