Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki

|
selectedselectedselected
Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import kosmetyków do Wielkiej Brytanii zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 3,8% do ponad 5,8 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek importu aż o 12,1% r/r jako następstwo brexitu i wpływu pandemii COVID-19.

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 1Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 1

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 2Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 2

W strukturze brytyjskiego importu najwyższą pozycję zajmuje Francja z udziałem wynoszącym18,7%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 308,8 mln EUR stanowiły w 2020 r. 6,0% importu kosmetyków do Wielkiej Brytanii, co dało Polsce wysokie 7. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 3Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 3

Wielkość rynku

Reklama

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 4Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 4

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii wygenerował w 2020 r. szacunkową sprzedaż na poziomie 12,9 mld EUR. Szacuje się, że w wyniku pandemii COVID-19 wielkość rynku jeszcze 2021 r. nie przekroczy jego wartości z 2019 r. (wskutek spadku w latach 2020-2021 średnio o 0,7% rocznie) i stanie się to dopiero w 2022 r. Prognozy Statisty zakładają na lata 2022-2025 istotnie szybszy wzrost rynku niż przedpandemią – 4,1% rocznie vs 2,3% rocznie (CAGR 2017-2019.)

Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Wielkiej Brytanii wyniosła 5,2 mld EUR, stanowiąc 40,6% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 5Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 5

W 2020 r. mieszkaniec Wielkiej Brytanii wydał na kosmetyki średnio prawie 190 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do nieco ponad 230 EUR w 2025 r

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 6Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii – zobacz, ile Brytyjczycy wydają na kosmetyki - 6

Reklama

W 2020 r. 28% przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Wielkiej Brytanii było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest niewielki wzrost tego udziału do 30% w 2024 r.

Zobacz najnowszą analizę sektorową

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama