Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Eksperci: liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty szybkozbywalne w 2023 r. spadła o 2300

|
selectedselectedselected
Eksperci: liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty szybkozbywalne w 2023 r. spadła o 2300
źródło własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

"W 2023 roku liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty FMCG (produkty szybkozbywalne, np. artykuły spożywcze, czy środki czystości - PAP) w Polsce zmniejszyła się o 2 proc. rdr. Oznacza to, że z rynku zniknęło ponad 2300 placówek" - poinformowali eksperci firmy CPS GfK. Na podstawie danych firmy zawartych w „Raporcie Strategicznym” największą redukcję odnotowano wśród niesieciowych sklepów małoformatowych, drogerii oraz kiosków.

Jak zauważyli eksperci, "coraz więcej niezależnych sklepów oferujących produkty FMCG w Polsce decyduje się na dołączenie do sieci franczyzowych". Wskazano, że w 2023 roku na rynku funkcjonowało ok. 55 tys. sklepów spożywczych, o 2 proc. mniej w porównaniu do roku poprzedniego. Dodano, że liczba sklepów sieciowych wzrosła o 5 punktów procentowych i wyniosła 40 tys. 300 placówek, a spadła liczba sklepów niesieciowych - o 18 punktów procentowych, do 14 tys. 450.

W raporcie eksperci zwrócili uwagę na stabilny poziom liczby sklepów specjalistycznych na rynku FMCG w Polsce. Zgodnie z „Raportem Strategicznym”, w 2023 r. było 22 tys. 860 sklepów specjalistycznych, np. sklepy rybne, piekarnie, mięsne oraz warzywno-owocowe.

Reklama

"Mimo że Polacy coraz częściej poszukują produktów w atrakcyjnych cenach, to w przypadku tych formatów i segmentów FMCG postrzegana jakość oraz świeżość produktu jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu kategorii świeżych" - wskazano w raporcie. Dodano, że "wielu konsumentów jest więc bardzo przywiązanych do sklepów specjalistycznych działających w pobliżu domu, w których mogą zapytać o radę sprzedawcę, którego często dobrze znają".

Consumer Panel Services GfK to firma zajmująca się dostarczaniem informacji dla branży FMCG na temat zachowań zakupowych konsumentów. (PAP)

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PAP null

PAP

Polska Agencja Prasowa Spółka Akcyjna – publiczna agencja prasowa, jedyna państwowa agencja informacyjna w Polsce. Zgodnie ze statutem do jej zadań należy uzyskiwanie i przekazywanie odbiorcom rzetelnych, obiektywnych i wszechstronnych informacji z kraju i z zagranicy. Agencja jest także zobowiązana do upowszechniania stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Rady Ministrów, a także umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie swoich stanowisk w ważnych sprawach państwowych.


Reklama
Reklama