Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży]

|
selectedselectedselected
Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] | FXMAG INWESTOR
prexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Eksport odzieży z Polski w latach 2017–2020 wzrósł znacząco o 64,9% z poziomu blisko 4,6 mld EUR w 2016 r. do nieznacznie ponad 7,5 mld EUR w 2020 r., a import odpowiednio o 71,2% z 5,2 mld EUR do prawie 9,0 mld EUR. Pomimo pandemii COVID-19, w 2020 r. nie tylko nie nastąpiło załamanie obserwowanej na przestrzeni ostatnich lat tendencji wzrostowej, lecz obserwowano wręcz jej istotne wzmocnienie. Jednak należy pamiętać, że część eksportowanej z Polski odzieży pochodzi z importu.

Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] - 1Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] - 1

Struktura polskiego eksportu odzieży w 2020 r. (HS 61 i HS 62)

Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] - 2Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] - 2

Największy udział w polskim eksporcie odzieży w 2020 r. miała kategoria: spodnie, spodnie typu "ogrodniczki", bryczesy i szorty, męskie lub chłopięce, z bawełny – z udziałem 10,2%.

Główni odbiorcy polskiej odzieży w 2020 r.

Reklama

Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] - 3Polski eksport odzieży (HS 61 i HS 62) [struktura, odbiorcy polskiej odzieży] - 3

Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów w 2020 r. były kraje europejskie. Od lat największym odbiorcą są Niemcy, do których w 2020 r. trafiło 55,8% polskiego eksportu odzieży. Trzej kolejni odbiorcy w 2020 r. to: Czechy, Rumunia i Holandia, które nabyły łącznie 11,0% eksportowanej przez Polskę odzieży. Na 10 największych rynków docelowych polskiej branży odzieżowej trafiło 81,2% naszego eksportu tych towarów w 2020 r.

 

**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Zobacz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama