Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.

|
selectedselectedselected
Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W lipcu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaź- nik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 24,9a i był o 3,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 1Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 1

 

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2023 r.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 6,1 p. proc. i 3,1 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 2,9 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 2,3 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz 1,9 p. proc. dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów.

W odniesieniu do lipca 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 16,8 p. proc.

Reklama

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 3,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2023 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -10,9 a . Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (o 5,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 4,3 p. proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy, 3,1 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 2,9 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju.

W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 18,5 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 3,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 2Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 2

Reklama

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów

Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 3Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 3

Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 4Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 4

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju, trendów poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) i oszczędzania pieniędzy w najbliższych 12 miesiącach

Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 5Koniunktura konsumencka – lipiec 2023 r.  - 5

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama