Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja

|
selectedselectedselected
Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import odzieży do Francji zanotował w latach 2020-2021 średni spadek o 2,1% rocznie do nieco ponad 20,5 mld EUR, wskutek pandemii COVID-19. Dopiero 10,3-procentowy roczny wzrost importu tej kategorii w 2022 spowodował, że wartość importu (22,6 mld EUR) przekroczyła poziom z 2019.

 

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 1Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 1

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 2Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 2

Reklama

 

W strukturze francuskiego importu odzieży w 2022 najwyższą pozycję zajęły Chiny z udziałem wynoszącym 24,5%. Odzież importowana z Polski o wartości 100,0 mln EUR stanowiła w 2022 zaledwie 0,4% importu odzieży do Francji, co dało Polsce 26. miejsce wśród dostawców na ten rynek. W 2022 francuski import odzieży z Polski spadł o ponad 16%, jednak nie wpłynęło to na zmianę lokaty Polski w tym rankingu.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 3Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 3

 

 

Rynek odzieży we Francji

Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 4Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 4

W latach 2018-2019 sprzedaż odzieży we Francji obniżała się średnio o 1,7% rocznie. Pandemia COVID-19 pogłębiła tempo spadku wartości tego rynku do średnio 2,2% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach notowany będzie istotny wzrost o 4,9% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 we Francji jest przewidywana na 21,9 mld EUR, będzie stanowił 55,2% całkowitej sprzedaży branży.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 5Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 5

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 6Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Francja - 6

Według szacunków Statisty, 41% przychodów ze sprzedaży odzieży we Francji w 2022 pochodziło ze sklepów online.

Reklama

 

Zobacz także: Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Niemcy

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama