„Pod względem sprzedaży kwiecień tego roku był zgodny z naszymi oczekiwaniami. Wiodącymi krajami w naszej strukturze sprzedaży były Ukraina oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie, które wyprzedziły Kazachstan. Wynikało to z wyzwań, jakie wciąż stoją przed nami w Kazachstanie, które mamy nadzieję przezwyciężyć w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Bardzo mocny wzrost widzimy też w Polsce, która obok Czech może być najbardziej rosnącym pod względem sprzedaży krajem z Europy Środkowo-Wschodniej. Oznacza to, że nasze działania związane ze wzmocnieniem zespołu, ale też rozbudową portfolio produktów w obu tych krajach, przynoszą spodziewane rezultaty.”
„W maju opublikowaliśmy prognozę finansową na 2024 rok. Zgodnie z naszymi założeniami, wyższe niż w pierwszych miesiącach tego roku dynamiki sprzedaży wypracujemy w drugiej połowie roku” – dodał Serhei Kostevitch.
Zobacz także: Wróci słabość złotego? Prognoza dla euro, dolara i funta
O Grupie ASBIS (GPW: ASB)
ASBIS Group jest wiodącym dystrybutorem z wartością dodaną, deweloperem i dostawcą produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) z lokalnymi operacjami w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach bałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Działalność ASBIS opiera się na trzech filarach:
1. Dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego stosowanego przez klientów w biurach i ośrodkach przetwarzania danych, jak również elektroniki użytkowej poprzez:
a. Sieci detaliczne i sklepy internetowe
b. Resellerów współpracujących z małymi i średnimi przedsiębiorstwami
c. Bezpośrednio do dużych przedsiębiorstw.
2. Pełnym zakresie działalności w obszarze produktów najwyższej światowej klasy – od naukowej działalności badawczo-rozwojowej poprzez projektowanie i inżynierię, tworzenie oprogramowania i firmware, aż po produkcję i marketing produktów i rozwiązań IT i obsługujących internet rzeczy (IoT) pod markami własnymi
a. Aeno (inteligentne urządzenia domowe z sektora małego AGD).
b. Canyon (inteligentne zegarki, power banki, akcesoria do komputerów i urządzeń mobilnych)
c. Cron Robotics (budowa własnych rozwiązań w segmencie robotyki, w tym cobotów)
d. Lorgar (akcesoria do gier oraz przesyłania strumieniowego)
e. Perenio (platforma IoT, routery IoT, aplikacje i urządzenia peryferyjne dla inteligentnego biura/domu, inteligentnego zdrowia)
f. Prestigio (inteligentne urządzenia i akcesoria, innowacyjne rozwiązania dla biznesu i edukacji itp.)
g. Prestigio Solutions (innowacyjne rozwiązania technologiczne dla biznesu i segmentu edukacji)
3. Kompleksowych projektach sprzedaży rozwiązań do dużych przedsiębiorstw za pośrednictwem rozbudowanych sieci Integratorów Systemów i Resellerów Wartości Dodanej.
ASBIS powstał w 1990 roku, w 1995 roku Spółka została zarejestrowana na Cyprze i od tego czasu prowadzi działalność z tego kraju. Firma posiada 2 główne centra dystrybucyjne na świecie zlokalizowane w Czechach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz 2 regionalne centra dystrybucyjne (Gruzja, RPA), filie w 34 krajach, ponad 2 600 pracowników i około 20 000 aktywnych klientów w 60 krajach na całym świecie. W 2023 roku Grupa zrealizowała sprzedaż na poziomie blisko 3,1 mld USD.
Akcje Spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od października 2007 r. pod symbolem „ASB” (ASBIS).
Nowości i więcej informacji można znaleźć: www.asbis.com