W 2022 r. szacunkowe przeciętnie wydatki per capita na kosmetyki na świecie wyniosą blisko 63 EUR. Prognozowany jest wzrost tej wartości do około 73 EUR w 2026 r.
Największym rynkiem na świecie dla branży kosmetycznej są obecnie Stany Zjednoczone. W 2022 r. sprzedaż kosmetyków na tym rynku szacowana jest na 76,1 mld EUR, co będzie stanowić 15,9% wartości dla świata. Według prognoz Statisty, Stany Zjednoczone pozostaną globalnym liderem na rynku kosmetycznym, jednak do 2026 r. ich udział w światowej sprzedaży kosmetyków obniży się do Top 5 krajów na świecie pod względem sprzedaży kosmetyków (mld EUR) 14,8%. Spośród pięciu wymienionych rynków, najwyższą dynamiką wzrostu w latach 2022-2026 będą charakteryzować się Chiny, w których wartość rynku w 2026 r. przewyższy poziom z 2022 r. o 36,2%. Wysoką dynamikę rynku będzie mieć również Brazylia (32,2%), natomiast w pozostałych trzech krajach tempo wzrostu w tym okresie będzie oscylować między 12% a 22%.
Statista szacuje, że w podziale na kontynenty najwięcej per capita na zakup kosmetyków przeznaczają w 2022 r. mieszkańcy Ameryki Północnej (179 EUR) oraz Australii i Oceanii (169 EUR), podczas gdy Szacunkowe wydatki per capita na kosmetyki wg kontynentów w 2022 r. (EUR) wydatki te będą najniższe w Afryce (38 EUR), a także w Azji (42 EUR) i w Ameryce Południowej (79 EUR) – ze względu na niski średni poziom dochodów mieszkańców tych kontynentów.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: