Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy

|
selectedselectedselected
Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import odzieży do Niemiec zanotował w latach 2020-2021 średni wzrost 1,0% rocznie do ponad 35,5 mld EUR, przy czym w samym 2020 obserwowano 6,5-procentowy roczny spadek tego importu wskutek gwałtownego obniżenia popytu w pierwszym roku pandemii. Rok 2022 przyniósł istotny wzrost importu odzieży o 9,6% r/r do powyżej 38,9 mld EUR.

 

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 1Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 1

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 2Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 2

Reklama

 

W strukturze niemieckiego importu odzieży najwyższą pozycję w 2022 zajęły Chiny - z udziałem 23,2%. Odzież importowana z Polski o wartości blisko 0,7 mld EUR w 2022 stanowiła 1,7% importu odzieży do Niemiec, co dało Polsce 12. miejsce wśród dostawców na ten rynek wobec 10. lokaty w 2021. Do obniżenia pozycji Polski w tym rankingu przyczynił się wysoki, ponad 39-procentowy spadek importu odzieży z naszego kraju w 2022.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 3Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 3

 

Rynek odzieży w Niemczech

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 4Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 4

Reklama

W latach 2018-2019 rynek odzieży w Niemczech zwiększał się średnio o 0,7% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego rynku średnio o 1,7% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 4,5% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Niemczech jest przewidywana na 40,3 mld EUR, będzie stanowił 56,1% całkowitej sprzedaży branży.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 5Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 5

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 6Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 6

Według szacunków Statisty, 39% przychodów ze sprzedaży odzieży w Niemczech w 2022 pochodziło ze sklepów online.

 

Zobacz także: Polska realizuje największy w historii proces transformacji

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama