Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

GUS publikuje dane: dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r.

|
selectedselectedselected
GUS publikuje dane: dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r. | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 17,6% w porównaniu z lutym ub. roku, kiedy notowano wzrost o 2,5% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 3,6%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 17,4% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano wzrost o 1,9%.

Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 1Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 1

Po wyrównaniu sezonowym, wzrost produkcji sprzedanej przemysłu w lutym br. wyniósł 17,6% w skali roku

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu ukształtowała się na poziomie o 17,6% wyższym niż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 2,1% wyższym w porównaniu ze styczniem br.

Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 2Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 2

We wszystkich głównych grupowaniach przemysłowych w lutym br. odnotowano wzrost produkcji w skali roku. Najbardziej zwiększyła się produkcja dóbr związanych z energią – o 32,7%. W mniejszym stopniu zwiększyła się produkcja dóbr zaopatrzeniowych – o 19,0%, dóbr inwestycyjnych – o 13,8%, dóbr konsumpcyjnych trwałych – o 11,6% oraz dóbr konsumpcyjnych nietrwałych – o 9,9%.

Reklama

Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 3Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 3

Udział wartości produkcji działów przemysłu, w których odnotowano wzrost w stosunku do lutego ub. roku, wyniósł 94,3%

Według wstępnych danych w lutym br., w stosunku do lutego ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 29 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 60,0%, w wydobywaniu węgla kamiennego i brunatnego – o 34,3%, w produkcji metali – o 33,5%, komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych – o 32,9%, wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych – o 27,3%, chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 26,4%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 24,6%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny – o 24,2%, wyrobów z metali – o 21,6%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lutym ub. roku, wystąpił w 5 działach, w tym w produkcji urządzeń elektrycznych – o 4,0%.

Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 4Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 4

W porównaniu ze styczniem br., wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) w lutym br. odnotowano w 24 działach przemysłu, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 25,9%, w produkcji maszyn i urządzeń – o 10,3%, wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych – o 9,5%, wyrobów z metali – o 9,0%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 8,8%, urządzeń elektrycznych – o 6,5%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny – o 6,1%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu ze styczniem br., wystąpił w 10 działach, m.in. w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę – o 5,1%, w produkcji papieru i wyrobów z papieru – o 2,8%, pozostałego sprzętu transportowego – o 2,6%.

Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 5Dynamika produkcji sprzedanej przemysłu w lutym 2022 r - 5

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama