Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Bank Polska Kasa Opieki S.A.: ZWZ - projekty uchwał: wypłata dywidendy - 6,60 PLN, pokrycie straty za lata ubiegłe, zmiany w statucie, podział CDM Pekao SA (2019-05-30)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 15:OGŁOSZENIE O ZWOŁANIU ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA ZA ROK OBROTOWY 2018

Firma: BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.pdf Projekty Uchwał ZWZ
  2. Draft Resolutions of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna_30.05.pdf Draft Resoultions of the OGM
  3. Treść projektowanych zmian Statutu.pdf Treść projektowanych zmian Statutu Banku
  4. Content of the proposed amendments to the Statute of Bank Pekao SA and the current wording_30.05.pdf The content of the proposed amendments to the Articles of Association of the Bank
  5. Sprawozdanie z działalności RN 2018.pdf Sprawozdanie z działalności RN 2018
  6. Report of the SB of Bank on its activity in 2018.pdf Report of the SB of Bank on its activity in 2018
  7. Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania Banku w 2018 r.pdf Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania
  8. Report on the evaluation of the functionig of the Renumaration Policy at Bank in 2018.pdf Report on assessment of functioning of the Compensation Policy
  9. Plan Podzialu Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA.pdf Plan podziału Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A.
  10. Division Plan of Centralny Dom Maklerski Pekao SA.pdf Division Plan of Centralny Dom Maklerski Pekao S.A.
  11. Sprawozdanie ZB Banku uzasadniajace podzial CDM.pdf Sprawozdanie Zarządu Banku uzasadniające podział CDM
  12. Report of the MB of Bank providing grounds for the division of CDM.pdf Report of the MB of Bank providing grounds for the division of CDM

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 15 / 2019
Data sporządzenia: 2019-05-30
Skrócona nazwa emitenta
BANK PEKAO SA
Temat
OGŁOSZENIE O ZWOŁANIU ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA ZA ROK OBROTOWY 2018
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
OGŁOSZENIE O ZWOŁANIU ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA ZA ROK OBROTOWY 2018

Zarząd Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 53/57, 00-950 Warszawa, wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014843, wpis do KRS w dniu 2 lipca 2001 r. (dalej jako „Bank”), działając na podstawie art. 395 § 1, 399 § 1, art. 402(1) oraz art. 402(2) Kodeksu spółek handlowych w związku z § 8 ust 1 i 2 Statutu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku za rok obrotowy 2018.

Ogólna liczba akcji Banku na dzień ogłoszenia wynosi 262.470.034 i odpowiada im 262.470.034 głosów.

I. DATA, GODZINA I MIEJSCE ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA BANKU ORAZ SZCZEGÓŁOWY PORZĄDEK OBRAD

Zarząd Banku zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku za rok obrotowy 2018 na dzień
26 czerwca 2019 roku na godzinę 11.00 w Warszawie, przy ul. Żwirki i Wigury 31 w Budynku B kompleksu Lipowy Office Park, z następującym porządkiem obrad:
1. Otwarcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
2. Wybór Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.
4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
5. Przyjęcie porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
6. Rozpatrzenie Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Banku Pekao S.A. za 2018 rok.
7. Rozpatrzenie Jednostkowego Sprawozdania Finansowego Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2018.
8. Rozpatrzenie Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za 2018 rok.
9. Rozpatrzenie Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2018.
10. Rozpatrzenie wniosku Zarządu Banku w sprawie pokrycia niepodzielonej straty z lat ubiegłych powstałej w wyniku zmian zasad rachunkowości w związku z zastosowaniem Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 9 („Instrumenty Finansowe”) po raz pierwszy.
11. Rozpatrzenie wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku netto Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za 2018 rok.
12. Rozpatrzenie Sprawozdania Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2018 roku oraz z wyników dokonanej oceny: sprawozdań z działalności Banku Polska Kasa Opieki S.A. i Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok 2018, sprawozdań finansowych Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna i Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok zakończony 31 grudnia 2018, wniosków Zarządu Banku w sprawie pokrycia niepodzielonej straty z lat ubiegłych powstałej w wyniku zmian zasad rachunkowości w związku z zastosowaniem Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 9 po raz pierwszy oraz podziału zysku Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok 2018.
13. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) zatwierdzenia Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Banku Pekao S.A. za 2018 rok,
2) zatwierdzenia Jednostkowego Sprawozdania Finansowego Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2018,
3) zatwierdzenia Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za 2018 rok,
4) zatwierdzenia Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2018,
5) pokrycia niepodzielonej straty z lat ubiegłych powstałej w wyniku zmian zasad rachunkowości w związku z zastosowaniem Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 9 („Instrumenty Finansowe”) po raz pierwszy oraz użycia w tym celu kapitału rezerwowego Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna,
6) podziału zysku netto Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za 2018 rok,
7) zatwierdzenia Sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w 2018 roku,
8) udzielenia członkom Zarządu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna absolutorium z wykonania obowiązków w 2018 roku,
9) udzielenia członkom Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna absolutorium z wykonania obowiązków w 2018 roku.
14. Przedstawienie istotnych elementów treści planu podziału Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A., sprawozdania Zarządu z dnia 27 lutego 2019 r. uzasadniającego podział Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A, opinii biegłego rewidenta oraz wszelkich istotnych zmian w zakresie aktywów i pasywów, które nastąpiły między dniem sporządzenia planu podziału a dniem powzięcia uchwały o podziale Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A.
15. Podjęcie uchwały w sprawie podziału Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A.
16. Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna i podjęcie uchwały w tej sprawie.
17. Przedstawienie przez Radę Nadzorczą Raportu z oceny stosowania przez Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w 2018 roku Zasad Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych.
18. Rozpatrzenie wniosku Zarządu Banku i podjęcie uchwał w sprawie zmiany Statutu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
19. Zamknięcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.

II. DZIEŃ REJESTRACJI UCZESTNICTWA W ZWYCZAJNYM WALNYM ZGROMADZENIU BANKU I INFORMACJA O PRAWIE UCZESTNICTWA W ZWYCZAJNYM WALNYM ZGROMADZENIU BANKU

Dzień rejestracji uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku przypada na szesnaście dni przed datą Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia (dzień rejestracji) tj. na dzień 10 czerwca 2019 r. Prawo uczestniczenia w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku mają tylko osoby będące Akcjonariuszami Banku w dniu 10 czerwca 2019 r. tj. w dniu rejestracji uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu.

Na żądanie uprawnionego ze zdematerializowanych akcji na okaziciela Banku, zgłoszone nie wcześniej niż po ogłoszeniu o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, nie później niż w pierwszym dniu powszednim po dniu rejestracji tj. nie później niż w dniu 11 czerwca 2019 r., podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych wystawia imienne zaświadczenie o prawie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu.

Listę Akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, Zarząd Banku ustala na podstawie wykazu sporządzonego przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi.

III. PROCEDURY DOTYCZĄCE UCZESTNICZENIA W ZWYCZAJNYM WALNYM ZGROMADZENIU BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA I WYKONYWANIA PRAWA GŁOSU

1. Informacja o prawie Akcjonariusza do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Akcjonariusz lub Akcjonariusze, którzy reprezentują co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego Banku mogą żądać umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Żądanie Akcjonariusza lub Akcjonariuszy powinno zostać zgłoszone Zarządowi Banku nie później niż na dwadzieścia jeden dni przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, tj. nie później niż w dniu 5 czerwca 2019 r.

Żądanie powinno zawierać uzasadnienie lub projekt uchwały dotyczącej proponowanego punktu porządku obrad.

Żądanie może zostać złożone na piśmie (tj. doręczone osobiście za potwierdzeniem złożenia lub wysłane do Banku za potwierdzeniem wysłania i potwierdzeniem odbioru) na adres: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Biuro Obsługi Organów Korporacyjnych, ul. Żwirki i Wigury 31, 02-091 Warszawa lub w postaci elektronicznej (e-mail) poprzez przesyłanie wiadomości elektronicznej na adres e-mail: wz@pekao.com.pl.
O właściwym terminie złożenia powyższego żądania świadczyć będzie data jego wpłynięcia do Banku, a w przypadku wykorzystania formy elektronicznej data umieszczenia powyższego żądania w systemie poczty elektronicznej Banku (wpłynięcia na serwer pocztowy Banku). Żądanie powyższe może być złożone za pomocą prawidłowo wypełnionego i podpisanego właściwego formularza pobranego ze strony internetowej Banku, przy czym w przypadku skorzystania z formy elektronicznej wymagane jest wysłanie formularza i wszelkich załączonych dokumentów jako załączników w formacie PDF.

Akcjonariusz lub Akcjonariusze żądający umieszczenia określonych spraw w porządku obrad muszą przedstawić, wraz z żądaniem, dokumenty potwierdzające ich tożsamość oraz uprawnienie do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, w szczególności:
1) świadectwo depozytowe lub zaświadczenie o prawie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku, wystawione przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi, potwierdzające, że jego adresat jest Akcjonariuszem Banku i posiada odpowiednią liczbę akcji na dzień złożenia żądania, oraz
2) w przypadku Akcjonariusza będącego osobą fizyczną - kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, lub
3) w przypadku Akcjonariusza innego niż osoba fizyczna - kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku gdy prawo do reprezentowania Akcjonariusza nie wynika z właściwego rejestru - zarówno dokument(y) potwierdzający upoważnienie do reprezentowania Akcjonariusza jak i kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru.
Obowiązek załączenia dokumentów, o których mowa powyżej dotyczy Akcjonariuszy występujących z żądaniem zarówno w formie pisemnej jak i elektronicznej. Dokumenty powinny zostać dołączone, w postaci właściwej dla formy żądania (dokument papierowy lub jego kopia albo skan i konwersja do formatu PDF). Bank może podjąć niezbędne działania służące identyfikacji Akcjonariusza lub Akcjonariuszy i weryfikacji ważności przesłanych dokumentów.

Zarząd Banku niezwłocznie, jednak nie później niż na osiemnaście dni przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, ogłosi zmiany w porządku obrad, wprowadzone na żądanie Akcjonariusza lub Akcjonariuszy. Ogłoszenie nowego porządku obrad zostanie umieszczone na stronie internetowej Banku www.pekao.com.pl oraz w sposób określony dla przekazywania informacji bieżących, zgodnie z przepisami o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.

2. Informacja o prawie Akcjonariusza do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Akcjonariusz lub Akcjonariusze Banku reprezentujący co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego mogą, przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, zgłaszać Bankowi na piśmie (tj. doręczyć osobiście za potwierdzeniem złożenia lub wysłać do Banku za potwierdzeniem wysłania i potwierdzeniem odbioru) na adres: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Biuro Obsługi Organów Korporacyjnych, ul. Żwirki i Wigury 31, 02-091 Warszawa lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przesyłając wiadomość elektroniczną na dedykowany adres e-mail: wz@pekao.com.pl projekty uchwał dotyczące spraw wprowadzonych do porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad. Powyższe projekty uchwał muszą być zgłoszone Bankowi nie później niż na 24 godziny przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w związku z koniecznością ich ogłoszenia przez Bank na stronie internetowej.

O właściwym terminie złożenia powyższego zgłoszenia świadczyć będzie data i godzina jego wpłynięcia do Banku, a w przypadku wykorzystania formy elektronicznej data i godzina umieszczenia powyższego zgłoszenia w systemie poczty elektronicznej Banku (wpłynięcia na serwer pocztowy Banku).

Zgłoszenia projektów uchwał Akcjonariusz może dokonać za pomocą prawidłowo wypełnionego i podpisanego właściwego formularza pobranego ze strony internetowej Banku www.pekao.com.pl, przy czym w przypadku skorzystania ze środków komunikacji elektronicznej wymagane jest wysłanie formularza i wszelkich załączonych dokumentów jako załączników w formacie PDF.

Projekty uchwał są ogłaszane niezwłocznie na stronie internetowej Banku: www.pekao.com.pl
Akcjonariusz lub Akcjonariusze zgłaszający projekty uchwał powinni przedstawić dokumenty potwierdzające ich tożsamość oraz uprawnienie do zgłoszenia projektów uchwał, w szczególności:
1) świadectwo depozytowe lub zaświadczenie o prawie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku, wystawione przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi, potwierdzające, że jego adresat jest Akcjonariuszem Banku i posiada odpowiednią liczbę akcji na dzień złożenia żądania, oraz
2) w przypadku Akcjonariusza będącego osobą fizyczną - kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, lub
3) w przypadku Akcjonariusza innego niż osoba fizyczna - kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku gdy prawo do reprezentowania Akcjonariusza nie wynika z właściwego rejestru zarówno dokument(y) potwierdzający upoważnienie do reprezentowania Akcjonariusza jak i kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru.

Obowiązek załączenia dokumentów, o których mowa powyżej dotyczy Akcjonariuszy występujących z żądaniem zarówno w formie pisemnej, jak i elektronicznej. Dokumenty powinny zostać dołączone, w postaci właściwej dla formy żądania (dokument papierowy lub jego kopia albo skan i konwersja do formatu PDF). Bank może podjąć niezbędne działania służące identyfikacji Akcjonariusza lub Akcjonariuszy i weryfikacji ważności przesłanych dokumentów.
3. informacja o prawie Akcjonariusza do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad w czasie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Każdy z Akcjonariuszy może w czasie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zgłaszać projekty uchwał dotyczące spraw wprowadzonych do porządku obrad.
4. Informacja o sposobie wykonywania prawa głosu przez pełnomocnika, w tym w szczególności o formularzach stosowanych podczas głosowania przez pełnomocnika oraz sposobie zawiadamiania Banku przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej o ustanowieniu pełnomocnika

Akcjonariusze mogą uczestniczyć w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu osobiście lub przez pełnomocnika.

Pełnomocnik wykonuje wszystkie uprawnienia Akcjonariusza na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, chyba, że co innego wynika z treści pełnomocnictwa. Pełnomocnik może udzielić dalszego pełnomocnictwa, jeżeli wynika to z treści pełnomocnictwa. Pełnomocnik może reprezentować więcej niż jednego Akcjonariusza i głosować odmiennie z akcji każdego Akcjonariusza. Akcjonariusz posiadający akcje zapisane na więcej niż jednym rachunku papierów wartościowych może ustanowić oddzielnych pełnomocników do wykonywania praw z akcji zapisanych na każdym z rachunków. Akcjonariusz posiadający akcje zapisane na rachunku zbiorczym może ustanowić oddzielnych pełnomocników do wykonywania praw z akcji zapisanych na tym rachunku.

Jeżeli pełnomocnikiem Akcjonariusza na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu jest Członek Zarządu, Członek Rady Nadzorczej, pracownik Banku lub członek organów lub pracownik spółki zależnej od Banku, udzielone mu pełnomocnictwo może upoważniać do reprezentacji Akcjonariusza tylko na jednym Walnym Zgromadzeniu. Pełnomocnik ma obowiązek ujawnić Akcjonariuszowi okoliczności wskazujące na istnienie bądź możliwość wystąpienia konfliktu interesów. Udzielenie dalszego pełnomocnictwa jest w takim wypadku wyłączone.
Pełnomocnictwo do uczestniczenia w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu i wykonywania prawa głosu musi być udzielone na piśmie lub w postaci elektronicznej. Udzielenie pełnomocnictwa w postaci elektronicznej nie wymaga opatrzenia bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Pełnomocnictwo sporządzone w języku obcym powinno być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Pełnomocnictwo nie przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski nie wywołuje skutków prawnych.

Akcjonariusz może zawiadomić Bank o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej, na dedykowany adres e-mail: wz@pekao.com.pl.

W zawiadomieniu o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej Akcjonariusz podaje swój numer telefonu oraz adres e-mail, a także numer telefonu i adres e-mail pełnomocnika, za pośrednictwem których Bank będzie mógł komunikować się z Akcjonariuszem i pełnomocnikiem. W razie wątpliwości, Bank może podjąć dalsze czynności w celu weryfikacji ważności pełnomocnictwa udzielonego w postaci elektronicznej oraz identyfikacji Akcjonariusza i pełnomocnika. Zawiadomienie o udzieleniu pełnomocnictwa powinno również zawierać zakres pełnomocnictwa, tj. wskazywać liczbę akcji, z których wykonywane będzie prawo głosu oraz datę Walnego Zgromadzenia, na którym prawa te będą wykonywane.

Do zawiadomienia należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających tożsamość Akcjonariusza (skan i konwersja do formatu PDF), w szczególności:
1) w przypadku Akcjonariusza będącego osobą fizyczną - kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, lub
2) w przypadku Akcjonariusza innego niż osoba fizyczna - kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku gdy prawo do reprezentowania Akcjonariusza nie wynika z właściwego rejestru zarówno dokument(y) potwierdzający upoważnienie do reprezentowania Akcjonariusza, jak i kopię lub oryginał odpisu z właściwego rejestru (aktualnego na dzień udzielenia pełnomocnictwa).

Zawiadomienie o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej musi być dokonane najpóźniej na 24 godziny przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w związku z potrzebą przeprowadzenia działań weryfikacyjnych. Bank podejmie odpowiednie działania służące identyfikacji Akcjonariusza i pełnomocnika w celu weryfikacji ważności pełnomocnictwa udzielonego w postaci elektronicznej. Weryfikacja ta polegać może w szczególności na zwrotnym pytaniu w formie elektronicznej lub telefonicznej skierowanym do Akcjonariusza lub pełnomocnika w celu potwierdzenia faktu udzielenia pełnomocnictwa i jego zakresu.

Bank na swojej stronie internetowej udostępnia do pobrania wzór formularza zawiadomienia o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej, który może być stosowany przez Akcjonariusza do zawiadomienia Banku o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej. Formularz ten, po wypełnieniu zgodnie z instrukcją w nim zawartą, powinien być przez Akcjonariusza wysłany na dedykowany adres e-mail wskazany powyżej.
Pełnomocnik, któremu udzielono pełnomocnictwa w postaci elektronicznej obowiązany jest przedłożyć przy sporządzaniu listy obecności na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa w postaci elektronicznej i pozwalający zidentyfikować Akcjonariusza składającego takie oświadczenie oraz dokument służący identyfikacji pełnomocnika.

Wzór formularza pozwalającego na wykonywanie prawa głosu przez pełnomocnika, zawierającego dane określone w art. 402(3) § 3 Kodeksu spółek handlowych, zatytułowanego - „Formularz pozwalający na wykonywanie prawa głosu przez pełnomocnika na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie" został zamieszczony na stronie internetowej Banku pod adresem www.pekao.com.pl Jeżeli pełnomocnik głosuje przy pomocy formularza musi doręczyć formularz Przewodniczącemu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia najpóźniej przed zakończeniem głosowania nad uchwałą, która wedle dyspozycji Akcjonariusza ma być głosowana przy jego wykorzystaniu.

Przedstawiciele osób prawnych powinni dysponować oryginałem lub poświadczoną przez notariusza kopią aktualnego, tj. z ostatnich 3 miesięcy, odpisu z właściwego rejestru, a jeżeli ich prawo do reprezentowania osoby prawnej nie wynika z rejestru, powinni dysponować pisemnym pełnomocnictwem (w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza) oraz oryginałem lub poświadczoną przez notariusza kopią odpisu z właściwego rejestru, aktualnym na dzień udzielenia pełnomocnictwa.

5. Informacja o możliwości i sposobie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej

Mając na uwadze fakt, że Akcjonariat Banku, charakteryzuje się znaczną liczebnością, zróżnicowaniem geograficznym oraz zróżnicowaniem języka komunikacji, co powoduje, iż w celu spełnienia przez Bank wymogów niezbędnych do prawidłowej identyfikacji akcjonariuszy oraz zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej, konieczne jest zapewnienie po stronie Banku rozwiązań na wysokim poziomie zaawansowania technologicznego, którymi Bank aktualnie nie dysponuje, zgodnie z art. 406(5) § 2 Kodeksu spółek handlowych oraz § 8a ust 2 Statutu Banku, Zarząd Banku podjął decyzję o niedopuszczeniu uczestnictwa przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku za rok 2018, o których mowa w art. 406(5) § 1 pkt 2 i 3 Kodeksu spółek handlowych (dwustronna komunikacja w czasie rzeczywistym oraz wykonywanie prawa głosu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej).

6. Informacja o sposobie i formie komunikowania się w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej

W związku z decyzją Zarządu Banku, o której mowa w pkt. 5, nie powstaje konieczność określenia sposobu i formy komunikowania się w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

7. Informacja o sposobie wykonywania prawa głosu drogą korespondencyjną jak również o sposobie wykonywania prawa głosu oraz składania sprzeciwów do uchwał przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej

W związku z decyzją Zarządu Banku, o której mowa w pkt. 5 nie powstaje konieczność określenia sposobu wykonywania prawa głosu oraz składania sprzeciwów do uchwał przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

Regulamin Walnych Zgromadzeń Banku nie przewiduje możliwości wykonywania prawa głosu drogą korespondencyjną.

IV. MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA INFORMACJI DOTYCZĄCYCH WALNEGO ZGROMADZENIA

Pełna dokumentacja, która ma zostać przedstawiona Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu, wraz z projektami uchwał oraz informacje dotyczące Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zamieszczone będą na stronie internetowej Banku pod adresem www.pekao.com.pl od dnia zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.

Akcjonariusz uprawniony do uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu może uzyskać, w formie papierowej, pełny tekst dokumentacji, która ma być przedstawiona Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu oraz projekty uchwał lub uwagi Zarządu Banku bądź Rady Nadzorczej w Centrali Banku, w Warszawie przy ul. Żwirki i Wigury 31. Budynek B w godzinach 10.00 -15.00 w dni robocze.

V. ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA AKCJONARIUSZA Z BANKIEM

Z uwzględnieniem ograniczeń przewidzianych w Kodeksie spółek handlowych. Akcjonariusze Banku mogą kontaktować się z Bankiem za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W szczególności Akcjonariusze Banku mogą zgłaszać wnioski, żądania, oraz przesyłać zawiadomienia i dokumenty. Komunikacja Akcjonariuszy z Bankiem w formie elektronicznej odbywa się przy wykorzystaniu dedykowanego adresu e-mail: wz@pekao.com.pl

Akcjonariusz wykorzystujący elektroniczne środki komunikacji ponosi wyłączne ryzyko związane z ich wykorzystaniem.

Bank ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo, poufność i przetwarzanie, zgodne z obowiązującymi przepisami, informacji zawartych w dokumentach przesłanych drogą elektroniczną, od momentu umieszczenia dokumentów w systemie poczty elektronicznej Banku (wpływu na serwer pocztowy Banku).

W przypadku, gdy Akcjonariusz przesyła do Banku drogą elektroniczną dokumenty, które w oryginale sporządzone zostały w języku innym niż język polski, obowiązany jest dołączyć do nich tłumaczenie na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Wszelkie dokumenty przesyłane przez Akcjonariusza do Banku, jak również przez Bank do akcjonariusza drogą elektroniczną powinny być zeskanowane do formatu PDF. 

VI. LISTA AKCJONARIUSZY

Lista Akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu zostanie wyłożona w Banku pod adresem: Warszawa ul. Żwirki i Wigury 31, Budynek B, na trzy dni powszechne przed odbyciem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, t.j. w dniach 21, 24 i 25 czerwca 2019 r.

Akcjonariusz Spółki może żądać przesłania mu listy akcjonariuszy uprawnionych do udziału w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu nieodpłatnie pocztą elektroniczną, podając adres poczty elektronicznej, na który lista powinna być wysłana.

Zgodnie z art. 407 § 2 Kodeksu spółek handlowych. Akcjonariusz Banku ma prawo żądać wydania odpisu wniosków w sprawach objętych porządkiem obrad w terminie tygodnia przed Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniem tj. od 19 czerwca 2019 r.

VII. ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDĄ UDOSTĘPNIONE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA

Wszelkie informacje dotyczące Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia oraz formularze udostępnione są na stronie internetowej Banku www.pekao.com.pl

VIII. INNE INFORMACJE

Stosownie do art. 402 § 2 Kodeksu spółek handlowych, w związku z zamierzonymi zmianami Statutu Banku, Zarząd Banku informuje o dotychczas obowiązujących postanowieniach, jak również treści projektowanych zmian Statutu Banku.

Proponowane przez Zarząd Banku zmiany Statutu polegają na:

1) nadaniu dotychczasowemu § 6 ust. 1 pkt 17 Statutu Banku w brzmieniu:

„17) Świadczenie usług płatniczych:
a) w zakresie wydawania instrumentów płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych przy ich użyciu
b) jako agent rozliczeniowy
oraz wykonywanie czynności związanych z tymi usługami,”

nowego brzmienia:

„17) Świadczenie usług płatniczych:
a) w zakresie wydawania instrumentów płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych przy ich użyciu,
b) jako agent rozliczeniowy,
c) w zakresie inicjowania transakcji płatniczej oraz
d) w zakresie dostępu do informacji o rachunku
oraz wykonywanie czynności związanych z tymi usługami,"

2) nadaniu dotychczasowemu § 6 ust. 1 pkt 20 Statutu Banku w brzmieniu:

„20) Obejmowanie lub nabywanie akcji i praw z akcji, udziałów innej osoby prawnej nie będącej bankiem lub jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych,”

nowego brzmienia:

„20) Obejmowanie lub nabywanie akcji i praw z akcji, udziałów innej osoby prawnej nie będącej bankiem lub jednostek uczestnictwa i certyfikatów inwestycyjnych funduszy inwestycyjnych,”

3) nadaniu dotychczasowemu § 6 ust. 1 pkt 24 Statutu Banku w brzmieniu:

„24) Nabywanie i zbywanie nieruchomości,”

nowego brzmienia:

„24) Nabywanie i zbywanie nieruchomości, a także oddawanie ich w najem lub dzierżawę,”

4) zastąpieniu kropki przecinkiem w § 6 ust.1 pkt 36 Statutu Banku i dodaniu nowego pkt 37 w brzmieniu:

„37) Wykonywanie działalności akwizycyjnej na rzecz podmiotów oferujących pracownicze plany kapitałowe oraz wykonywanie czynności związanych z obsługą uczestników pracowniczych planów kapitałowych,”

5) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 38 w brzmieniu:

„38) Wykonywanie działalności akwizycyjnej na rzecz dobrowolnych funduszy emerytalnych oraz obsługa uczestników dobrowolnych funduszy emerytalnych,”

6) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 39 w brzmieniu:

„39) Prowadzenie ksiąg akcyjnych na podstawie zawartych umów,”

7) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 40 w brzmieniu:

„40) Uczestniczenie finansowe i operacyjne w projektach i przedsięwzięciach międzynarodowych,”

8) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 41 w brzmieniu:

„41) Prowadzenie internetowej platformy finansowania społecznościowego (crowdfunding), łączącej finansowanie udzielane przez Bank z finansowaniem społecznościowym,”

9) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 42 w brzmieniu:

„42) Świadczenie usług na rzecz spółek powiązanych kapitałowo z Bankiem lub akcjonariuszami Banku, między innymi w zakresie:
a) wykorzystania systemów i technologii informatycznych obejmujących m.in. eksploatację oprogramowania, infrastruktury informatycznej i przetwarzania danych,
b) prowadzenia ksiąg rachunkowych
oraz uczestnictwo finansowe i organizacyjne w projektach realizowanych wspólnie ze spółkami powiązanymi kapitałowo z Bankiem lub akcjonariuszami Banku,”

10) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 43 w brzmieniu:

„43) Współpraca w ramach grupy kapitałowej z innymi podmiotami, w szczególności z wykorzystaniem wolnych zasobów technicznych, organizacyjnych i kadrowych lub systemów informatycznych, zgodnie z ich gospodarczym przeznaczeniem oraz ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa działania Banku oraz tych podmiotów,”

11) dodaniu w § 6 ust.1 Statutu Banku nowego pkt 44 w brzmieniu:

„44) Realizowanie samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami innych przedsięwzięć gospodarczych w kraju i za granicą, w tym pośredniczenie w oferowaniu usług finansowych i pozafinansowych.”

12) nadaniu dotychczasowemu § 13 pkt 17 Statutu Banku w brzmieniu:

„17) Wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych oraz przeglądu sprawozdań finansowych,”

nowego brzmienia:

„17) Wybór firmy audytorskiej do badania sprawozdań finansowych,”

13) dodaniu w § 14 ust. 5 Statutu Banku nowego pkt 11 w brzmieniu:

„11) nie jest członkiem Rady Nadzorczej Banku dłużej niż 12 lat.”

14) nadaniu dotychczasowemu § 14 ust. 5a Statutu Banku w brzmieniu:

„5a. Co najmniej trzech niezależnych członków Rady Nadzorczej powinno posiadać kompetencje z dziedziny rachunkowości lub rewizji finansowej, w tym, co najmniej jeden z nich powinien dodatkowo spełniać warunki niezależności w rozumieniu art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym.”

nowego brzmienia:

„5a. Większość członków Rady Nadzorczej wchodzących w skład Komitetu ds. Audytu, w tym jego przewodniczący, powinna spełniać warunki niezależności w rozumieniu art. 129 ust. 3 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Członkowie Rady Nadzorczej wchodzący w skład Komitetu ds. Audytu powinni posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa Bank, przy czym warunek ten uznaje się za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden członek Komitetu ds. Audytu posiada wiedzę i umiejętności z zakresu tej branży lub poszczególni członkowie w określonych zakresach posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu tej branży. Co najmniej jeden członek Rady Nadzorczej wchodzący w skład Komitetu ds. Audytu powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych.”

15) skreśleniu w § 18 Statutu Banku dotychczasowego pkt 18 w brzmieniu:

„18) Zatwierdzanie wniosków Zarządu Banku dotyczących outsourcingu w strategicznych obszarach działalności biznesowej prowadzonej przez Bank lub w przypadku zlecania usług o wartości nie mniejszej niż 1.000.000 euro,”

16) nadaniu dotychczasowemu § 18 pkt 21 Statutu Banku w brzmieniu:

„21) Dokonywanie oceny zamiaru rozwiązania umowy z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych,”

nowego brzmienia:

„21) Dokonywanie oceny zamiaru rozwiązania umowy z firmą audytorską uprawnioną do badania sprawozdań finansowych,”

17) nadaniu dotychczasowemu § 18 pkt 24 Statutu Banku w brzmieniu:

„24) Zatwierdzanie planu naprawy Banku lub planu naprawy grupy kapitałowej Banku sporządzonego na podstawie przepisów ustawy Prawo bankowe.”

nowego brzmienia:

„24) Zatwierdzanie Planu Naprawy Banku lub Grupowego Planu Naprawy sporządzonego na podstawie przepisów ustawy Prawo bankowe.”

18) nadaniu dotychczasowemu § 20 ust. 3 Statutu Banku w brzmieniu:

„3. Zarząd Banku działa na podstawie uchwalonego przez siebie Regulaminu. Regulamin określa w szczególności sprawy, które wymagają kolegialnego rozpatrzenia przez Zarząd Banku oraz zasady podejmowania uchwał w trybie pisemnym.”

nowego brzmienia:

„3. Zarząd Banku działa na podstawie uchwalonego przez siebie Regulaminu. Regulamin określa w szczególności sprawy, które wymagają kolegialnego rozpatrzenia przez Zarząd Banku. Regulamin powinien określać zasady odbywania posiedzeń Zarządu, w tym posiedzeń zarządu przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, oraz zasady podejmowania uchwał w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.”

19) nadaniu dotychczasowemu § 20 ust. 4 Statutu Banku w brzmieniu:

„4. Uchwały Zarządu Banku mogą być powzięte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu. Do ważności uchwały wymagana jest obecność co najmniej połowy członków Zarządu.”

nowego brzmienia:

„4. Uchwały Zarządu Banku mogą być powzięte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu. Do ważności uchwały podejmowanej na posiedzeniu Zarządu wymagana jest obecność co najmniej połowy członków Zarządu.”

20) dodaniu w § 20 Statutu Banku nowego ust. 6 w brzmieniu:

„6. Podejmowanie uchwał w trybie pisemnym oraz za pomocą środków porozumiewania się na odległość nie dotyczy uchwał podejmowanych w głosowaniu tajnym.”

21) nadaniu dotychczasowemu § 25 Statutu Banku w brzmieniu:

㤠25
1. Funduszami własnym Banku, z uwzględnieniem pozycji je pomniejszających, zgodnie z przepisami ustawy Prawo bankowe, są:
1) Fundusze podstawowe,
2) Fundusze uzupełniające w kwocie nie przewyższającej funduszy podstawowych Banku.
2. Funduszami podstawowymi Banku są:
1) Kapitał zakładowy,
2) Kapitał zapasowy,
3) Kapitały rezerwowe, w tym fundusz na prowadzanie działalności maklerskiej,
4) Fundusz ogólnego ryzyka na niezidentyfikowane ryzyko działalności bankowej,
5) Niepodzielony zysk z lat ubiegłych,
6) Zysk w trakcie zatwierdzania oraz zysk netto bieżącego okresu sprawozdawczego, obliczone zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, pomniejszone o wszelkie przewidywane obciążenia i dywidendy, w kwotach nie większych niż kwoty zysku zweryfikowane przez biegłych rewidentów.”

nowego brzmienia:

„§ 25. Funduszami własnymi Banku są:
1) Kapitał zakładowy,
2) Kapitał zapasowy,
3) Kapitały rezerwowe, w tym fundusz na prowadzanie działalności
maklerskiej,
4) Fundusz ogólnego ryzyka na niezidentyfikowane ryzyko działalności bankowej,
5) Kapitał z aktualizacji wyceny,
6) Niepodzielony wynik z lat ubiegłych,
7) Wynik netto bieżącego okresu sprawozdawczego."

22) nadaniu dotychczasowemu § 26 ust. 2 Statutu Banku w brzmieniu:

„2. Bank tworzy fundusze przewidziane w obowiązujących ustawach.”

nowego brzmienia:

„2. Bank tworzy fundusze na zasadach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.”

23) nadaniu dotychczasowemu tytułowi Rozdziału VII Statutu Banku w brzmieniu:

„VII. KONTROLA WEWNĘTRZNA”

nowego brzmienia:

„VII. KONTROLA WEWNĘTRZNA I ZARZĄDZANIE RYZYKIEM”

24) nadaniu dotychczasowemu § 38 ust. 1 Statutu Banku w brzmieniu:

„1. Celem system kontroli wewnętrznej Banku jest zapewnienie:
1) zgodności działania Banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi, standardami wewnętrznymi oraz ze strategią Banku,
2) efektywności i skuteczności działania Banku,
3) ochrony aktywów,
4) przeciwdziałania stratom i błędom,
5) bezpieczeństwa, stabilności i efektywności operacji,
6) niezawodności i kompletności rachunkowości, informacji zarządczej oraz wiarygodności sprawozdawczości finansowej,
7) zgodności transakcji z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami nadzorczymi i wewnętrznymi politykami, planami, przepisami i procedurami,
8) wsparcia procesu decyzyjnego,
9) przestrzegania zasad zarzadzania ryzykiem w Banku.”

nowego brzmienia:

„1. Celem systemu kontroli wewnętrznej Banku jest zapewnienie:
1) skuteczności i efektywności działania Banku,
2) wiarygodności sprawozdawczości finansowej,
3) przestrzegania zasad zarzadzania ryzykiem w Banku,
4) zgodności działania Banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi."

25) nadaniu dotychczasowemu § 38 ust. 2 pkt 2 Statutu Banku w brzmieniu:

„2) komórkę do spraw zgodności mającą za zadanie identyfikację, ocenę, kontrolę i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności Banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi oraz przedstawianie raportów w tym zakresie;”

nowego brzmienia:

„2) niezależną komórkę do spraw zgodności mającą za zadanie identyfikację, ocenę, kontrolę i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności Banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi oraz przedstawianie raportów w tym zakresie;”

26) dodaniu w § 38 Statutu Banku nowego ust. 5 w brzmieniu:

„5. W ramach systemu zarządzania ryzykiem Bank:
1) stosuje sformalizowane zasady służące określeniu wielkości podejmowanego ryzyka i zasady zarządzania ryzykiem,
2) stosuje sformalizowane procedury mające na celu identyfikację, pomiar lub szacowanie oraz monitorowanie ryzyka występującego w działalności Banku, uwzględniające również przewidywany poziom ryzyka w przyszłości,
3) stosuje sformalizowane limity ograniczające ryzyko i zasady postępowania w przypadku przekroczenia limitów.
4) stosuje przyjęty system sprawozdawczości zarządczej umożliwiający monitorowanie poziomu ryzyka,
5) posiada strukturę organizacyjną dostosowaną do wielkości i profilu ponoszonego przez Bank ryzyka.”

Dla sprawnego przebiegu obrad, Zarząd Banku prosi uczestników o przybycie na 45 minut przed planowanym terminem rozpoczęcia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.

Projekty uchwał stanowią załącznik do niniejszego Ogłoszenia.

Zarząd Banku
Załączniki
Plik Opis
Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.pdf
Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.pdf
Projekty Uchwał ZWZ
Draft Resolutions of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna_30.05.pdf
Draft Resolutions of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna_30.05.pdf
Draft Resoultions of the OGM
Treść projektowanych zmian Statutu.pdf
Treść projektowanych zmian Statutu.pdf
Treść projektowanych zmian Statutu Banku
Content of the proposed amendments to the Statute of Bank Pekao SA and the current wording_30.05.pdf
Content of the proposed amendments to the Statute of Bank Pekao SA and the current wording_30.05.pdf
The content of the proposed amendments to the Articles of Association of the Bank
Sprawozdanie z działalności RN 2018.pdf
Sprawozdanie z działalności RN 2018.pdf
Sprawozdanie z działalności RN 2018
Report of the SB of Bank on its activity in 2018.pdf
Report of the SB of Bank on its activity in 2018.pdf
Report of the SB of Bank on its activity in 2018
Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania Banku w 2018 r.pdf
Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania Banku w 2018 r.pdf
Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania
Report on the evaluation of the functionig of the Renumaration Policy at Bank in 2018.pdf
Report on the evaluation of the functionig of the Renumaration Policy at Bank in 2018.pdf
Report on assessment of functioning of the Compensation Policy
Plan Podzialu Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA.pdf
Plan Podzialu Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA.pdf
Plan podziału Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A.
Division Plan of Centralny Dom Maklerski Pekao SA.pdf
Division Plan of Centralny Dom Maklerski Pekao SA.pdf
Division Plan of Centralny Dom Maklerski Pekao S.A.
Sprawozdanie ZB Banku uzasadniajace podzial CDM.pdf
Sprawozdanie ZB Banku uzasadniajace podzial CDM.pdf
Sprawozdanie Zarządu Banku uzasadniające podział CDM
Report of the MB of Bank providing grounds for the division of CDM.pdf
Report of the MB of Bank providing grounds for the division of CDM.pdf
Report of the MB of Bank providing grounds for the division of CDM

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
UNOFFICIAL TRANSLATION

30.05.2019 - Report 15/2019: ANNOUNCEMENT ON CONVENING THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA FOR THE FINANCIAL YEAR 2018

The Management Board of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna with the registered office in Warsaw, at 53/57 Grzybowska Street, 00-950 Warsaw, entered into the Entrepreneurs Register kept by the District Court for the capital city of Warsaw in Warsaw, 12th Commercial Department of the National Court Register (KRS) under the KRS number 0000014843, entry into the KRS dated the 2nd of July 2001, (hereinafter referred to as “the Bank”, acting under the art. 395 § 1, 399 § 1, art. 402(1) and art. 402(2) of the Code of Commercial Companies in consideration of § 8 para. 1 and 2 of the Statute of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, convenes the Ordinary General Meeting for the financial year 2018.

As of the date of the notice the total number of Bank’s shares is 262.470.034, equivalent to 262.470.034 votes.

I. DATE, TIME AND VENUE OF THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK AND DETAILED AGENDA OF THE MEETING

The Management Board convenes the Ordinary General Meeting for the financial year 2018 to be held on the 26th of June 2019 at 11.00 hours in Warsaw, at 31 Żwirki i Wigury Street in Building B of the Lipowy Office Park, with the following agenda:
1. Opening of the Ordinary General Meeting of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
2. Election of the Chairman of the Ordinary General Meeting of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
3. Verification whether the Ordinary General Meeting of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna was convened correctly and is capable to take resolutions.
4. Election of the Vote Counting Committee.
5. Adoption of the Agenda of the Ordinary General Meeting of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
6. Review of the Report of the Bank’s Management Board on the Bank Pekao S.A.’s operations in the financial year 2018.
7. Review of the Individual Financial Statements of the Bank Pekao S.A. for the year ended on the 31st December 2018.
8. Review of the Report of the Bank’s Management Board on the Bank Pekao S.A. Capital Group’s operations in the financial year 2018.
9. Review of the Consolidated Financial Statements of the Bank Pekao S.A. Capital Group for the year ended on the 31st of December, 2018.
10. Review of the request of the Bank’s Management Board related to the coverage of undivided loss from previous years, which has arisen as a result of change in accounting principles in relation to the application of the International Financial Reporting Standard no. 9 (“Financial Instruments”) for the first time.
11. Review of the request of the Bank’s Management Board related to the net profit distribution of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the financial year 2018.
12. Review of the Report of the Supervisory Board of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on their operations in 2018 and results of the assessment of: reports on operations of the Bank Polska Kasa Opieki S.A. and the Capital Group of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the year 2018, financial reports of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and the Capital Group of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the year ended on the 31st of December 2018, requests of the Bank’s Management Board on the coverage of undivided loss from previous years, which has arisen as a result of change in accounting principles in relation to the application of the International Financial Reporting Standard no. 9 for the first time and profit distribution of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the year 2018.
13. Taking resolutions on:
1) approval of the Report of the Bank’s Management Board on the Bank Pekao S.A.’s operations in 2018,
2) approval of Individual Financial Statements of the Bank Pekao S.A. for the year ended on the 31st of December 2018,
3) approval of the Report of the Bank’s Management Board on the Bank Pekao S.A. Capital Group’s operations in 2018,
4) approval of the Consolidated Financial Statements of the Capital Group of the Bank Pekao S.A. for the year ended on the 31st December 2018,
5) coverage of undivided loss from previous years, which has arisen as a result of change in accounting principles in relation to the application of the International Financial Reporting Standard no. 9 (“Financial Instruments”) for the first time and use of reserve capital of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for this purpose,
6) net profit distribution of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for 2018,
7) approval of the Report of the Supervisory Board of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on their operations in 2018,
8) granting a vote of approval to the members of the Management Board of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for fulfilment of their duties in 2018,
9) granting a vote of approval to the members of the Supervisory Board of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for fulfilment of their duties in 2018.
14. Presentation of material elements of the plan of dividing the Centralny Dom Maklerski Pekao S.A., the report of the Management Board dated the 27th of February 2019, justifying the division of the Centralny Dom Maklerski Pekao S.A., opinion of the chartered auditor and any material changes related to assets and liabilities that have occurred between the date the division plan was executed and the date of passing the resolution on the division of the Centralny Dom Maklerski Pekao S.A.
15. Taking a resolution on the division of the Centralny Dom Maklerski Pekao S.A.
16. Report on the assessment of the Remuneration Policy of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and taking a resolution on that matter.
17. Presentation by the Supervisory Board of the Report on the assessment of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna’s application of the Corporate Governance Principles for Supervised Institutions in 2018.
18. Review of the request of the Bank’s Management Board and taking resolutions on amending the Statute of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
19. Closing of the Ordinary General Meeting of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.

II. DATE OF REGISTRATION OF PARTICIPATION IN THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK AND INFORMATION ON THE RIGHT TO PARTICIPATE IN THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK.

The date of registration of participation in the Bank’s Ordinary General Meeting falls sixteen days prior to the date of the Ordinary General Meeting (date of registration), i.e. on the 10th of June, 2019. Only people being the Bank’s Shareholders as of the 10th of June, 2019 i.e. the date of registration of the participation in the Ordinary General Meeting, have the right to participate in the Ordinary General Meeting of the Bank.

At the demand of the person entitled under the dematerialised bearer shares of the Bank, reported not earlier than after the announcement of the notice of Ordinary General Meeting, and not later than on the first working day after the registration date, i.e. not later than on the 11th of June, 2019, the entity running the securities deposit account shall issue a personal certificate confirming the right to participate in the Ordinary General Meeting.

The list of Shareholders entitled to participate in the Ordinary General Meeting shall be determined by the Bank’s Management Board based on the list prepared by the Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. (the Central Securities Depository of Poland S.A.) under the regulations on trading in financial instruments.

III. PROCEEDINGS RELATED TO THE PARTICIPATION IN THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA AND EXERCISING THE VOTING RIGHT.

1. Information on the Shareholder’s right to demand specific matters to be entered on the agenda of the Ordinary General Meeting

Shareholder or Shareholders representing at least one twentieth of the Bank’s share capital are entitled to demand specific matters to be included on the agenda of the Ordinary General Meeting. The demand of a Shareholder or Shareholders shall be notified to the Bank’s Management Board not later than twenty one days before the stipulated date of the Ordinary General Meeting, i.e. not later than on the 5th of June, 2019.

The request shall include justification or a draft of a resolution related to the suggested item on the agenda.
The demand may be filed in writing (i.e. served in person with receipt confirmation or sent to the Bank with mailing confirmation and receipt confirmation) to the address: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Biuro Obsługi Organów Korporacyjnych, ul. Żwirki i Wigury 31, 02-091 Warszawa or in electronic form (e-mail) by sending electronic message to the e-mail address: wz@pekao.com.pl.

The date of filing the above request shall be deemed the date it was served to the Bank, and in case of using electronic form, the date the above request has entered the system of Bank’s electronic mail (entry to the Bank’s mail server). The above request may be served using properly filed in and signed form downloaded from the Bank’s website, whereas in case of using electronic form, the form and all attached documents are to be sent as appendixes in PDF format. A Shareholder or Shareholders demanding specific matters to be included on the agenda must present, with the request, documents confirming their identity and entitlement to demand specific matters to be included on the agenda of the Ordinary General Meeting, including in particular:
1) deposit certificate or certificate on the right to participate in the Bank’s Ordinary General Meeting, issued by the entity keeping the securities deposit account under the regulations on trading in financial instruments, confirming that the addressee is a Shareholder of the Bank and, as of the date of submitting the request, it holds sufficient number of shares, and
2) in case a Shareholder is an individual – a copy of ID card, passport or other identity-proving document, or
3) in case of a Shareholder other than an individual – a copy or original of valid entry into a relevant register, and in case the right to represent a Shareholder does not result from a relevant register – both, document(s) confirming the right to represent a Shareholder and a copy or original of a valid entry into a relevant register.

Obligation to submit documents referred to above refers to Shareholders filing their request both, in written and electronic form. Documents shall be attached in a form adequate to the form of the request (paper document or its copy or a scan and conversion to PDF format). The Bank is entitled to undertake necessary activities to identify a Shareholder or Shareholders and verify the legitimacy of documents sent.

The Bank’s Management Board shall immediately, not later however than eighteen days before the stipulated date of the Ordinary General Meeting, announce any changes on the agenda implemented at the demand of a Shareholder or Shareholders. A new agenda shall be announced at the Bank’s website, www.pekao.com.pl, and in a way defined for announcing on-going information, under the act on public offering, on conditions for the introduction of financial instruments into the organised trading system and on public companies.

2. Information on a Shareholder’s right to file drafts of resolutions related to matters entered on the agenda of the Ordinary General Meeting or matters that are to be entered on the agenda before the date of the Ordinary General Meeting.

Before the date of the Ordinary General Meeting, a Shareholder or Shareholders of the Bank representing at least one twentieth of the Bank’s share capital are entitled to submit to the Bank in writing (i.e. serve in person with receipt confirmation or send to the Bank with mailing confirmation and receipt confirmation) to the address: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Biuro Obsługi Organów Korporacyjnych, ul. Żwirki i Wigury 31, 02-091 Warszawa or using electronic communication means (e-mail) by sending electronic message to the dedicated e-mail address: wz@pekao.com.pl, any drafts of resolutions related to matters entered on the agenda of the Ordinary General Meeting or matters that are to be entered on the agenda. The above drafts of resolutions must be submitted to the Bank not later than 24 hours before the date of the Ordinary General Meeting due to the requirement of their announcement at the Bank’s website.

The date of filing the above notice shall be deemed the date and time it was served to the Bank, and in case of using electronic form, the date and time the above request has entered the system of Bank’s electronic mail (entry to the Bank’s mail server).

A Shareholder may submit drafts of resolutions using properly filed in and signed form downloaded from the Bank’s website, www.pekao.com.pl, whereas in case of using electronic communication means, the form and all attached documents are to be sent as appendixes in PDF format.

Drafts of resolutions shall be published immediately at the Bank’s website: www.pekao.com.pl

A Shareholder or Shareholders submitting drafts of resolutions shall present documents confirming their identity and entitlement to file drafts of resolutions, including in particular:
1) deposit certificate or certificate on the right to participate in the Bank’s Ordinary General Meeting, issued by the entity keeping the securities deposit account under the regulations on trading in financial instruments, confirming that the addressee is a Shareholder of the Bank and, as of the date of submitting the request, it holds sufficient number of shares, and
2) in case a Shareholder is an individual – a copy of ID card, passport or other identity-proving document, or
3) in case of a Shareholder other than an individual – a copy or original of valid entry into a relevant register, and in case the right to represent the Shareholder does not result from a relevant register – both, document(s) confirming the right to represent of a Shareholder and a copy or original of a valid entry into a relevant register.

Obligation to submit documents referred to above refers to Shareholders filing their demand both, in written and electronic form. Documents shall be attached in a form adequate to the form of the request (paper document or its copy or a scan and conversion to PDF format). The Bank is entitled to undertake necessary activities to identify a Shareholder or Shareholders and verify the legitimacy of documents sent.

3. Information on a Shareholder’s right to file drafts of resolutions related to matters entered on the agenda during the Ordinary General Meeting.

Each Shareholder is entitled to file drafts of resolutions related to matters entered on the agenda during the Ordinary General Meeting.

4. Information on the manner of exercising the voting right through a proxy, including, in particular, the forms used for voting through a proxy and a way to notify the Bank about granting a proxy using electronic communication means.

Shareholders are entitled to participate in the Ordinary General Meeting and exercise the voting right in person or through a proxy.

The proxy shall exercise all rights of the Shareholder at the Ordinary General Meeting, unless the power of attorney specifies otherwise. The proxy is entitled to grant further power of attorney, if it results from the provisions of the power of attorney. The proxy can represent more than one Shareholder and vote differently from each Shareholder’s shares. A Shareholder holding shares deposited on more than one securities deposit account can establish separate proxies to exercise rights from shares deposited on each of the accounts. A Shareholder holding shares deposited on a collective securities deposit account can establish separate proxies to exercise rights from shares deposited on that account.

If a Shareholder is represented at the Ordinary General Meeting by a proxy who is a Member of the Management Board, a Member of the Supervisory Board, employee of the Bank, a member of Bank’s bodies or an employee of a Bank’s subsidiary, the granted power of attorney is valid for a Shareholder’s representation at one General Meeting only. A proxy is obliged to inform a Shareholder about any circumstances that may indicate that a conflict of interest has occurred or is possible to occur. In such a case granting further power of attorney is excluded.

Power of attorney to participate in the Ordinary General Meeting and exercise the voting right must be granted in writing or in electronic form. Power of attorney granted in electronic form does not require to be certified with safe electronic signature verified with valid qualified certificate. Power of attorney issued in a foreign language shall be translated into Polish by a certified translator. Power of attorney which is not translated by a certified translator shall bring no legal effects.

A Shareholder may notify the Bank about granting a power of attorney in electronic form, using electronic mail, to a dedicated e-mail address: wz@pekao.com.pl.

The notice on granting the power of attorney in electronic form shall contain a Shareholder’s telephone number and e-mail address as well as a telephone number and e-mail address of a proxy for the Bank to communicate with a Shareholder and a proxy. In case of any doubts, the Bank is entitled to undertake further activities for the verification of the validity of the power of attorney granted in an electronic form and identification of a Shareholder and a proxy. Notice on granting a power of attorney shall also indicate the scope of a power of attorney, i.e. stipulate the number of shares from which the voting right will be exercised as well as the date of the General Meeting on which the rights will be exercised.

The notice shall be accompanied by copies of documents proving the Shareholder’s identity (scan and conversion to PDF format), in particular:
1) in case a Shareholder is an individual – a copy of ID card, passport or other identity-proving document, or
2) in case of a Shareholder other than an individual – a copy or original of valid entry into a relevant register, and in case the right to represent the Shareholder does not result from a relevant register – both, document(s) confirming the right to represent of a Shareholder and a copy or original of a valid entry into a relevant register (valid as of the date of granting a power of attorney).

Notice on granting a power of attorney in an electronic form must be filed 24 hours before the date of the Ordinary General Meeting at the latest, due to the need to carry out verification activities. The Bank shall undertake relevant activities aiming at identification of a Shareholder and a proxy in order to verify the validity of the power of attorney granted in an electronic form. The verification can include an identity verification question in electronic form or by phone asked to a Shareholder or a proxy to confirm the fact of granting a power of attorney and its scope.

The Bank at its website shall make a specimen of the form of a notice on granting a power of attorney in electronic form available for downloading, and which may be used by a Shareholder to notify the Bank about granting a power of attorney in electronic form. That form, having filled it in accordance with the manual contained therein, shall be sent by a Shareholder to a dedicated e-mail address stipulated above.
The proxy, to whom the power of attorney has been granted, shall be obliged to submit during the checking of absence list at the Ordinary General Meeting a document evidencing that a power of attorney has been granted in electronic form and identifying a Shareholder who has submitted that statement and document identifying a proxy.

A specimen of the form allowing for exercising the voting right by a proxy, containing data stipulated in art. 402(3) § 3 of the Code of Commercial Companies titled - ”A form allowing for exercising the voting right by a proxy at the Ordinary General Meeting of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna with the registered office in Warsaw" was published at the Bank’s website, www.pekao.com.pl. If the proxy votes using the form, he or she must deliver the form to the Chairman of the Ordinary General Meeting, at the latest before the end of the voting on the resolution which, as per the Shareholder’s instruction, is to be voted using it.

Representatives of legal entities shall have an original or a copy certified by a notary of valid, i.e. issued within the last 3 months, certified copy of a relevant register, and in case the right to represent the Shareholder does not result from a relevant register, they shall have a written power of attorney (original or a copy certified by a notary) and original or a copy certified by a notary of an entry to a relevant register, valid as of the date of granting the power of attorney.

5. Information on the possibility and manner of participating in the Ordinary General Meeting using electronic communication means.

Taking into account that the Bank’s Shareholders are of large number, in different geographical locations and use various languages for communication; therefore, in order to meet by the Bank the requirements necessary for proper identification of Shareholders and keep adequate level of electronic communication safety, it is necessary for the Bank to provide high tech solutions, which the Bank does not currently have at its disposal, the Bank’s Management Board, under art. 406(5) § 2 of the Code of Commercial Companies and § 8a para. 2 of the Bank’s Statute, took a decision that it will not be possible to participate in the Ordinary General Meeting for 2018 using electronic communication means, referred to in art. 406(5) § 1 item 2 and 3 of the Code of Commercial Companies (two-way, real-time communication and exercising the voting right using electronic communication means).

6. Information on the manner and form of communication during the General Meeting using electronic communication means.

With regard to the decision of the Bank’s Management Board, referred to in section 5, there is no need to define the manner and form of communication during the Ordinary General Meeting using electronic communication means.

7. Information on the manner of exercising the voting right by mail as well as on the manner of exercising the voting right and objecting to resolutions using electronic communication means

With regard to the decision of the Bank’s Management Board, referred to in section 5, there is no need to define the manner of exercising the voting right and objecting to resolutions using electronic communication means.
The rules and regulations of Bank’s General Meetings do not provide for the possibility to exercise the voting right by mail.

IV. POSSIBILITY TO OBTAIN INFORMATION RELATED TO THE GENERAL MEETING

Full documentation to be presented at the Ordinary General Meeting, including the drafts of resolutions and information related to the Ordinary General Meeting will be published at the Bank’s website, at www.pekao.com.pl, from the date the Ordinary General Meeting has been convened.

A Shareholder entitled to participate in the Ordinary General Meeting may obtain, in hard copy, a full text of documentation to be presented at the Ordinary General Meeting and drafts of resolutions or remarks of the Bank’s Management Board or Supervisory Board in the Bank Headquarters, in Warsaw, at 31 Żwirki i Wigury Street, Building B on working days, between 10 a.m. and 3 p.m.

V. ELECTRONIC COMMUNICATION OF A SHAREHOLDER WITH THE BANK

Subject to restrictions provided for in the Code of Commercial Companies, the Bank’s Shareholders can contact the Bank using electronic communication means. In particular, the Bank’s Shareholders are entitled to submit motions, requests and sent notices and documents. Shareholders can communicate with the Bank in electronic form using dedicated e-mail address: wz@pekao.com.pl.

A Shareholder by using electronic communication means shall bear a sole risk related to their use.

The Bank shall be liable for safety, confidentiality and processing under the applicable regulations, of information contained in documents sent by electronic means, from the moment the documents enter into the electronic mail system of the Bank (entry to the Bank’s mail server).

In case a Shareholder sends documents to the Bank using electronic means, which originally were made in the language other than Polish, they shall be accompanied by their certified translation into Polish. All documents sent by a Shareholder to the Bank, and by the Bank to a Shareholder by electronic means shall be scanned to PDF format.

VI. LIST OF SHAREHOLDERS

List of Shareholders entitled the participate in the Ordinary General Meeting will be presented in the Bank, in Warsaw, 31 Żwirki i Wigury Street, Building B, three working days before the Ordinary General Meeting is to be held, i.e. on the 21st, 24th and 25th of June, 2019.

A company Shareholder may demand sending him or her a list of shareholders entitled to participate in the Ordinary General Meeting, free of charge, by e-mail, giving the e-mail address, to which the list shall be sent.
Pursuant to art. 407 § 2 of the Code of Commercial Companies, the Bank’s Shareholder is entitled to demand copies of requests in matters included on the agenda, one week before date of the Ordinary General Meeting, i.e. from the 19th of June 2019.

VII. ADDRESS OF A WEBSITE WHERE INFORMATION ON ORDINARY GENERAL MEETING WILL BE PUBLISHED

Any information related to the Ordinary General Meeting as well as relevant forms are made available at the Bank’s website: www.pekao.com.pl

VIII. OTHER INFORMATION

Pursuant to art. 402 § 2 of the Code of Commercial Companies, in consideration of planned amendments of the Bank’s Statute, the Bank’s Management Board informs about currently applicable provisions and the text of planned amendments of the Bank’s Statute.

The amendments of the Statute proposed by the Bank’s Management Board include:

1) giving the current § 6 para. 1 item 17 of the Bank’s Statute in the current wording:

“17) Providing payment services:
a) within the scope of issuing payment instruments and execution of payment operations with the use of such instruments,
b) as a paying agent
and performing activities connected these services,”

a new wording:

“17) Providing payment services:
a) within the scope of issuing payment instruments and execution of payment operations with the use of such instruments,
b) as a paying agent,
c) within the scope of initiating payment transaction and
d) within the scope of access to account information
and performing activities connected with these services,”

2) giving the current § 6 para. 1 item 20 of the Bank’s Statute in the current wording:

“20) Acquiring or purchasing shares and rights arising from shares of stock of another legal entity other than a bank, or investment in investment funds,”

a new wording:

“20) Taking up shares or acquisition of shares and rights to vote, shares of other legal entity not being a bank or participation units and investment certificates of investment funds,”

3) giving the current § 6 para. 1 item 24 of the Bank’s Statute in the current wording:

“24) Purchasing and selling real estate,”

a new wording:

“24) Purchasing and selling real estate, as well as letting them on hire or lease,”

4) replacing a full stop with a comma in § 6 para. 1 item 36 of the Bank’s Statute and adding a new item 37 of the wording:

“37) Performing acquisition activities for the benefit of entities offering employee capital plans and performing activities related to servicing participants of employee capital plans,”

5) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 38 of the wording:

“38) Performing acquisition activities for the benefit of voluntary pension funds and servicing participants of voluntary pension funds,”

6) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 39 of the wording:

“39) Keeping stock records under the concluded contracts,”

7) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 40 of the wording:

“40) Financial and operational participation in international projects and ventures,”

8) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 41 of the wording:

“41) Running online platform of social financing (crowdfunding) that combines financing granted by the Bank with social financing,”

9) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 42 of the wording:

“42) Providing services to the benefit of companies associated with the Bank or Bank’s shareholders, including among others:
a) use of information technologies and systems, including among others the use of software, IT infrastructure and data processing,
keeping accounting books
and financial and organisational participation in projects realized jointly with the capital related companies with the Bank or Bank’s Shareholders,”
10) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 43 of the wording:

“43) Cooperation with other entities within the capital group, in particular, using free technical, organisational and human, or IT resources, in accordance with their economic intended use and with special account to safety of the Bank’s and the entities’ operation,”

11) adding in § 6 para. 1 of the Bank’s Statute a new item 44 of the wording:

“44) Execution, independently or jointly with other entities, of other economic projects, domestically and abroad, including agency services in offering financial and non-financial services.”

12) giving the current § 13 item 17 of the Bank’s Statute in the current wording:

“17) Appointment of the entity authorised to examine financial statements and review the financial statements,”

a new wording:

“17) Selection of auditing company to audit financial statements,”

13) adding in §14, para. 5 of the Bank’s Statute a new item 11 in the wording:

“11) is not a member of the Bank’s Supervisory Board for longer than 12 years.”

14) giving the current § 14 para. 5a of the Bank’s Statute in the current wording:

“At least three independent members of the Supervisory Board should have competence in accounting or financial revision, including at least one of them should additionally fulfill the conditions of independence as defined in art. 86 section 5 of the act of 7 May 2009 on chartered accountants and their governing body, entities authorized to examine financial statements and on public supervision.”

a new wording:

“5a. The majority of the members of the Supervisory Board, being the members of the Audit Committee, including its chairman, shall meet the independency conditions within the meaning of art. 129 para. 3 of the act of 11 May, 2017 on chartered auditors, auditing companies and public supervision. Members of the Supervisory Board being the members of the Audit Committee shall have the knowledge and skills in the fields of the Bank’s operations, whereas the condition is considered met if at least one member of the Audit Committee has the knowledge and skills in these fields or individual members have the knowledge and skills in these fields within some specific scopes. At least one member of the Supervisory Board being the member of the Audit Committee shall have the knowledge and skills in accountancy and auditing of financial statements”.

15) deleting from § 18 of the Bank’s Statute the current item18 in a wording:

“18) Approval of motions of the Management Board of the Bank related to outsourcing in strategic areas of business activity conducted by the Bank or in case of the commission of services having the value not lower than Euro 1,000,000,”.

16) giving the current § 18 item 21 of the Bank’s Statute in the current wording:

“21) Performance of assessment of intention of termination of an agreement with an entity authorized to examine financial statements,”

a new wording:

“21) Assessment of the intent to terminate the agreement with auditing company authorised to audit financial statements,”

17) giving the current § 18 item 24 of the Bank’s Statute in the current wording:

“24) Approval of the recovery plan of the Bank or the recovery plan of the Bank’s Capital Group prepared under the provisions of the Banking Act. "

a new wording:

“24) Approval of the Bank Recovery Plan or Group Recovery Plan, prepared under the regulations of the Banking Act."

18) giving the current § 20 para. 3 of the Bank’s Statute in the current wording:

“3. The Management Board of the Bank shall operate on the basis of the Rules of procedure adopted by it. Rules of procedure shall in particular define the matters which require joint consideration by the Management Board, as well as the procedure for adopting a resolution in writing.”

a new wording:

“3. The Management Board of the Bank shall operate on the basis of the Rules of procedure adopted by it. Rules of procedure shall in particular define the matters which require joint consideration by the Management Board. The Rules and Regulations shall define the principles of holding the Board’s meetings, including the Board’s meetings using the means of distance communication, and the principles of adopting resolutions by written procedure or by using the means of distance communication.”

19) giving the current § 20 para. 4 of the Bank’s Statute in the current wording:

“Resolutions of the Bank Management Board may be adopted after all members have been duly notified of the Management Board meeting. Resolutions are deemed valid when adopted in the presence of at least half of the Management Board members.”

a new wording:

“4. Resolutions of the Bank Management Board may be adopted after all members have been duly notified of the Management Board meeting. Resolutions are deemed valid when adopted at the Management Board meeting in the presence of at least half of the Management Board members.”

20) adding in § 20 of the Bank’s Statute a new item 6 in the wording:

“6. Adopting resolutions by written procedure and by using the means of distance communication shall not apply to resolutions taken in secret voting.”

21) giving the current § 25 of the Bank’s Statute in the current wording:

㤠25
1. Equity funds of the Bank, including positions decreasing them, in accordance with the regulations of Banking Law, shall consist of:
1) Basic funds,
2) Supplementary capital in the amount not higher than the basic funds of the Bank.
2. The basic funds of the Bank are:
1) Statutory capital,
2) Obligatory reserve equity,
3) Reserve equities, including the fund for conducting brokerage activity,
4) General risk fund for unidentified risk of the bank activity,
5) Retained profit from previous years,
6) Profit under approval and net profit of the current reporting period, calculated in accordance with the applicable accounting principles, minus any anticipated charges and dividends whose amounts should not exceed the amount of the net profit, as verified by expert auditors.”

a new wording:

Ҥ 25 Basic capital (funds) of the Bank include:
1) Statutory capital,
2) Obligatory reserve equity,
3) Reserve equities, including the fund for conducting brokerage activity,
4) General risk fund for unidentified risk of the bank activity,
5) Revaluation reserve,
6) Retained result from previous years,
7) Net result of the current reporting period.”

22) giving the current § 26 para. 2 of the Bank’s Statute in the current wording:

“2. Bank shall create funds provided for in binding legal acts.

a new wording:

“2. Bank shall create funds under the principles provided for in the applicable legal acts.“

23) giving the current title of Chapter VII of the Bank’s Statute in the current wording:

“VII. INTERNAL CONTROL”

a new wording:

“VII. INTERNAL CONTROL AND RISK MANAGEMENT”

24) giving the current § 38 para. 1 of the Bank’s Statute in the current wording:

“1. The aim of the internal control system of the Bank is to ensure:
1) compliance of Bank’s operations with law, internal regulations and market standards and with the strategy of the Bank,
2) effectiveness and efficiency of the Bank’s activity,
3) protection of assets,
4) prevention of losses and errors,
5) security, stability and effectiveness of operations,
6) reliability and completeness of accounting, management information and reliability of financial reporting,
7) compliance of transactions with generally binding provisions of law, supervisory rules and internal policies, plans, regulations and procedures,
8) support of the decision-making process,
9) observance of risk management principles in the Bank.”

a new wording:

“1. The purpose of the system of internal Bank’s control is to ensure:
1) efficiency and effectiveness of the Bank’s activity;
2) credibility of financial reporting
3) observance of risk management principles in the Bank.
4) compliance of the Bank’s operations with law, internal regulations and market standards.”

25) giving the current § 38 para. 2 item 2 of the Bank’s Statute in the current wording:

“2) a compliance unit whose task is to identify, evaluate, control and monitor the risk of non-compliance of Bank’s operations with law, internal regulations and market standards and to present relevant reports;”

a new wording:

“2) independent a compliance unit whose task is to identify, evaluate, control and monitor the risk of non-compliance of Bank’s operations with law, internal regulations and market standards and to present relevant reports;”

26) adding in § 38 of the Bank’s Statute a new item 5 in the wording:

“5. As a part of the risk management system, the Bank shall:
1) apply formalised principles intended to determine the amount of risk taken and the principles of risk management,
2) apply formalised principles intended to identification, measurement or estimation and monitoring of the risk present in the Bank’s operations, taking also into account the forecasted level of risk in the future,
3) apply formalised risk-reducing limits as well as procedures for the event the limits are exceeded.
4) apply formalised system of management reporting which enables monitoring of risk level,
5) have organisational structure adjusted to the amount and parameters of risk incurred by the Bank.”

For the efficient conduct of the meeting, the Management Board kindly asks the participants to arrive 45 minutes before the planned time of starting the General Meeting.

Drafts of resolutions constitute an appendix to the present Notice.

The Bank’s Management Board


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2019-05-30 Tomasz Styczyński Wiceprezes Zarządu Banku
2019-05-30

Magdalena Zmitrowicz

Wiceprezes Zarządu Banku

Cena akcji Pekao

Cena akcji Pekao w momencie publikacji komunikatu to 106.2 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pekao aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pekao.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama