Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Francuski AMF nakłada kolejne restrykcje

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Francuski regulator zaostrza regulacje dotyczące reklamowania produktów inwestycyjnych o wysokim ryzyku. Do wcześniejszego zakazu reklamy tych produktów włączony został sponsoring. Jest to dość popularna forma promocji brokerów rynku Forex.

 

Rozszerzenie zakazu AMF

Najpierw francuski regulator zakazał reklamowania produktów rynku Forex, opcji binarnych, kontraktów CFD klientom detalicznym. Teraz regulacja ta została rozszerzona o umowy sponsoringowe. W komunikacie AMF czytamy:

„Wszelkie umowy sponsoringowe, których celem jest w sposób bezpośredni lub pośredni reklama świadczenia usług inwestycyjnych instrumentów pochodnych zawartych w Artykule L. 533-12-7 Kodeksu Monetarno-Finansowego jest zakazana”.

Naruszenie tego artykułu wiązać się będzie z karą pieniężną nieprzekraczającą 100 tys. EUR. Umowy sponsoringowe, które zostały podpisane z dniem 1 lipca 2016 roku wejdą w zakres obowiązywania prohibicji od 30 czerwca 2017 roku.

Reklama

Jeszcze rok temu, AMF nałożył zakaz reklamowania usług finansowych z zakresu opcji binarnych, kontraktów CFD i detalicznego rynku Forex, których lewar jest większy niż 5:1. Obejmuje on wszelkie formy promocji w sieci, prasie, radiu, telewizji oraz na urządzeniach mobilnych. Zacieśnienie restrykcji spowodowane jest wprowadzeniem poprawek do francuskiego Kodeksu Monetarno-Finansowego, który konstytuuje prawo dotyczące funkcjonowania banków i pozostałych podmiotów finansowych, w tym również brokerów Forex. Ma na celu także troskę o bezpieczeństwo transakcji finansowych francuskich inwestorów.

 

Francja to nie jedyne państwo, gdzie krajowy regulator nakłada zakaz na reklamę produktów wysokolewarowanych. Wśród nich są również Holendrzy. Podobne rozwiązania prawne rozważają Hiszpanie.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Estera Włodarczyk

Estera Włodarczyk

Absolwentka dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się stosunkami gospodarczo-politycznymi oraz ich wpływem na światową ekonomię.


Tematy

Reklama
Reklama