Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek odzieży w Japonii - raporty branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita]

|
selectedselectedselected
Rynek odzieży w Japonii - raporty branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

IMPORT

Import odzieży do Japonii zanotował w latach 2017-2019 średni wzrost o 1,7% rocznie do blisko 25,0 mld EUR. Pandemia COVID-19 załamała trend wzrostowy z ostatnich lat i Japonia odnotowała w 2020 r. silne obniżenie importu odzieży aż o 16,0% r/r.

Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 1Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 1

Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 2Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 2

W strukturze japońskiego importu odzieży dominującą pozycję zajmują Chiny z udziałem wynoszącym 55,6%. Odzież importowana z Polski o wartości 25,0 mln EUR stanowiła w 2020 r. zaledwie 0,1% importu odzieży do Japonii, co daje Polsce 26. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.

Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 3Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 3

Reklama

 

WIELKOŚĆ RYNKU

Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 4Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 4

Sprzedaż odzieży w Japonii w 2021 r. jest szacowana na 62,3 mld EUR, o 17,8% niższym niż przed pandemią, co oznacza spadek o 9,4% rocznie (CAGR 2020- 2021) wobec nieznacznego spadku o 0,4% rocznie notowanego przed COVID-19 (CAGR 2017-2019). Prognozy zakładają, że w latach 2022-2026 rynek odbije i będzie rósł w średnim tempie 5,6% rocznie.

Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2021 r. w Japonii jest szacowana na 34,5 mld EUR, stanowi 55,4% całkowitej sprzedaży branży, czyli nieco więcej niż przeciętnie na świecie.

Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 5Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 5

W 2021 r. mieszkaniec Japonii wyda szacunkowo na odzież średnio nieco ponad 494 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do powyżej 662 EUR w perspektywie 2026 r.

Reklama

Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 6Rynek odzieży w Japonii - sektorowe branżowe PKO [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 6

Według szacunków Statisty, w 2021 r. 30,7% przychodów ze sprzedaży odzieży w Japonii pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 44,9% w 2025 r.

 

**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Zobacz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama