IMPORT
Import kosmetyków do Hongkongu osiągnął w latach 2018-2019 średni wzrost 10,5% rocznie do 5,7 mld EUR. Pomimo pandemii COVID-19 w 2020 r. zanotowało znaczny wzrost importu o 31,2% r/r, natomiast w 2021 obserwowano nieznaczny spadek o 0,8% r/r do poziomu 7,4 mld EUR.
Import kosmetyków do Hongkongu osiągnął w latach 2018-2019 średni wzrost 10,5% rocznie do 5,7 mld EUR. Pomimo pandemii COVID-19 w 2020 r. zanotowało znaczny wzrost importu o 31,2% r/r, natomiast w 2021 obserwowano nieznaczny spadek o 0,8% r/r do poziomu 7,4 mld EUR.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Hongkongu zwiększał się średnio o 3,4% rocznie. Pandemia COVID-19 w latach 2020-2021 spowodowała spadek tego rynku średnio o 2,4% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika przyspieszy do 3,9% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Hongkongu jest przewidywana na 0,8 mld EUR, stanowi 45,3% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Hongkongu wyda szacunkowo na kosmetyki średnio blisko 236 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do nieco ponad 250 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: