Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

„Zastrzyk penicyliny w pupę” (prezes NBP), czyli efekty polityki pieniężnej na rynku nieruchomości

|
selectedselectedselected
„Zastrzyk penicyliny w pupę” (prezes NBP), czyli efekty polityki pieniężnej na rynku nieruchomości | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Perspektywę dla krajowego rynku nieruchomości w nowym roku możemy opisać w dwóch aktach. W pierwszym korzystać będziemy jeszcze z efektów nagromadzonego popytu po pandemii (w połowie roku powinniśmy doświadczyć szczytu, jeśli chodzi o mieszkania oddane do użytkowania).

Zobacz także: Inwestycje: wydatki współfinansowane przez UE są generatorem cyklu – nastroje? Minorowe…

 

To złagodzi spadki inwestycji oraz podtrzyma popyt na wykończenia (to z kolei pewien stabilizator konsumpcji). Drugi akt wygląda zgoła inaczej, a to już efekt tąpnięcia realnej sprzedaży kredytu hipotecznego. Wynika on z dwóch czynników: regulacji KNF oraz zaostrzenia polityki pieniężnej. Taki obraz nakazuje sceptycyzm w zakresie inwestycji mieszkaniowych w II połowie roku. Tu jednak możemy zobaczyć więcej inwestycji prywatnych oraz publicznych, które wesprą całą „budowlankę”. Opowieść o jakimkolwiek odbiciu w sektorze mieszkaniowym to temat raczej na drugą połowę 2024 (w przypadku liczby mieszkań oddanych do użytkowania nawet później).

„Zastrzyk penicyliny w pupę” (prezes NBP), czyli efekty polityki pieniężnej na rynku nieruchomości - 1„Zastrzyk penicyliny w pupę” (prezes NBP), czyli efekty polityki pieniężnej na rynku nieruchomości - 1





***Materiał pochodzi z raportu mBanku: Scenariusz(e) na 2023 rok, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Ekonomiści mBanku

Ekonomiści mBanku

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 1992 roku notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


Reklama
Reklama