W strukturze amerykańskiego importu odzieży najwyższą pozycję zajmowały w 2022 Chiny z udziałem wynoszącym 22,4%. Odzież importowana z Polski o wartości 38,8 mln EUR stanowiła w 2022 jedynie 0,04% importu odzieży do Stanów Zjednoczonych, co dało Polsce dalekie 46. miejsce wśród dostawców na ten rynek.
Rynek odzieży w Stanach Zjednoczonych
W latach 2018-2019 rynek odzieży w Stanach Zjednoczonych zwiększał się średnio o 3,0% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spowolnienie wzrostu do średnio 1,0% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika ta odbije do 3,7% rocznie (CAGR 2023-2027).
Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Stanach Zjednoczonych jest przewidywana na 175,3 mld EUR, będzie stanowił 52,3% całkowitej sprzedaży branży.
Według szacunków Statisty, 46% przychodów ze sprzedaży odzieży w Stanach Zjednoczonych w 2022 pochodziło ze sklepów online.