Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO

|
selectedselectedselected
Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Od lat największy udział w rynku ma segment odzieży damskiej, którego szacunkowa sprzedaż na świecie w 2021 r. stanowiła 52,0% całkowitej sprzedaży branży i udział ten pozostanie na zbliżonym poziomie do 2026 r.

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 1Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 1

W latach 2022-2026 odzież męska będzie segmentem rynku o najwyższym średnim rocznym tempie wzrostu (4,6%), nieznacznie szybszym od średniego wzrostu o 4,5% rocznie – przewidywanego dla odzieży damskiej.

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 2Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 2

Reklama

Statista szacuje, że sprzedaż odzieży na świecie w wyniku pandemii COVID-19 spadła średnio o 5,2% rocznie (CAGR 2020-2021) do poziomu 1269,8 mld EUR w 2021 r. Według prognoz, dopiero w 2023 r. wartość rynku przekroczy wielkość sprzedaży sprzed COVID-19 i będzie o 3,2% wyższa niż w 2019 r. W latach 2022-2026 średnie tempo wzrostu sprzedaży odzieży na świecie będzie 2-krotnie wyższe niż w latach 2017-2019, osiągając 4,4% rocznie wobec odpowiednio 2,2%.

Najwyższą szacunkową sprzedaż odzieży w wysokości 492,8 mld EUR w 2021 r. obserwowano na rynkach azjatyckich, a ich sprzedaż spadła w wyniku pandemii o 8,1% wobec 2019 r. Na kolejne lata prognozy zakładają, iż do 2026 r. rynki azjatyckie będą odnotowywały dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży w tempie średnio 5,0% rocznie (CAGR 2022-2026) i region ten pozostanie światowym liderem pod względem wielkości sprzedaży odzieży.

W latach 2022-2026 najwyższy średni wzrost – w wysokości 7,8% rocznie – będzie dotyczył rynków afrykańskich.

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 3Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 3

W 2021 r. szacunkowe przeciętnie wydatki per capita na odzież na świecie wyniosą nieco ponad 168 EUR. Prognozowany jest wzrost tej wartości do powyżej 200 EUR w 2026 r.

Reklama

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 4Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 4

Największym rynkiem na świecie dla branży odzieżowej są obecnie Stany Zjednoczone. W 2021 r. sprzedaż odzieży na tym rynku szacowana jest na 260,6 mld EUR, co stanowi 20,5% wartości dla świata. Według prognoz Statisty, w 2026 r. liderem pod względem sprzedaży odzieży będą Chiny, których udział w światowej sprzedaży wyniesie wówczas 19,4%. Spośród pięciu wymienionych rynków, najwyższą dynamiką wzrostu wobec roku poprzedzającego wybuch pandemii COVID-19 będą charakteryzować się właśnie Chiny, w których wartość rynku w 2026 r. przewyższy poziom z 2019 r. aż o 24,7%.

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 5Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 5

W podziale na kontynenty, najwięcej per capita na zakup odzieży przeznaczali w 2021 r. mieszkańcy Ameryki Północnej (598 EUR) oraz Australii i Oceanii (473 EUR), podczas gdy wydatki te były najniższe w Afryce (37 EUR), a także w Ameryce Południowej (105 EUR) i w Azji (111 EUR) – ze względu na niski średni poziom dochodów mieszkańców tych kontynentów. Na przeciętny poziom wydatków na odzież znacząco wpływają również strefy klimatyczne występujące na danym kontynencie. Zmienność warunków atmosferycznych w ciągu roku wymaga posiadania większej liczby zróżnicowanych kompletów odzieży.

Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 6Odzież damska, odzież męska, odzież dziecięca, czyli rynek odzieży na świecie – sprzedaż według kontynentów, kanałów dystrybucji. Raport branżowy PKO  - 6

Reklama

Według szacunków Statisty, w 2021 r. 33,6% przychodów ze sprzedaży odzieży pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest znaczny wzrost zainteresowania tym kanałem dystrybucji i zwiększenie udziału do 43,1% w 2025 r.

 

**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Zobacz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama