Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Kiedy kupić dolara? Kiedy kupić euro? proste wskazówki dla początkujących traderów

|
selectedselectedselected
Kiedy kupić dolara? Kiedy kupić euro? proste wskazówki dla początkujących traderów | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Analiza transakcji i wskazówki dotyczące handlu wspólną walutą. Test ceny 1,0737 po południu odbył się w momencie, gdy MACD znacznie wzrósł od zera, co moim zdaniem ogranicza dalszy potencjał wzrostowy pary. Z tego powodu nie kupowałem euro.

Słabe dane o PKB w strefie euro za pierwszy kwartał tego roku, które zostały zrewidowane w dół, w niewielkim stopniu zaszkodziły wzrostowemu potencjałowi europejskiej waluty, czemu sprzyjały słabe wyniki rynku pracy w USA, które wywarły presję na dolara amerykańskiego. Dziś nie ma żadnych statystyk, więc kupujący będą mieli szansę na wzrost w pierwszej połowie dnia. Pozytywnie na kurs EUR/USD wpłyną bezpośrednie oświadczenia wiceprezesa EBC Luisa de Guindosa oraz wystąpienie Andrei Enrii, przewodniczącego Rady Nadzorczej Europejskiego Banku Centralnego o tym, że regulator będzie dalej podnosił stopy procentowe. Jednak osobiście będę działać pod koniec tygodnia, opierając się bardziej na scenariuszach nr 2.

Kiedy kupić dolara? Kiedy kupić euro? proste wskazówki dla początkujących traderów - 1Kiedy kupić dolara? Kiedy kupić euro? proste wskazówki dla początkujących traderów - 1

 

Sygnał kupna

Scenariusz nr 1:

Reklama

dziś można kupić euro, gdy cena osiągnie 1,0800 (zielona linia na wykresie), licząc na wzrost do poziomu 1,0836. Na poziomie 1,0836 zalecam zamknąć pozycje i sprzedać euro w przeciwnym kierunku, licząc na pokonanie 30-35 punktów od punktu wejścia. Można liczyć na dalszy wzrost pary zgodnie z nowo utworzonym trendem. To ważne! Przed zakupem należy się upewnić, że wskaźnik MACD jest powyżej zera i dopiero zaczyna od niego rosnąć.

Scenariusz nr 2:

euro można kupić również dzisiaj w przypadku dwóch kolejnych testów ceny 1,0774 w momencie, gdy wskaźnik MACD będzie w strefie wyprzedania. Ograniczy to potencjał spadkowy pary i doprowadzi do odwrócenia trendu wzrostowego na rynku. Możemy spodziewać się wzrostu do przeciwnych poziomów 1,0800 i 1,0836.

 

Sygnał sprzedaży

Scenariusz nr 1:

można sprzedać euro po osiągnięciu poziomu 1,0774 (czerwona linia na wykresie). Celem będzie poziom 1,0743, na którym zalecam zamknąć pozycje i kupić euro w przeciwnym kierunku (licząc na pokonanie 20-25 punktów w przeciwnym kierunku od poziomu). Presja na parę powróci, jeśli nie będzie aktywności kupujących euro na tygodniowych maksimach. To ważne! Przed sprzedażą należy się upewnić, że wskaźnik MACD jest poniżej zera i dopiero zaczyna od niego spadać.

 

Scenariusz nr 2:

Reklama

możliwa jest również sprzedaż euro dzisiaj w przypadku dwóch kolejnych testów poziomu 1,0800 w momencie, gdy wskaźnik MACD znajduje się w strefie wykupienia. Ograniczy to potencjał wzrostowy pary i doprowadzi do spadku rynku. Możemy spodziewać się spadku do przeciwnych poziomów 1,0774 i 1,0743.

Kiedy kupić dolara? Kiedy kupić euro? proste wskazówki dla początkujących traderów - 2Kiedy kupić dolara? Kiedy kupić euro? proste wskazówki dla początkujących traderów - 2

 

Co przedstawia wykres:

Cienka zielona linia to poziom wejścia, na którym można kupić instrument handlowy. Gruba zielona linia to szacunkowy poziom, na którym można ustawić take profit lub samodzielnie zrealizować zyski, ponieważ dalszy wzrost powyżej tego poziomu jest mało prawdopodobny. Cienka czerwona linia to poziom wejścia, na którym można sprzedać instrument handlowy. Gruba czerwona linia to szacunkowy poziom, na którym można ustawić take profit lub samodzielnie zrealizować zyski, ponieważ poniżej tego poziomu dalszy spadek jest mało prawdopodobny. Wskaźnik MACD. Wchodząc na rynek, ważne jest, aby uwzględnić strefy wykupienia i wyprzedania.

 

Ważne

Reklama

Początkujący inwestorzy na rynku Forex muszą bardzo ostrożnie podejmować decyzje dotyczące wejścia na rynek. Przed publikacją ważnych podstawowych raportów najlepiej jest być poza rynkiem, aby uniknąć gwałtownych wahań kursu. Jeśli zdecydujesz się na handel w momencie publikacji wiadomości, zawsze umieszczaj zlecenia stop loss, aby zminimalizować straty. Bez składania zleceń stop loss możesz bardzo szybko stracić zainwestowane środki, zwłaszcza jeśli nie korzystasz z usługi zarządzania pieniędzmi i handlujesz dużymi wolumenami. I pamiętaj, że aby odnieść sukces w handlu, musisz mieć jasny plan handlowy, zgodnie z przykładem przedstawionym przeze mnie powyżej. Podejmowanie spontanicznych decyzji handlowych w oparciu o obecną sytuację rynkową jest z góry przegraną strategią tradera handlującego w ciągu dnia.

 

Informacje te są częścią komunikacji marketingowej i są przeznaczone dla klientów detalicznych i profesjonalnych. Informacje te nie zawierają i nie powinny być interpretowane jako informacje zawierające porady inwestycyjne lub rekomendacje dotyczące inwestycji, a także oferty lub zaproszenia do udziału w dowolnej transakcji, lub strategii dotyczącej instrumentów finansowych. Wcześniejsze zyski nie stanowią gwarancji przyszłych dochodów. Instant Trading EU Ltd nie udziela żadnych gwarancji i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za dokładność lub kompletność dostarczonych informacji, a także za jakiekolwiek straty wynikające z inwestycji opartych na analizie, prognozie lub innych informacjach dostarczonych przez pracownika Firmy, lub w jakikolwiek inny sposób. Pełne oświadczenie o wyłączeniu odpowiedzialności jest dostępne tutaj

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Jakub Novak

Jakub Novak

Ekspert analityczny InstaForex - międzynarodowego brokera zapewniającego dostęp do światowych witryn finansowych: od rynku walutowego Forex na aukcjach w ECN po pracę z instrumentami pochodnymi i instrumentami towarowymi. Zostało otworzone wiele przedstawicielstw, które aktywnie działają w różnych częściach świata!


Reklama
Reklama