Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Co trzeci park handlowy będzie zagrożony bankructwem

|
selectedselectedselected
Co trzeci park handlowy będzie zagrożony bankructwem | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Powstało już trzysta parków handlowych, a kolejnych trzysta jest budowanych. Jednak aż 30% retail parków jest niesprzedawalnych.

Retail park tworzy jeden lub kilku wolnostojących budynków połączonych wspólnym parkingiem, z którego można wchodzić bezpośrednio do poszczególnych sklepów. Takie obiekty, w odróżnieniu od galerii handlowych, nie mają części wspólnych.  Głównym najemcą jest zwykle operator spożywczy, a jego ofertę uzupełniają drogerie, apteki, kioski z prasą, księgarnie, sklepy odzieżowe i obuwnicze, sklepy zoologiczne. Natomiast rzadko lokalizowane są tam obiekty gastronomiczne. 

- Dość łatwe jest pozyskanie najemcy przez właścicieli parków handlowych, a jednak okazuje się, że aż 30% retail parków jest niesprzedawalnych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes Cream Property Advisors. – To efekt braku profesjonalnego podejścia na najwcześniejszych etapach inwestowania.

 

Reklama

 

Pośród najczęściej popełnianych błędów przez właścicieli jest zawieranie umów w polskiej walucie, negatywne skutki tego stały się bardzo odczuwalne przy rekordowej inflacji i wprowadzonych podwyżkach podstawowej stopy procentowej przez RPP.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama