IMPORT
Import odzieży do Japonii zanotował w latach 2017-2019 średni wzrost o 1,7% rocznie do blisko 25,0 mld EUR. Pandemia COVID-19 załamała trend wzrostowy z ostatnich lat i Japonia odnotowała w 2020 r. silne obniżenie importu odzieży aż o 16,0% r/r.
W strukturze japońskiego importu odzieży dominującą pozycję zajmują Chiny z udziałem wynoszącym 55,6%. Odzież importowana z Polski o wartości 25,0 mln EUR stanowiła w 2020 r. zaledwie 0,1% importu odzieży do Japonii, co daje Polsce 26. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.
WIELKOŚĆ RYNKU
Sprzedaż odzieży w Japonii w 2021 r. jest szacowana na 62,3 mld EUR, o 17,8% niższym niż przed pandemią, co oznacza spadek o 9,4% rocznie (CAGR 2020- 2021) wobec nieznacznego spadku o 0,4% rocznie notowanego przed COVID-19 (CAGR 2017-2019). Prognozy zakładają, że w latach 2022-2026 rynek odbije i będzie rósł w średnim tempie 5,6% rocznie.
Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2021 r. w Japonii jest szacowana na 34,5 mld EUR, stanowi 55,4% całkowitej sprzedaży branży, czyli nieco więcej niż przeciętnie na świecie.
W 2021 r. mieszkaniec Japonii wyda szacunkowo na odzież średnio nieco ponad 494 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do powyżej 662 EUR w perspektywie 2026 r.
Według szacunków Statisty, w 2021 r. 30,7% przychodów ze sprzedaży odzieży w Japonii pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 44,9% w 2025 r.
**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk