Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Mazurska Manufaktura S.A. podsumowuje 2020 rok

|
selectedselectedselected
Mazurska Manufaktura S.A. podsumowuje 2020 rok | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Mazurska Manufaktura S.A., właściciel marek MM Hygienic oraz Mazurska Manufaktura Alkoholi, zakończyła 2020 rok z przychodami netto ze sprzedaży na poziomie 9,2 mln zł oraz z zyskiem netto w wysokości 1,5 mln zł. Spółka oczekuje obecnie na dopełnienie formalności związanych z rejestracją emisji akcji serii E, po to, by złożyć dokumenty informacyjne na GPW.

Pomimo pandemii COVID-19 i związanych z tym zawirowań na rynku alkoholi, spółka wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe.

- Sprzedaż netto wyniosła 9,2 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) był na poziomie 1,8 mln zł, co daje bardzo wysoką rentowność operacyjną na poziomie 19,6 proc.. Zysk netto (przed audytem) wyniósł 1,5 mln zł i spółka zamyka swój pierwszy rok działalności na sporym plusie - mówi Marek Stoiński, członek Rady Nadzorczej Mazurskiej Manufaktury S.A. i ekspert ds. finansów korporacyjnych.

Jestem usatysfakcjonowany wypracowanymi wynikami, zwłaszcza w okresie niepewnej i bardzo dynamicznej sytuacji gospodarczej. Pandemia mocno zmieniła koniunkturę, a dzięki temu, że jesteśmy małym, rodzinnym producentem, mieliśmy szansę na szybką reakcję i adaptację do potrzeb rynku. Stąd m.in. rozbudowa portfolio o środki dezynfekujące pod marką MM Hygienic, które pozwoliły na wypracowanie ok. 50 proc. przychodów ze sprzedaży – mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.

Reklama

Nie można porównać, jak zmieniły się wyniki finansowe firmy r/r, ponieważ spółka rozpoczęła działalność operacyjną na początku 2020 roku, a poprzednio raportowała dane za okres od marca 2019 (moment powołania spółki) do grudnia 2019.

Innowacyjna produkcja Juranda i zbliżający się debiut na GPW

Spółka ma ambitne plany na nadchodzące miesiące. Najważniejsze z nich to debiut na NewConnect, planowany jeszcze w I kwartale 2021 roku, a także reaktywacja legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand, produkowanego historycznie w Browarze w Szczytnie, którego Mazurska Manufaktura S.A. jest właścicielem.

Planujemy nie tylko powrót produkcji Juranda do źródeł, ale także wdrożenie w tym zakresie innowacji. Z końcem grudnia, po otrzymaniu promesy z banku, złożyliśmy wniosek o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, poddziałanie 3.2.2. Kredyt na innowacje technologiczne. Zgodnie z naszym założeniem, odpady będące wynikiem procesu produkcji zostaną w całości przekształcone na granulat białkowy, stanowiący jakościową paszę dla zwierząt gospodarczych – dodaje Jakub Gromek.

Sam finał rewitalizacji Browaru to także jeden z celów na 2021 rok. Część środków na prace remontowe zostały pozyskane w ostatnim kwartale 2020 roku w ramach rekordowej pod kątem wysokości finansowania emisji crowdinvestingowej na kwotę niemal 4,4 mln zł.

Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. Spółka rozwija także markę MM Hygienic, pod którą dostępna jest seria środków do dezynfekcji.

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama