Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 roku

|
selectedselectedselected
Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 roku | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

We wrześniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 20,3 a i był o 2,0 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

 

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2023 r.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,5 p. proc. i 2,9 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 2,6 p. proc. i 1,9 p. proc.). Niższą wartości niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 2,2 p. proc.). W odniesieniu do września 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 23,9 p. proc.

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) we wrześniu 2023 r.

Reklama

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -9,4 a . Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,5 p. proc. i 1,9 p. proc.). Niższe wartość niż przed miesiącem odnotowały oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłego poziomu bezrobocia (spadki odpowiednio o 1,6 p. proc. i 0,6 p. proc.). We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 23,8 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.

 

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów

Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 1Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 1

Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 2Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 2

Reklama

 

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju, trendów poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) i oszczędzania pieniędzy w najbliższych 12 miesiącach

Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 3Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 3

Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 4Koniunktura konsumencka – wrzesień 2023 r - 4

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama