Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym?

|
selectedselectedselected
Czy Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym?
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Statista szacuje, że w podziale na kontynenty najwięcej per capita na zakup odzieży przeznaczyli w 2022 mieszkańcy Ameryki Północnej (683 EUR) oraz Australii i Oceanii (511 EUR), podczas gdy wydatki te były najniższe w Afryce (47 EUR), a nieco niższe od światowej średniej w Azji (129 EUR) i w Ameryce Południowej (137 EUR) – ze względu na niski średni poziom dochodów mieszkańców tych kontynentów. Na przeciętny poziom wydatków na odzież znacząco wpływają również strefy klimatyczne występujące na danym kontynencie oraz zmienność warunków atmosferycznych w ciągu roku, która wymaga posiadania większej liczby zróżnicowanych kompletów odzieży.

 

W podziale na kraje w 2022 światowymi liderami wydatków na odzież per capita byli mieszkańcy Hongkongu (3030 EUR), a następnie Szwajcarzy (1170 EUR) oraz Norwegowie (1120 EUR)

 

Reklama

Szacunkowe wydatki per capita na odzież wg kontynentów w 2022 (EUR)

Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym? To może nastąpić już niebawem - 1Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym? To może nastąpić już niebawem - 1

 

Prognoza

Statista podaje również, że w skali świata udział odzieży luksusowej w latach 2022-2026 pozostanie niewielki i utrzyma się na średnim poziomie około 5%. Przy czym, w podziale na kontynenty, będzie on najwyższy w Australii i Oceanii – osiągając 10% w 2022 i wzrastając do 11% w 2026. Natomiast najniższe wartości wskaźnika notowane były i będą w Afryce oraz w Ameryce Południowej. Na obu tych kontynentach odzież luksusowa będzie stanowić zaledwie 1% odzieży ogółem w całym okresie 2022-2026.

 

Reklama

Top 5 krajów na świecie pod względem sprzedaży odzieży (mld EUR)

Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym? To może nastąpić już niebawem - 2Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym? To może nastąpić już niebawem - 2

Największym rynkiem na świecie w 2022 były Stany Zjednoczone, gdzie sprzedaż odzieży oszacowano na 295,2 mld EUR, co stanowiło 20,4% wartości dla świata.

 

Prognoza

Według prognoz Statisty, sytuacja zmieni się do 2027, kiedy to Chiny zostaną globalnym liderem na rynku odzieżowym – ze sprzedażą w wysokości ponad 359 mld EUR i z udziałem na poziomie 19,4%.

Reklama

 

Prognoza

Wysoką dynamikę rynku będą mieć również Chiny (32,5%) oraz Japonia (30,6%), natomiast w pozostałych dwóch krajach łączny wzrost w tym okresie będzie oscylować między 20% a 27%. Spośród pięciu wymienionych rynków, najwyższą dynamiką wzrostu w latach 2023-2027 będzie się charakteryzować Wielka Brytania, w której wartość rynku w 2027 przewyższy poziom z 2022 o 34,1%.

 

Struktura sprzedaży odzieży na świecie wg kanałów dystrybucji (%)

Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym? To może nastąpić już niebawem - 3Chiny zostaną nowym globalnym liderem na rynku odzieżowym? To może nastąpić już niebawem - 3

Reklama

 

Według szacunków Statisty, 35% przychodów ze sprzedaży odzieży w 2022 pochodziło ze sklepów online.

 

Prognoza

Prognozowany jest dalszy wzrost zainteresowania tym kanałem dystrybucji i zwiększenie jego udziału do 43% w 2025.

 

Zobacz także: Rynek odzieży na świecie: jaki udział ma odzież ze zrównoważonych źródeł na poszczególnych kontynentach?

Reklama

 

 

**Materiał pochodzi z raportu PKOBP: Branża odzieżowa. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2027, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama