Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Skromny rok dla galerii handlowych. W 2023 sprzedano tylko sześć

|
selectedselectedselected

Galerie handlowe intensywnie zmieniają swoje funkcje, poddawane są przebudowie, ale miniony rok był skromny pod względem zmian właścicieli.

 

Skromny rok dla galerii handlowych. W 2023 sprzedano tylko sześć
depositphotos.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W Polsce funkcjonuje 110 bardzo dużych obiektów handlowych. Długo największą była łódzka Manufaktura, pod względem powierzchni zdetronizowana została przez Park Handlowy Bielany we Wrocławiu.

 

 

Reklama

W 2023 r. sprzedano jedynie 6 projektów. Dwa z nich były sprzedane przy współudziale Cream Property Advisors, a była to Galeria Askana zlokalizowana w centrum Gorzowa Wielkopolskiego, wybudowana w 2007 r.. i Galeria Tarnovia w Tarnowie funkcjonująca od 2009 r.

Galeria Askana ma 19 tys. m kw., powierzchni wynajmowalnej, przy ponad 90% wykorzystaniu tej powierzchni. Z której korzysta ok. 100 najemców. 

- Projekt jest w trakcie intensywnych prac nad zwiększeniem przychodów o ok. 20%, a naszą misje zakończymy za 18 miesięcy - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes agencji doradczej Cream Property Advisors. 

Tarnovia zmieniła właściciela pod koniec 2023 r. Inwestorem Tarnovii była skandynawska spółka TK Development, która w 2017 r. podjęła decyzję o wycofaniu się z rynku polskiego. Od 2019 r. właścicielem Tarnovii był fundusz inwestycyjny Griffin Property Finance II FIZAN. 29 listopada sfinalizowano kolejną transakcję zakupu Galerii Tarnovia. W komunikacie prasowym nie ujawniono nazwy nowego właściciela, poinformowano natomiast, że jest nim europejska firma inwestycyjna z siedzibą w Londynie, która inwestuje w nieruchomości komercyjne i mieszkaniowe w całej Europie, a w swoim portfolio w Polsce ma nieruchomości m.in. w Poznaniu, Warszawie i Krakowie.

- Po czterech latach zarządzania strategicznego udało się nam doprowadzić do 99% najmu, przy podwyższeniu odwiedzalności przez klientów o 19%, a także obniżyliśmy koszty funkcjonowania obiektu o ponad 800 tys. zł – wyjaśnia Grzegorz Mroczek z Cream Property Advisors. 

Reklama

 

Zobacz także: Rynek nieruchomości rozpalony do czerwoności. Galopada cen mieszkań

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


MarketNews24

MarketNews24

MarketNews24 to zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w mediach. Dziennikarze, operatorzy, montażyści, graficy, animatorzy, dźwiękowcy, lektorzy, copywriterzy... i wielu innych specjalistów od multimediów.


Reklama
Reklama