Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

rynek odzieży w niemczech

Import odzieży do Niemiec zanotował w latach 2020-2021 średni wzrost 1,0% rocznie do ponad 35,5 mld EUR, przy czym w samym 2020 obserwowano 6,5-procentowy roczny spadek tego importu wskutek gwałtownego obniżenia popytu w pierwszym roku pandemii. Rok 2022 przyniósł istotny wzrost importu odzieży o 9,6% r/r do powyżej 38,9 mld EUR.

 

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 1Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 1

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 2Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 2

Reklama

 

W strukturze niemieckiego importu odzieży najwyższą pozycję w 2022 zajęły Chiny - z udziałem 23,2%. Odzież importowana z Polski o wartości blisko 0,7 mld EUR w 2022 stanowiła 1,7% importu odzieży do Niemiec, co dało Polsce 12. miejsce wśród dostawców na ten rynek wobec 10. lokaty w 2021. Do obniżenia pozycji Polski w tym rankingu przyczynił się wysoki, ponad 39-procentowy spadek importu odzieży z naszego kraju w 2022.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 3Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 3

 

Rynek odzieży w Niemczech

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 4Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 4

Reklama

W latach 2018-2019 rynek odzieży w Niemczech zwiększał się średnio o 0,7% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego rynku średnio o 1,7% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 4,5% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Niemczech jest przewidywana na 40,3 mld EUR, będzie stanowił 56,1% całkowitej sprzedaży branży.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 5Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 5

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 6Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy - 6

Według szacunków Statisty, 39% przychodów ze sprzedaży odzieży w Niemczech w 2022 pochodziło ze sklepów online.

 

Zobacz także: Polska realizuje największy w historii proces transformacji

Czytaj więcej

Artykuły związane z rynek odzieży w niemczech