Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Sprzedaż detaliczna w czerwcu 2022 r w Polsce - Główny Urząd Statystyczny opublikował najnowsze informacje

|
selectedselectedselected
Sprzedaż detaliczna w czerwcu 2022 r w Polsce - Główny Urząd Statystyczny opublikował najnowsze informacje | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Sprzedaż detaliczna1[1] w cenach stałych w czerwcu 2022 r. była wyższa niż przed rokiem o 3,2% (wobec wzrostu o 8,6% w czerwcu 2021 r.). W porównaniu z majem 2022 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,4%. W okresie styczeń-czerwiec2[2] 2022 r. sprzedaż wzrosła r/r o 9,1% (wobec wzrostu o 7,8% w 2021 r.).

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 1Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 1

Sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa

W czerwcu 2022 r. wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. odnotowały jednostki z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,2%), „pozostałe” (o 11,0%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,9%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,9%). Najgłębszy spadek sprzedaży wykazały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 12,6%).

W czerwcu br. najwyższy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) r/r spośród prezentowanych grup wykazały jednostki handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem – o 13,2%

Reklama

W czerwcu 2022 r. w porównaniu z majem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 3,2%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 8,9% w maju br. do 8,6% w czerwcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,3% przed miesiącem do 21,7%) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,7% do 16,4%), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,9% do 22,0%).

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 2Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 2

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 3Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 3

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 4Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 4

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 5Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 5

Sprzedaż detaliczna wyrównana sezonowo

Reklama

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2022 r. była o 2,8% niższa w porównaniu z majem br.

W czerwcu 2022 r. odnotowano spadek sprzedaży detalicznej wyrównanej sezonowo o 2,8% w porównaniu z poprzednim miesiącem

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 6Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r - 6

  1. Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie PKD 2007, zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

  2. W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama