Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek luksusowych nieruchomości. Dlaczego w ogłoszeniach ukrywane są ich ceny? Sprawdź komentarz eksperta

|
selectedselectedselected
Rynek luksusowych nieruchomości. Dlaczego w ogłoszeniach ukrywane są ich ceny? Sprawdź komentarz eksperta | FXMAG INWESTOR
Materiał partnera
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ideą marek premium jest to, że ci, którzy je kupują, mają wystarczająco dużo pieniędzy i nabywają rzeczy, ponieważ im się podobają, a zatem cena nie powinna być przedmiotem wpływającym na decyzję zakupową. Dlatego wszystko, co powinno mieć znaczenie przy zakupie takiego produktu to jakość, rzemiosło, reputacja, lifestyle i stojąca za nim historia.

Głównymi powodami, dla których ich ceny nie są eksponowane, jest ekskluzywność i postrzeganie luksusu. Brak podawania wartości w ofertach mieszkaniowych w Internecie, ale za to jedynie na zapytanie klienta, to trend znany właśnie dla ekskluzywnych brandów. Chowanie kosztów oznacza, że ​​produkty są, ogólnie rzecz biorąc przeznaczone tylko dla "nielicznych szczęśliwców", zgodnie z ideą, że "jeśli musisz zapytać o cenę, nie stać Cię na to".

W procesie zakupu najdroższych na rynku apartamentów pow. kilkunastu milionów złotych zwykle pośredniczą doradcy i agenci. Ekskluzywne oferty z najwyższej półki segmentu "premium" podlegają sporym negocjacjom i generują zwykle jedynie kilka zapytań, o ich dokładną wycenę skierowanych przez wąskie grono zainteresowanych. Jest to też całkowicie zrozumiałe w wypadku drogich jachtów, samochodów, unikatowych zegarków czy biżuterii. Z kolei strategia, gdzie ceny są "chowane" dopiero powyżej pewnej wartości, oznacza, że luksusowy brand ma też ofertę dla klasy średniej, a ceny z najwyższej półki zachowane są dla najbogatszych klientów.

 

Co sądzimy o chowaniu wartości dóbr premium?

Reklama

W przypadku nieruchomości czasami robi się to także, aby deweloper mógł elastycznie negocjować indywidualne ceny dla wybranych klientów. Jednak w wypadku mieszkań na rynku pierwotnym w Polsce mamy pełną dowolność i brak jednoznacznego trendu. Część deweloperów premium podaje ceny lokali, inni sprzedający "zwykłe" mieszkania nie podają ich publicznie, i są też tacy, którzy podają je w sieci, ale tylko dla swoich wybranych inwestycji. Do tego dochodzi także element standardowego podawania cen dla nawet najbardziej ekskluzywnych ofert na rynku wtórnym.

Pamiętajmy też, że nowoczesne narzędzia zakupowe (portale, porównywarki, BPA – boty) i oparte na technologii SAS bazy danych, analizują szukane oferty po różnych parametrach, więc nie podając cen, "chowamy" je także w wynikach takiego wyszukiwania. Często również pozornie "ukryta" cena podawana jest przez inne źródło w sieci, które pozyskuje w ten sposób leady potencjalnych klientów, lub po prostu odnajdziemy je w artykułach prasowych i rankingach. A, nawet najdroższe z nich są silnie promowane przez powszechnie ujawniane ceny na rynku wtórnym. Co więcej, analiza i monitoring zachowań konsumenckich w sieci wskazuje, że "cena" jest bardzo popularną frazą w wyszukiwarce Google, czyli klienci nie widząc jej bezpośrednio w ogłoszeniu, wychodząc z niego i szukają jej dalej w sieci. Badanie preferencji klientów w formie ankiety online przeprowadzonej w 2021 r. na grupie 1 tys. respondentów, głównie z sektora nieruchomości, budowlanego i marketingu — wskazało, że większość woli widzieć ceny od razu.

Czy podawać ceny nowych mieszkań w ofertach na portalach?

  • 90 proc. uważa, że lepiej jest pokazywać ceny;
  • 5 proc. preferuje oferty bez widocznych cen;  
  • 5 proc. chce, aby nie pokazywać cen dla ofert premium.

Jednak w przypadku mieszkań w Polsce, wiele nawet bardzo zamożnych osób z różnych grup docelowych, fakt "chowania" cen, postrzega to jako niepotrzebny problem lub wręcz zbędną przeszkodę. Przeciwnicy twierdzą, że to szkodliwy snobizm z innej epoki lub absorbowanie zbędną pracą działu sprzedaży, który nie pracuje przecież całodobowo, gdy szukamy informacji. Zwolennicy, iż dział handlowy mając kontakt z "zapytaniem o cenę" poszerza bazę leadów i skuteczniej zadba o klienta. Jednocześnie wielu agentów i doradców szczególnie segmentu premium wskazuje, że ich zamożni mocodawcy korzystają z usług doradców, a Ci znają pułapy cen lub z łatwością kontaktują z działami sprzedaży w celu ich pozyskania. W praktyce zdania klientów, jak i deweloperów są podzielone, a każda strona dysponuje argumentami zarówno "za", jak i "przeciw" i obydwie strategie mają swoje zalety i wady.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Adam Białas

Adam Białas

Ekspert rynku nieruchomości, dyrektor BIALAS Consulting & Solutions, dziennikarz biznesowy.

Od ponad dwóch dekad skutecznie działa w globalnym obszarze zarządzania, komunikacji i marketingu. Posiada wieloletnie doświadczenie w kampaniach dla sektora nieruchomości, budowaniu wizerunku brandu B2B i B2C (wł. CSR), doradzał w wielu obszarach inwestycyjnych i dużych projektach biznesowych. Uczestniczył w obsłudze ponad 600 kampanii i działań kryzysowych. Specjalizuje się w sektorze finansowym, deweloperskim, gamingowym i realizował działania dla największych deweloperów i agencji nieruchomości. Obecnie wdraża nowoczesne procesy sprzedażowe oparte o najnowsze technologie (A.I), uczestniczy w procesach transformacji" Przemysł 4.0" , analityce sektora prefabrykacji i nowoczesnego budownictwa modułowego. Zajmuje się również działalnością społeczną.

 


Tematy

luksusowe nieruchomości warszawa luksusowe nieruchomości nieruchomości luksusowe luksusowe nieruchomości na sprzedaż luksusowe nieruchomości hiszpania nieruchomości luksusowe na sprzedaż nieruchomości luksusowe polska luksusowe nieruchomości na mazurach luksusowe nieruchomości pomorskie luksusowe nieruchomości za granicą inwestuj w górach - luksusowe nieruchomości kraków luksusowe nieruchomości warszawa luksusowe nieruchomości luksusowe nieruchomości poznan nieruchomości luksusowe raport luksusowe nieruchomości zakopane luksusowe nieruchomości na sprzedaż polska agencja nieruchomości warszawa luksusowe luksusowe nieruchomości trójmiasto luksusowe agencje nieruchomości kraków nieruchomości luksusowe nieruchomości luksusowe trójmiasto luksusowe nieruchomości kraków luksusowe nieruchomości wrocław nieruchomości luksusowe warszawa luksusowe nieruchomości polska nieruchomości luksusowe wrocław luksusowe nieruchomości w polsce luksusowe nieruchomości sprzedaż dobra luksusowe nieruchomości nieruchomości dobro luksusowe luksusowe biuro nieruchomości nieruchomości luksusowe gdańsk luksusowe nieruchomości gdańsk jak sprzedawać nieruchomości luksusowe luksusowe nieruchomości katowice perfekcyjni luksusowe nieruchomości nieruchomości luksusowe kraków luksusowe mieszkania cena ceny apartamentów ceny apartamentów nad morzem ceny apartamentów złota 44 ceny apartamentów w lublinie zdrojowa invest ceny apartamentów ceny apartamentów w warszawie ceny apartamentów w kołobrzegu sky tower ceny apartamentów ceny apartamentów sky tower złota 44 ceny apartamentów dune mielno ceny apartamentów marina royale darłowo ceny apartamentów sky tower wrocław ceny apartamentów norweska dolina ceny apartamentów ceny apartamentów w poznaniu ceny apartamentów w świnoujściu baltic park molo ceny apartamentów ceny apartamentów w krynicy morskiej makarska ceny apartamentów ceny apartamentów w sky tower wrocław ceny apartamentów zakopane ceny apartamentów cosmopolitan ceny apartamentów w zakopanem ceny apartamentów w szczecinie ceny apartamentów londyn ceny apartamentów w sopocie ceny apartamentów warszawa jakie są ceny apartamentów gdzie najtańsze apartamenty
Reklama
Reklama