Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Metodologia: Sprzedaż kosmetyków, eksport i import, a kursy walut [branża kosmetyczna]

|
selectedselectedselected
Metodologia: Sprzedaż kosmetyków, eksport i import, a kursy walut [branża kosmetyczna] | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Sprzedaż kosmetyków:

Według danych opublikowanych na platformie Statista „wartość sprzedaży”, określana też „sprzedażą” oraz „wielkością rynku”, została obliczona jako: produkcja powiększona o import i pomniejszona o eksport kosmetyków. W opracowaniu przedstawiono szacunkową sprzedaż kosmetyków za 2021 r. oraz prognozy wielkości rynku i wydatków per capita na lata 2022-2025/2026 opracowane przez analityków firmy Statista w sierpniu 2022 r.

 

Dane obejmują kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała produkowane dla prywatnych klientów końcowych, w tym:

• kosmetyki makijażowe (do twarzy i ust), lakiery do paznokci, kosmetyki do pielęgnacji paznokci, kosmetyki naturalne,

• produkty do pielęgnacji skóry (kremy – w tym pod oczy i do rąk, do ciała, mleczka kosmetyczne, produkty promieniochronne, kosmetyki do pielęgnacji niemowląt i dzieci),

• zapachy (perfumy i wody toaletowe),

Reklama

• produkty do pielęgnacji osobistej (produkty do pielęgnacji włosów, pod prysznic i do kąpieli, do higieny jamy ustnej, dezodoranty oraz produkty do golenia).

Do kategorii kosmetyków nie są zaliczane: usługi kosmetyczne (takie jak fryzjer, kosmetyczka), produkty profesjonalne i elektryczne produkty do pielęgnacji osobistej (np. suszarki do włosów) oraz kosmetyki służące przede wszystkim celom medycznym.

 

Eksport i import:

 

W opracowaniu przedstawiono najnowsze dostępne dane:

• dane publikowane przez International Trade Centre https://www.trademap.org/ eksport i import kosmetyków na świecie w 2021 r.; import wybranych krajów w 2021 r.;

• dane publikowane przez GUS w bazie Handel Zagraniczny http://swaid.stat.gov.pl/SitePagesDBW/HandelZagraniczny.aspx eksport i import kosmetyków w Polsce w 2021 r.

 

Reklama

Dane dotyczące handlu zagranicznego przedstawiono wg zharmonizowanego systemu klasyfikacji (ang. Harmonized System, HS) opracowanego przez Światową Organizację Celną. Obejmują one towary zaklasyfikowane do działu 33. Dane do raportu pobrano w dniu 26.10.2022 r.

Uwaga: wszystkie dane przedstawione w opracowaniu pochodzą z deklaracji kraju raportującego dany strumień handlu, tzn. przykładowo: dane dotyczące eksportu kosmetyków z Polski do Niemiec w oparciu o deklarację Polski, a dane dotyczące importu kosmetyków do Niemiec z Polski w oparciu o deklarację Niemiec (tzw. mirror data). Dane te najczęściej nieznacznie różnią się między sobą, co wynika m.in. z różnic w systemach raportowania poszczególnych krajów, czy też sposobie uwzględniania kosztów transportu towarów.

 

Kurs walutowy:

Portal Statista przedstawia dane w USD, które przelicza na EUR. Dla lat 2022-2026 przyjęto prognozy kursów walutowych publikowane przez Statistę. Dane z ITC oraz GUS są prezentowane w EUR zgodnie z wartością raportowaną przez poszczególne kraje.

 

 

Reklama

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama