Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Zapasy: co rośnie, musi spaść… Prognozy makroekonomiczne

|
selectedselectedselected
Zapasy: co rośnie, musi spaść… Prognozy makroekonomiczne  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Zapasy były w 2021 oraz w części 2022 roku nie tyle pochodną cyklu, co jego siłą napędową. Wzmożona, celowa akumulacja wpłynęła na strumień produkcji w całej gospodarce. Obecnie ten strumień osadził się w postaci aktywów obrotowych.

Zobacz także: Konsument przygnieciony, ale czy na pewno ostatecznie zgnieciony?

 

 

Wątpliwe jest, aby firmy chciały w sposób stały utrzymywać aż tak wysoki poziom tych aktywów. Tym bardziej, że finansowanie kapitału obrotowego stało się dużo droższe (i widać, że wolumen kredytów bieżących zaczął już spadać).

Zapasy: co rośnie, musi spaść… Prognozy makroekonomiczne  - 1Zapasy: co rośnie, musi spaść… Prognozy makroekonomiczne  - 1

Reklama

Spadek popytu sprawia, że część firm będzie się zapasów pozbywać. To będzie czynnik pogłębiający hamowanie PKB w 2022 roku. To efekt ex post błędnych, aczkolwiek ex ante poprawnych decyzji firm. Gwoli ścisłości, owe przeinwestowanie w zapasy to czynnik cykliczny.

Ale czy na pewno, biorąc pod uwagę proweniencję tego przeinwestowania?






***Materiał pochodzi z raportu mBanku: Scenariusz(e) na 2023 rok, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Ekonomiści mBanku

Ekonomiści mBanku

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 1992 roku notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


Reklama
Reklama