Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków

|
selectedselectedselected
Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W latach 2018-2019 sprzedaż kosmetyków w Polsce wzrastała średnio o 2,5% rocznie. Pandemia COVID-19 w okresie 2020-2021 wpłynęła negatywnie na rynek i zanotowano średni roczny spadek polskiego rynku kosmetycznego o 2,7%. W tym czasie obniżenie sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach rynku kosmetyków.

Najsilniej zmniejszyła się sprzedaż kosmetyków do makijażu (8,2%) i była to podobna tendencja do obserwowanej na świecie i w Europie. Według prognoz Statisty, w latach 2022- 2026 wartość przychodów całego rynku kosmetyków w Polsce odnotuje szybszy niż przed pandemią wzrost w wysokości 4,8% średnio rocznie, osiągając poziom 4,9 mld EUR w końcu okresu. Najbardziej dynamicznie będzie rósł segment kosmetyków do makijażu (z CARG 2022-2026 wynoszącym 7,9%), a sprzedaż tego segmentu w 2026 r. będzie wyższa od wartości z 2021 r. o 26,5%.

Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 1Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 1

Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Polsce jest szacowana na 2,0 mld EUR, stanowiąc aż 49,7% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 2Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 2

Reklama

W 2022 r. mieszkaniec Polski wyda szacunkowo na kosmetyki średnio nieco ponad 105 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do prawie 132 EUR w 2026 r.

Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 3Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 3

Według 6-cyfrowych kodów CN, największy udział w polskim eksporcie kosmetyków w 2021 r. miała kategoria 330499: preparaty do upiększania i pielęgnacji skóry, gdzie indziej niewymienione – z udziałem 35,6%.

Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 4Rynek kosmetyków w Polsce - główni odbiorcy polskich kosmetyków  - 4

Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów w 2021 r. były kraje europejskie i Kazachstan. Od lat największym odbiorcą są Niemcy, do których w 2021 r. trafiło 18,8% polskiego eksportu kosmetyków. Trzej kolejni odbiorcy w 2021 r. to: Rosja, Wielka Brytania i Belgia, które nabyły łącznie 23,3% eksportowanych przez Polskę kosmetyków. Na  10 największych rynków docelowych polskiej branży kosmetycznej trafiło 68,8% naszego eksportu tych towarów w 2021 r.

 

Reklama




***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama